meelissa Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Skulle skylle presskanna mi nå nettopp, og plutselig gikk den helt i oppløsning! Det var noen deler som rett og slett datt av. Et filter, to harde plater (eller hva man skal kalle det), og en slags skru. Noen som skjønner hva jeg mener? Trenger litt hjelp til å sette den sammen. Den er fra IKEA, om det skulle nytte. Kanskje noen har en IKEA-presskanne og kan hjelpe meg, med å si hvordan den skal se ut? Husker nemlig ikke helt selv. "Skruen" passer nemlig ikke å sette på helt til slutt (altså ved å tre de tre andre delene på først, og så skruen), men det passer hvis jeg setter filteret + plate 1, så skru, og så plate 2. Men ser litt rart ut. Hehe.
spinnwild Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 plate+netting+plate så skru sammen. Men funker den selv om den ser litt "rar" ut så er vel ikke det et alt for stort problem??? Eventuelt kan du ta deg en tur på ikea å se på en av samme sort,så ser du hvordan det skal være
Sola^ Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Eg hadde ikkje ikea si, men det er sikkert same prinsipp. Meiner at hos mi var det frå toppen: skrue, plate, filteret, plate.
Kamikatze Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Hmmm... Tre deler og en skrue? Ring ingeniørkorpsets nødtelefon! http://farm4.static.flickr.com/3254/2711193551_5f1453a851_o.png 1
meelissa Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2011 Hehe, føler meg veeeldig som en dum blondine her Satt den sammen, men ser veldig rar ut. Tror jeg har gjort feil! Men på bildet ser jeg jo at filteret skal være nederst, og det har jeg ikke gjort! Så får teste det
Kamikatze Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 (endret) Ser du stanga fra toppen av kanna og nedover kommer det først ei "plate" eller et kryss som stiver av filternettingen, enten av plast eller metall, ofte med en spiralfjær rundt, som skal presse filteret mot glasskanten. Deretter kommer selve filteret, og det skal ha "spissen" ned, og kanten opp, slik at det glir greit når stempelet presses ned. Til slutt helt nederst kommer oftest ei lita plate som sørger for å fordele trykket fra mutteren/skruen over et litt større område av filteret enn akkurat rundt hullet i midten. O || || || || ________||________ (_ _ _ _ _ _ _ _||_ _ _ _ _ _ _ _) ______||______ || [||] bare at delene skal stå helt tett, selvsagt : ) Endret 9. februar 2011 av Kamikatze 1
meelissa Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2011 Tusen takk! Tror jeg fikk til nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå