Gjest *Perser* Skrevet 8. mai 2002 #1 Skrevet 8. mai 2002 uffa! fikk mail fra atlantic hotell og de sa at hvis det er forsatt streik innen 13mai, så måtte vi se oss etter andre altarnetiver blir så lei meg! håper jo at de kommer seg på jobb snart! fatter ikke hvorfor MÅ folk streike for å få noen ører mer i lønn?! kan de ikke bare få mer lønn uten å streike? men vi har bestemt oss, hvis det er forsatt streik 1 uke før bryllupet så dritter vi i hele hotelle men det er 16 dager igjen nå og jeg er veldig nervøs! tenk hvis vi ikke finner noe? hva skal vi gjøre da arrg.... blir så lei meg og sååååå nervøse! men vi har jo leid lokal til lørdags festen! lokalen skal vi ha hele helga! men den er jo ikke så fin men uannset vi har i hvertfall lokal! mangler bare maten og servitører og kokk og vi som har kjøpt menykort og alt uff uff.... er så lei meg!
LindaK Skrevet 8. mai 2002 #2 Skrevet 8. mai 2002 Uff, så leit!!! Skal krysse alle fingre og tær for at streiken er over i løpet av noen dager, slik at alt ordner seg for dere!!! I mellomtiden får du en stor klem fra meg, selv om det kanskje ikke hjelper så mye...
Frøya*0803 Skrevet 8. mai 2002 #3 Skrevet 8. mai 2002 Skjønner godt at du er lei deg, Perser. Men det er nok mer enn noen få øre i lønnsøkning de vil ha, og det er vel akkurat derfor de ikke får det uten å streike. Vi får håpe at konflikten løser seg snart. Lykke til! 12
Gjest *Perser* Skrevet 8. mai 2002 #4 Skrevet 8. mai 2002 tusen takk lindak jeg krysser alt jeg kommer over jeg også her! tusen takk for klemen det hjalp faktisk en god del 12
09.08.2002 Skrevet 8. mai 2002 #5 Skrevet 8. mai 2002 Uff, stakkars deg da! Føler med deg. Håper virkelig at ting ordner seg! Vet ikke hva mer jeg kan si til trøst jeg. Stor trøstekoz til deg *Perser*!
Mrs. B Skrevet 8. mai 2002 #6 Skrevet 8. mai 2002 Huffameg! Håper det ordner seg for dere og at streiken avsluttes NÅ. Vi skal også ha festen på hotell men de streiker heldigvis ikke (enda - krysser fingrene). Var i møte med hotellet på lørdag og de nevnte det heller ikke, så da må vi jo regne med at ikke de har noen planer?! *trøste klem!*12
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #7 Skrevet 8. mai 2002 At du er fortvila, skjønner jeg godt. Men verden er nå engang sånn at man må streike for å få bedre lønn, iallefall nesten alltid. Det er vel ikke bare snakk om noen ører ekstra...Har sjøl jobba på hotell, og det er dårlig betalt. I tilegg er det sjelden tariffavtaler og tillegg for kveld/ nattvakter. Heia de som streiker, stå på!!!! Så håper jeg alt årner seg for deg, perser!
Gjest *Perser* Skrevet 8. mai 2002 #8 Skrevet 8. mai 2002 frøya, ja det er sikker mer enn noen få ører de vil ha! men synes ikke du at det er så dumt med dette systemet da? folk må streike i mange dager få å få mer lønn, staten taper hundrevis av kroner! men allikvel så gir de seg ikke! hvorfor må folk gjør slik for å bli hørt? jeg håper at en dag alle får mer lønn automatisk uten at det trenger å gå utover de som jobber, og alle de andre som er med i bilde!
Gjest *Perser* Skrevet 8. mai 2002 #9 Skrevet 8. mai 2002 takk for trøsten 09.08 og 08juni og anonym! jeg håper at deres hotell ikke streiker også 08juni! det er så ekkelt å ikke vite noen ting
Frøya*0803 Skrevet 8. mai 2002 #10 Skrevet 8. mai 2002 Jeg er helt enig med deg, Perser; systemet fungerer ikke. Men det er nå engang sånn at arbeidsgiver og arbeidstaker har forskjellige interresser. Den ene vil gi fra seg minst mulig og den andre vil ha mest mulig. Og da blir man ofte ikke enig sånn i første omgang. Min yrkesgruppe streiket tidligere i år uten å få noe igjen for det. Og det gikk selvfølgelig ut over "kundene" våre. Det er ikke artig for noen av partene. Jeg støtter de som streiker og forstår at sånn dette systemet er, er streik det eneste virkemiddelet de kan bruke når de ikke får sine krav oppfylt. Men jeg håper jo selvfølgelig at det løser seg og ikke ødelegger for bryllupet deres. Heldigvis er det jo litt tid igjen, og mye kan skje. Jeg krysser fingrene for dere, Perser 12
Gjest *Perser* Skrevet 8. mai 2002 #11 Skrevet 8. mai 2002 uff stakkas! er du sykepleier? uff... håper at at dere får også mer lønn og de på hotelle også får mer lønn! det er jo ego av meg å vil ha de på jobb! men det er lite jeg kan gjøre uannset da! men håper bare at de blir enig snart og at de får mer lønn og vi får ha bryllupet der!
Frøya*0803 Skrevet 8. mai 2002 #12 Skrevet 8. mai 2002 Er nok det, ja Jeg syns ikke det er egoistisk av deg å ønske de hotellansatte tilbake på jobb. Bryllupet har dere planlagt og gledet dere til lenge. Jeg sier bare at jeg forstår dem, også. Men tenk positivt og ikke gi opp! Det ordner seg nok 12
Gjest *Perser* Skrevet 8. mai 2002 #13 Skrevet 8. mai 2002 litt ego kan jeg innrømme selv at jeg er når det gjelder dette her! men men håper bare at det ordner seg ja! skal prøve å ikke gi opp! ringte til cateringer! de må ha minst 2 uker på seg hvis de skal levere mat til 50 man! uff, ikke lett dette her! jeg får ringe rundt til flere å håpe at noen kan stille opp 1 uke før! men hvordan vil gjestene reagere da hvis vi forteller at vi har flyttet igjen på plassen? mine forstår det nok, men hans! de kommer til å fortelle om våres 'useriøse' bryllup i mange år! uff de har så mye negativ å si om og til meg, vil bare ikke at de skal ha noe mer å si! vil ikke de skal kose seg med å se at vi (jeg) sliter! men problemet er at uannset hva som går galt så er det alltid jeg som får skylda! selv om det er ting som jeg ikke har noe med engang! uff jeg gruer meg nå, hvis det blir slik at vi må flytte middagen! kanskje vi skal ikke si noe til de og leie bare en buss slik som ei annen her og bare late som at det er planlagt?! 12
tone Skrevet 8. mai 2002 #14 Skrevet 8. mai 2002 så dumt, det må være forferdelig å ha det å tenke på i tillegg til alle andre bekymringer som følger med bryllupp. lykke til. hvilket lokalet har dere leid?? jeg er også fra Stavgr. klem fra Tone
Kame Skrevet 8. mai 2002 #15 Skrevet 8. mai 2002 Åååååh, Perser! De må jo forstå at det ikke er deres feil at dett skjer!? (Men, jeg skjønner hva du mener, folk er flinke til å kritisere... Du kommer til å slå dem i bakken med kjolen din, og jeg kan ikke tro at noe annet i bryllupet ditt vil være "useriøst" heller!) En pitteliten trøst fra meg: Jeg kan aldri tenke meg at hoteller vil stille seg i så dårlig lys foran et prinsessebryllup at de har stengte dører - jeg gjetter på at partene iallefall møtes til forhandlinger igjen før dagen! Men uansett er det jo en super-kinkig situasjon... Lykke til! *klem*
Sally Skrevet 8. mai 2002 #16 Skrevet 8. mai 2002 Jeg skjønner veldig godt at du begynner å bli stressa, men bare for å fortelle litt om hva vi steriker for (jobber selv på hotell), så er det ubekvemstillegg. For å jobbe til klokka 23 om kvelden får vi nøyaktig 12 kroner ekstra per vakt! Vi får ingenting ekstra for å jobbe på lørdagene før klokka 16. For å jobbe om natta får vi 87 kroner ekstra. Det er altså elendig betalt pluss et veldig tungt yrke. Nå er det streiket i snart en måned, og jeg trur alle ønsker at den er over snart! Iallefall er den nok over for en periode den 12.mai eller 13.mai. Da har det pågått sålenge at det er tid for nye forhandlinger hos meklingsmannen. Så vi får håpe det er den 12.mai for din del, Perser. 12
Mistyen Skrevet 8. mai 2002 #17 Skrevet 8. mai 2002 Hei snuppa Jeg vet ikke så mye om streiking og sånn, men er det ikke noe som heter tvungen lønnsnemd og da kan man ikke streike lenger??? For om det er slik , så tror jeg nok at det blir sånn før dagen din, med tanke på at det er prinsessebryllup samme dag. Ingen tar sjansen på "trøbbel" med innlosjering av kongelige gjester, derved redder de dagen deres også. Det er nå hvertafll det jeg tror..... Lykke til,vennen 12
Nephilia Skrevet 8. mai 2002 #18 Skrevet 8. mai 2002 Hei Perser! Skjønner godt at du er fortvilet nå, men du skal se at det ordner seg til slutt. Som de andre sier, så er det jo snart prinsessebryllup, og da er det jo massevis av gjester som kommer tilreisende, og en kan jo ikke risikere å miste adelige gjester... Du sier at hans familie vil reagere på at middagen blir flyttet enda en gang, hvis det skulle gå til det punktet. Men jeg tror at de i så fall vil skjønne at det ikke er din feil at hotellnæringen streiker, og at du derfor ikke har noen annen mulighet enn å flytte middagen. Mitt motto er at det ordner seg til slutt, og det meste har en tendens til å gjøre det Stor trøsteklem fra 12
Montezuma Skrevet 8. mai 2002 #19 Skrevet 8. mai 2002 Må bare få kommentere utsagn som at "tror ikke de har noen planer" (om å streike) og at "hoteller ikke vil sette seg i dårlig lys" (før et prinsessebryllup). Det er IKKE hvert hotell som velger å streike, de blir valgt ut. Og det har ingenting med om hotellet vil "sette seg i dårlig lys" å gjøre, for jeg kan garantere at ledelsen helst hadde ønsket at alle var på jobb og hotellet i drift I GÅR! om de kunne velge. Men de eneste som har et valg her, er arbeidsgiverne. Jeg er også brud om kort tid, men også hotellannsatt. Og jeg er helt klart villig til å ofre hotell på bryllupsdagen, dersom det gjør at jeg kan leve av lønnen min etterpå!
jbkaarud Skrevet 8. mai 2002 #20 Skrevet 8. mai 2002 Dette hørtes veldig kjedelig ut, Perser. Jeg ville uansett ikke ha trodd på noen løsning innen "prinsessebryllupet" da de ennå ikke har begynt med forhandlinger (så vidt jeg har forstått i alle fall). Det blir i alle fall ingen tvungen lønnsnemd fordi da skal det til mye mer enn et prinsessebryllup (livsfare f.eks.) Jeg ville prøvd å finne alternativer allerede nå, og hvis det ordner seg, avbestilt hotell Atlantic. Hvor mange gjester skal det forresten være i bryllupet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå