Gå til innhold

Kaffe bønner å anbefale

Kooko

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Har kjøpt et Siemens helautomatisk espressomaskin for 2 uker siden, lurer på om noen har noen kaffebønner å anbefale som en kan finne i en vanlig butikk??

bor ikke i oslo så tilgang til "kaffe" butikker er ikke aktuelt... Det er bare Meny jeg har som "luksus" butikk...

Noen forslag?? :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp på nett! http://temperato.no/for eksempel. Fantastisk god kaffe, laget av folk med masse kunnskap og glede for kaffebrenne/kaffesmakerfaget. Og slett ikke dyrere enn betraktelig kjipere kaffe du kan få tak i i butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekvern.no kan du bestille gode kaffebønner :) F.eks Half&Half Espresso

Bor i selv i nærheten av helsekost/økologisk butikk og de har kjempegode kaffebønner. Kanskje er det noe slikt i nærhetne av deg?

Og til slutt: kjøper du flere poser kaffebønner samtidig kan det være lurt å fryse dem - da holder smaken mye lengre (og de tiner jo på null komma niks) :jepp:

Nyt kaffen :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Takk for alle forslag og for tips om å fryse ned bønner!! Det hadde jeg glemt!! nå gleder jeg meg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også akkurat fått meg Siemens kaffemaskin, og har prøvd ut litt forskjellige bønner. Av de vanlige matbutikk-bønnene jeg har prøvd så langt er det Friele sine bønner jeg har likt best. Jeg har også fått tips fra en venninne om at Coop sin blå pakke med kaffebønner skal være kjempegod. Kanskje verdt å teste hvis du har en Coop-butikk i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...