AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Har klart å få kredittkortgjeld på tilsammen 74.000,- Jeg har solgt leiligheten og flytter inn til kjærest nå og får da betalt ned mere på kredittkortet. Jeg sitter igjen med 80.000 i pluss etter leiligheten er solgt. Er det lurest å betale ut all gjeld, og begynne fra scratch å spare? Eller fortsette å spare på de 80.000 noen mnd (+ at jeg kan klare å spare 6.000 i mnd fremover nå ei stund) Og betale inn kredittkortgjelda til sommeren..? Takker for alle svar..
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Jeg ville nok ha betalt gjeld først. Spesielt iom at dette er dyr gjeld og det blir ganske mye renter før sommeren. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Ja det er vel ikke så mye å velge i. Når du har klart å skaffe deg kredittkortgjeld på 74000, vet du jo at du ikke burde hatt ett. Betal ned gjelda, klipp kortet og svartelist deg selv. Bruk ikke penger du ikke har, de løper deg nemlig inn igjen. Been there done that! Og det gjør vi ikke flere ganger nei. 1
Jesssy Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Ikke noe tvil betal gjelden nå. Spar deretter i en buffer konto 1
Gjesten Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Jeg ville absolutt betalt ned all gjelden og heller begynt forfra med sparing. Kredittkortgjeld har som regel skyhøye renter, og du vil følgelig tape masse penger på å vente med betalingen. Jeg ville også klippet i stykker kredittkortet hvis du har problemer med å styre bruken, det er mange som har endt i store økonomiske kriser ved overforbruk med kredittkort. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Jeg ville absolutt nedbetalt kredittkortgjelden. For renten du betaler på dette lånet er garantert mange ganger høyere enn du har noen som helst mulighet til å få ved å sette pengene i banken. Så ved å betale ned gjelden vil du ha mulighet til å spare mer penger hver måned fremover. Rett og slett fordi du ikke har renteutgifter.
Gjest Lille-pus Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 Ville absolutt kvittet meg med kredittkortgjelden umiddelbart. Den samme månedlige summen som kredittkortgjelden koster deg i dag ville jeg satt som fast overføring til sparekonto, i tillegg til den andre månedlige summen du sier du kommer til å spare. Antar det ikke vil ta så mange måneder før du igjen har 80.000 på konto Eneste ulempen er dersom noe viktig ryker i perioden frem til du har fått økonomien på fote igjen....
Gjest Nigiria Skrevet 9. februar 2011 #8 Skrevet 9. februar 2011 Betal nå. Det er penger du egentlig ikke har, og som absolutt må prioriteres å få gjort opp for. Forstår ikke hvorfor du vurderer å vente til sommeren? Det lønner seg kun dersom rentene på sparekontoen i banken er høyere enn rentene på kredittkortgjelden, og det er den sjelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå