Gå til innhold

Mann vs kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har altid lurt på hvorfor man som mann kan si til en annen mann (kamerater selvfølgelig) : hey....ser du har lagt på dæ, må du få kasta dæ på løpebåndet. Og alt er greit, ingen sur stemning og begge ler av det.

Men

Man til kvinne = krise, kvinner tar det ofte som veldig støtende.

Hva med kvinne til kvinne da?

Om jeg hadde sagt det til en kvinne (gud forby ;-)) så tenker jeg jo bare at det er et spark i ræva, et vennlig "kom i gang da" det er sunt for deg. Ikke noe mer enn det. Men jeg skjønner jo at dette med vekt er et veldig sensitivt område, men hvorfor ikke bare akseptere fakta, og gjøre noe med det, enn å fortrenge det. Det blir jo bare hardere å træne jo lenger man venter, og kiloene forsvinner ikke av seg selv.

Så dette går ut til alle dere kvinner som vurderer å trene og ikke har kommet i gang enda :

BEVEG DERE - KOM IGJEN NÅ!!!! :-) Jeg heier på dere

(Ja vet at denne tråden ikke stemmer helt, og at det litt klisje' aktig...meeeen alikevel ligger det litt i det....eller? )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste som har for mye på kroppen innser det selv, og trenger ikke at andre påpeker det, med mindre de SPØR. Jeg syns at kvinner som f.eks. spør mannen "har jeg blitt litt rundere?", som faktisk HAR blitt rundere, fortjener et ærlig svar. Blir for dumt å lyve, har man spurt så har man spurt. Men jeg hadde ikke vært komfortabel med det hvis for eksempel en kompis av meg hadde påpekt at jeg har lagt på meg uten at jeg har bedt om hans mening, det er ikke noe poeng i få meg til å føle meg verre enn det jeg kanskje allerede gjør.

Hadde ei venninne eller en kamerat spurt meg om jeg syns de hadde lagt på seg, hadde jeg svart ærlig og forventet at han/hun ikke hadde blitt sint på meg for det svaret de hadde fått.

Jeg innså selv at jeg hadde for mye kroppen, noe de fleste gjør, og bestemte meg for å gjøre noe med det. Her sitter jeg, 15,9 kg lettere, med 8,7 kg igjen! Helt enig med deg at folk må ut og bevege seg mer - det er bare til å sette i gang :)

• Liker 1
Skrevet

Har altid lurt på hvorfor man som mann kan si til en annen mann (kamerater selvfølgelig) : hey....ser du har lagt på dæ, må du få kasta dæ på løpebåndet. Og alt er greit, ingen sur stemning og begge ler av det.

Nuvel. Kommer vel an på mannen, tenker jeg. Har møtt en del mannfolk som ikke setter pris på slike kommentarer. Det har lite med kjønn å gjøre, dreier seg vel mer om selvtillit og evnen til å gjenkjenne gode hensikter og ikke la seg vippe av pinnen for småtteri :)

Skrevet

Jeg synes også at å si det blir litt smør på flesk, man trenger det rett og slett ikke.

jeg vet ikke med mannfolk, kanskje det er "typisk mannfolk" å ikke få med seg at vekta har økt med 10-20 kilo, men jeg kjenner ikke en eneste kvinnes om ikke vet om det når hun har lagt på seg!

Så det å si "nå hadde du hatt godt av å trene litt du!!" ut av det blå, blir litt som å si "du, du har ei diiiiiiiiiiiger kvise midt på nesa altså!! Kanskje du skulle bruke litt dekk-krem?" Som om det finnes en eneste kvinne i verden som ikke hadde VISST at hun hadde den digre kvisa midt på nesa.

Spør man, så må man tåle ærlig svar synes jeg, og snakker man om det allerede, og det er en overvekt som gjør at man som venn bekymrer seg direkte for helsa til vedkommende, så kan man kanskje nevne det siden man allerede snakker om vekt eller helseproblemer.

Skrevet

Mitt inntrykk er at menn er mere direkte enn kvinner. Jeg synes kvinner ofte har en tendens til å "gå rundt grøten" i mange henseender. Det er selvsagt bra å vise hensyn, men noen ganger kan det være befriende å snakke åpent om det meste, i stedet for å glatte over ting, og heller diskutere/baksnakke en person når han ikke er til stede.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...