Gå til innhold

Forslag til løpeprogram?

Anbefalte innlegg

Gjest white tiger
Skrevet

Jeg har skaffet meg tredemølle, og bruker denne på dagtid (er i mammapermisjon). Jeg løper/jogger ca 20 min 4 dager i uka, noen ganger mer. Til nå har jeg kun jogget/løpt sånn jeg føler for, men jeg burde vel egentlig følge et løpeprogram eller i alle fall ha en plan jeg gjennomfører for å få best resultater.

Har søkt en del på nett, men finner kun programmer som tar lang tid å gjennomføre. Akkurat nå er det sånn at min 3 mnd gamle datter ligger på gulvet og kikker på meg når jeg løper, så det er begrensa hvor lenge hun gidder å se meg svette.. Hun ligger vanligvis fint i ca 20 min, men ikke noe særlig lenger enn dette.

Så da lurer jeg på om det er noen som har litt peiling som kan si meg hvordan jeg får maks ut av de 20 minuttene jeg har? Burde jeg løpe raskest mulig i 20 min eller burde jeg trene intervaller?

Målet mitt med treninga er å gå litt ned i vekt og få en strammere kropp. Jeg går på trilletur i 1 time hver dag jeg har sjansen, så trener jeg styrke 4 dager i uka (bytter mellom overkropp og underkropp) og trener på treningssenter 3 timer i uka (dans, styrke, spinning). Og i tillegg til dette jogger/løper jeg altså 20 min ca 4 dager i uka..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://loplabbet.no/treningsprogrammer

Her finner du mange gode treningsprogrammer, og i dem mange forslag til intervalltrening. Plukk ut de øktene som du har tid til (feks korte stingningsløp, intervalløkter osv) og pass på å løpe variert. Oppvarmingen kan du kanskje ta ved å bære datteren din opp og ned trappene til du få pusten i gang, eller gå en rask trilletur for å få varmen opp? Siden du er i en del bevegelse ellers, vil du sikkert ha god nytte av å løpe mest intervall på mølla. Det blir jo fort kjedelig å løpe lange strekk på mølle også, hvertfall synes jeg det...

Ha selv løpt masse med løplabbets opplegg, og det er god progresjon i øktene- også intervalltreningen, uten at det tar mye lengre tid.

• Liker 1
Skrevet

Casting er klok. Godt innlegg!

Trilleturer der du går litt heftig er gull når det gjelder å brenne fett. Høyintensitet full fart og intervall gir deg mer krutt i beina, og sterkere og større beinmuskler, og mer hjerte og lungekapasitet. En blanding av trilling, full fart, og intervall høres veldig bra ut.

Litt sterkere og større muskler øker også forbrenningen hele døgnet, og er dermed slankende. Men du må spise bra nok dersom du skal utvikle musklene.

Skrevet

Løp hva som helst, så lenge det passer. All løping er bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...