Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å ta en tur til bla Budapest, men kjenner ingen som har vært der og lurer på andre sine erfaringer.

Hvordan er kvaliteten på maten, hotellene, hvordan er prisene i forhold til Norge og hvordan er befolkningen i forhold til turistene?

Noen som kan dele sine erfaringer med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Budapest i juni i fjor. Synes det var en fin by å besøke . Vi hadde sightsing med buss og guide på begge sider av byen - både buda og pest delen. Det var flott. Vi så byen om kvelden. Fra Donau. Må oppleves. Vi var i operaen og hørte på ungarsk folkemusikk. Vi var på shopping i den store markedshallen i toppen av Gågaten. Vi besøkte også helteplassen. Vi bodde ikke på hotel da vi bodde på elvebåt i forbindelse med at vi cruiset på donau.

Jeg synes Budapest var en fin by med mye å se. Det et trivelig å handle der med hyggelige folk. Spiste på kafé og syntes både mat og kaffe var god. Det føltes helt trygt å gå rundt i handlegatene om dagen og jeg kan gjerne besøke denne byen igjen.

Når det gjelder valuta så bruker de mye sin egen og det finnes mange vekslinskontorer.

De tar euro noen steder også,men jeg opplevde noen butikker som bare tok ungarsk valuta. Måtte gå avsted å veksle.

Skrevet

Jeg var i Budapest for ca 2-3 år siden. Likte byen innmari godt. Mange koselige restauranter. Ikke minst, så har byen mange severdigheter. Og billig shopping. Kan aboslutt anbefale denne byen.

Skrevet

Jeg var i Budapest i April i fjor. Fantastisk by! Prisene er veldig rimelige i forhold til Norge. Maten er veldig god og menneskene som bor der er hyggelige. Det er også veldig bra uteliv, hvis man interesserer seg for sånt:) Kan spesielt anbefale en tur til Gellertbadet (spa), vi var ikke i selve spa-et egentlig, kun i bassenget. Men å sitte der og hvile, det er helt fantastisk. Ungarn har mange gode helsebad til en rimelig penge;) Parlamentet er også noe en bør få med seg, fantastisk bygning og tar man turen inn kan man se kronjuveler bl.a :)

Var veldig skeptisk til byen før jeg dro dit, skal love deg at jeg ble overrasket;) Hotell vet jeg ikke så mye om, da vi bodde gratis på studenthjem. Men venninnen min som har bodd mye på hotell der sier at man kan få god standard til lav pris:)

God tur!

Skrevet

Ja, jeg var i Budapest høsten 2008.

Litt uheldig med været (regnet noe hver dag) så fikk ikke med oss alt vi planla av attraksjoner. Men fikk desto mer inntrykk av restauranter og barer. Maten var aldeles nydelig og så var det lokale ølet også...

Bodde på erverdige Hotel Gellért, og besøkte naturlig nok badet der. Knall!

Kan også sterkt anbefale en tur rundt slottet på Buda høyden.

Prisnivået var rundt 1/3 av her hjemme.

Skrevet

Glemte å nevne "båtbussen". Den kjører først på land og så rett ut i vannet, veldig spennende :fnise: Men prisen er ganske lik "norske" priser, og jeg vet ikke helt om det var verdt det egentlig..

Skrevet

Jeg reiser til Budapest for første gang i mars sammen med en venninne:-) Vi skal bo på hotell Gellert i fem netter. Er det noen som har spatips til oss? Vet at de har spa på hotellet, men er det bra? Hvordan er prisene på spabehandlinger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...