Gjest pastablasta Skrevet 19. februar 2011 #61 Del Skrevet 19. februar 2011 [....] Det er så vidt meg bekjent ingen norske muslimer som noen gang har utøvd terroranslag eller sprengt en bombe, men allikevel brukes dette mot dem hele tiden... ..ikke enda. Men vi trenger ikke gå langt for å finne en muslim som gjorde nettopp dette. Vet ikke om du husker selvmordsbomberen i Sverige? Det rare er at det skjedde først i Sverige. Det hadde vært mer sannsynlig i Norge, siden vi tross alt er i Afghanistan. Hvorfor sammenlignes i det hele tatt hinduisme med islam, slik det står i tittelen til denne tråden??Jo, for å late som man ser likt på alle religioner på KG, noe man beviselig ikke gjrø når forumet renner over av tråder rettet mot muslimer. Er dere klar over at flertallet av de som vandrer inn til Norge hvert år er kristne?? Dette er faktisk ett godt poeng. Det er ingen innvandrere, som bekjenner seg til noen annen religion/livssyn enn islam, som lager særlig mye krøll. Hvordan kan det ha seg.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #62 Del Skrevet 19. februar 2011 Tror ikke det stemmer helt. Mitt inntrykk er at menn fra andre kulturer er minst like opptatt av sex som norske menn. Og ofte mindre taktfulle i måten å sjekke opp på. Slik at mange jenter opplever det som trakassering og nærmest føler seg som horer. Men det er klart, noen synes nok også det er litt deilig. Jeg tror for øvrig det er en del kvinner som har problemer med å forholde seg til sin egen markedsverdi på partnermarkedet og at det er derfor vi får disse bitre gjengangerne som beklager seg over norske menn. Som kvinne har du et voldsomt overtak på sexrelasjomarkedet, altså ute på byen, i tillegg vet vi at unge jenter gjerne er aktuelle som kjærester for gutter i flere årskull over dem, mens de unge guttene har mer enn nok med å konkurrere med eldre gutter om jentene i eget kull. Så i tenårene er forholdene mellom kjønnene ganske skjeve, jentene har et reelt overtak pga skjevhet i preferansene. Derfor er det nok en del jenter som utvikler en urealistisk forestilling om egen attraktivitet, jeg har kalt dette prinsessesyndromet. Dette er jenter som ikke kaster et blikk på gutter på eget nivå når de er ute på byen, men som vet å benytte seg av det overtak hunnkjønnet har på sexrelasjonsmarkedet. Derfor drar man stadig hjem med en gutt godt over sitt eget nivå. Men så kommer uken og han har ikke ringt og hun raser: Gutter er noen svin, de er bare ute etter én ting. Jeg har selv pult et par sånne jenter i mitt liv, og har aldri hatt noen dårlig samvittighet i etterkant. For jeg har sett hvordan de behandler gutter på eget nivå. Men dette gjelder heldigvis bare et lite mindretall, de fleste jenter har et ganske realistisk syn på egen attraktivitet, og derfor er det et fåtall som går single år etter år. Gutter er nemlig ikke bare ute etter én ting. De fleste er klar for en kjæreste når de treffer noen de får de rette følelsene for. Men jakter du på feil jaktmarker og konsekvent går etter gutter du ikke kan få for mer enn et knull er det klart det kan virke som at gutter skyr forhold. Det er i tilfelle et problem du selv har skapt. Hvem bestemmer hva "feil jaktmarkeder" er? Hva er riktige jaktmarked, mener du? Si meg, har du så utrolig mye erfaring med kvinner som har et urealistisk bilde av sin egen attraktivitet, du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 19. februar 2011 #63 Del Skrevet 19. februar 2011 ..ikke enda. Men vi trenger ikke gå langt for å finne en muslim som gjorde nettopp dette. Vet ikke om du husker selvmordsbomberen i Sverige? Virker nesten som dere bare sitter å venter på den bomben som skal bli kastet av noen i Norge, så dere kan triumfere med at dere hadde rett hele tiden. Dere vil få bekreftet fordommen om at dere er offer. Derfor bruker dere tiden på å dyrke hat og frykt, i steden for å gjøre noe konstruktivt for å få folk til å føle seg så godt behandlet i Norge at det ikke kunne falle dem inn med noe anslag mot landet.... Det kalles for selvoppfyllende profeti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. februar 2011 #64 Del Skrevet 19. februar 2011 Tror ikke det stemmer helt. Mitt inntrykk er at menn fra andre kulturer er minst like opptatt av sex som norske menn. Og ofte mindre taktfulle i måten å sjekke opp på. Slik at mange jenter opplever det som trakassering og nærmest føler seg som horer. Men det er klart, noen synes nok også det er litt deilig. Jeg tror for øvrig det er en del kvinner som har problemer med å forholde seg til sin egen markedsverdi på partnermarkedet og at det er derfor vi får disse bitre gjengangerne som beklager seg over norske menn. Som kvinne har du et voldsomt overtak på sexrelasjomarkedet, altså ute på byen, i tillegg vet vi at unge jenter gjerne er aktuelle som kjærester for gutter i flere årskull over dem, mens de unge guttene har mer enn nok med å konkurrere med eldre gutter om jentene i eget kull. Så i tenårene er forholdene mellom kjønnene ganske skjeve, jentene har et reelt overtak pga skjevhet i preferansene. Derfor er det nok en del jenter som utvikler en urealistisk forestilling om egen attraktivitet, jeg har kalt dette prinsessesyndromet. Dette er jenter som ikke kaster et blikk på gutter på eget nivå når de er ute på byen, men som vet å benytte seg av det overtak hunnkjønnet har på sexrelasjonsmarkedet. Derfor drar man stadig hjem med en gutt godt over sitt eget nivå. Men så kommer uken og han har ikke ringt og hun raser: Gutter er noen svin, de er bare ute etter én ting. Jeg har selv pult et par sånne jenter i mitt liv, og har aldri hatt noen dårlig samvittighet i etterkant. For jeg har sett hvordan de behandler gutter på eget nivå. Men dette gjelder heldigvis bare et lite mindretall, de fleste jenter har et ganske realistisk syn på egen attraktivitet, og derfor er det et fåtall som går single år etter år. Gutter er nemlig ikke bare ute etter én ting. De fleste er klar for en kjæreste når de treffer noen de får de rette følelsene for. Men jakter du på feil jaktmarker og konsekvent går etter gutter du ikke kan få for mer enn et knull er det klart det kan virke som at gutter skyr forhold. Det er i tilfelle et problem du selv har skapt. Hvem bestemmer hva "feil jaktmarkeder" er? Hva er riktige jaktmarked, mener du? Si meg, har du så utrolig mye erfaring med kvinner som har et urealistisk bilde av sin egen attraktivitet, du? Har vært borti noen, særlig blant langtidssingle her jeg bor, i Oslo. Feil jaktmarker er å gå etter gutter du ikke har sjans på for mer enn et knull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 19. februar 2011 #65 Del Skrevet 19. februar 2011 Det er ingen innvandrere, som bekjenner seg til noen annen religion/livssyn enn islam, som lager særlig mye krøll. Hvordan kan det ha seg.. ? Dette er jo bare sprøyt. Når du leter etter feil hos en folkegruppe og sier alle andre er mønsterborgerer lukker dere øynene for de asiatiske gruppene som fex driver utstrakt narkohandel i Oslos underverden og har vietnamesisk opprinnelse. Dere lukker øynene for afrikanske kristne, som oppretter egne menigheter siden de ikke vil omgås kristne nordmenn. Folk med bakkgrunn fra trossamfunn der barn lemlestes i religiøse ritualer... Dere lukker øynene for fenomener som at en kinesisk student ble kvalt med piggtråd i Norge for noen år siden. Dere er blinde for alt som ikke har med den stereotype mannen dere har bestemt dere for å frykte mest av allt, noe jeg synes er utrolig naivt. Og oppretter tråder for å skryte uhemmet av religioner dere ikke har kunnskap om, så dere kan gi en falsk legitimitet til de fordommene dere har. Dere trenger virkelig å våkne opp litt. Det er for øvrig mange nordmenn som henter hjem religiøse buddhister fra Thailand, og lyver for seg selv om at den nye kona ikke er religiøs.. Det ville vært mye mer relevant å snakke om berikelsen fra buddhisme, når det importeres buddhistiske bruder fra Thailand i stor stil til Norge... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 19. februar 2011 #66 Del Skrevet 19. februar 2011 Det er for øvrig mange nordmenn som henter hjem religiøse buddhister fra Thailand, og lyver for seg selv om at den nye kona ikke er religiøs.. Det ville vært mye mer relevant å snakke om berikelsen fra buddhisme, når det importeres buddhistiske bruder fra Thailand i stor stil til Norge... Og ofte uten at mannen hennes har filla peiling på, eller interresse for, innholdet i den troen hun bekjenner seg til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 19. februar 2011 #67 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Dette er jo bare sprøyt. Når du leter etter feil hos en folkegruppe og sier alle andre er mønsterborgerer lukker dere øynene for de asiatiske gruppene som fex driver utstrakt narkohandel i Oslos underverden og har vietnamesisk opprinnelse. Dere lukker øynene for afrikanske kristne, som oppretter egne menigheter siden de ikke vil omgås kristne nordmenn. Folk med bakkgrunn fra trossamfunn der barn lemlestes i religiøse ritualer... Dere lukker øynene for fenomener som at en kinesisk student ble kvalt med piggtråd i Norge for noen år siden. Dere er blinde for alt som ikke har med den stereotype mannen dere har bestemt dere for å frykte mest av allt, noe jeg synes er utrolig naivt. Og oppretter tråder for å skryte uhemmet av religioner dere ikke har kunnskap om, så dere kan gi en falsk legitimitet til de fordommene dere har. Dere trenger virkelig å våkne opp litt. Det er for øvrig mange nordmenn som henter hjem religiøse buddhister fra Thailand, og lyver for seg selv om at den nye kona ikke er religiøs.. Det ville vært mye mer relevant å snakke om berikelsen fra buddhisme, når det importeres buddhistiske bruder fra Thailand i stor stil til Norge... Vel vel, jeg er enig i at det er grums i alle verdensreligionene, men jeg har vært en god del i India og har veldige gode erfaringer med indere. Det som imidlertid slår deg når du er i India er at de aller fleste av de monumentale historiske praktbyggene er muslimske, selv om dette er et land der det alltid har vært et stort hinduistisk flertall. Dette kunne selvsagt skyldes at muslimer er mer foretaksomme enn hinduer slik at hinduene rett og slett ikke har bygget så flotte bygg. Men når man leser historie forstår man at det nok ikke er så enkelt. Saken er at muslimske krigsherrer inntok landet og la svært mange av hinduenes helligdommer i ruiner for så å bygge muslimske bygg der i stedet. Bygg den hinduistiske majoriteten har latt stå. Så mitt inntrykk er at hinduene er forbløffende tolerante og tålmodige. India er da også et sekulært demokrati der minoritetene (herunder muslimer) kan leve rimelig trygt. Det er ingen tvil om at jeg heller ville vært muslim eller kristen i India enn hindu eller kristen i Pakistan. Når det er sagt har jeg overhodet ingen sans for at mennesker som tilhører store organiserte religioner skal få særbehandling og unntak vi andre ikke kan få. Derfor er jeg også veldig interessert i å høre hva slags særbehandling hinduer krever her i Norge. Synes ikke det har kommet godt nok frem. Dette er nemlig langt fra allmennkunnskap. Endret 19. februar 2011 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå