AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Hei! Mannen min opplever at når han bruker Gilette Fusion Power barberingsHØVEL, at den tar bort såpass mye av både skum og litt av hudcellene at huden svir og blir irritert etter barbering. Han bruker en fuktighetskrem fra apoteket, men den ser ikke ut til å hjelpe så mye akkurat der,- men fukt gir den. Han har altså veldig sensitiv hud som svir. Hva kan han gjøre slik at han ikke opplever dette igjen ved neste barbering? Selvom høvelen er den <<beste>> , så har det kanskje noe med den å gjøre? Det har i hvert fall ingenting med barberingsskummen å gjøre, for den tåler han. Hvilken vennlig men effektig høvel som ikke skraper for mye anbefales,- og hvilken fuktighetskrem bør han bruke som hindrer svien i å komme? Takker for gode svar!
Gjest pellepirat Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Jeg personlig bruker Gillette mach 3 turbo og synes den er desidert best. Har prøvd Fusion selv men syntes den "lugget" mer når jeg barberer. Han kan jo prøve å bytte høvel/blad og se om det hjelper?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Jeg personlig bruker Gillette mach 3 turbo og synes den er desidert best. Har prøvd Fusion selv men syntes den "lugget" mer når jeg barberer. Han kan jo prøve å bytte høvel/blad og se om det hjelper? Nope. Han har prøvd alle gilettene,- men får fremdeles samma plagen. Hmm..
mari4ever Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 (endret) Hei! Mannen min opplever at når han bruker Gilette Fusion Power barberingsHØVEL, at den tar bort såpass mye av både skum og litt av hudcellene at huden svir og blir irritert etter barbering. Han bruker en fuktighetskrem fra apoteket, men den ser ikke ut til å hjelpe så mye akkurat der,- men fukt gir den. Han har altså veldig sensitiv hud som svir. Hva kan han gjøre slik at han ikke opplever dette igjen ved neste barbering? Selvom høvelen er den <<beste>> , så har det kanskje noe med den å gjøre? Det har i hvert fall ingenting med barberingsskummen å gjøre, for den tåler han. Hvilken vennlig men effektig høvel som ikke skraper for mye anbefales,- og hvilken fuktighetskrem bør han bruke som hindrer svien i å komme? Takker for gode svar! hei Jeg anbefaler til menn å bruke Decleor barberskum. dette gir fukt og beskyttelse og er super til menn som er veldig sensitive. Hvis han bruker gillette barberskum og er sensitiv, vil dette bare gjøre huden enda mer uttørket og bli mer sensitiv, pga barberskum inneholder mye såpe. Såpe tørker ut huden og forstyrrer hudens naturlig beskyttelse barriere, altså det talget som smører huden blir da forstyrra og da kommer huden i ubalanse. Daglig barbering er veldig uttørkende for huden, og merkes spesielt på vinteren Jeg anbefaler også å bruke ett serum før han smører på barberskummet. han kan da spraye dette direkte på huden. dette vil gi beskyttelse og mye fukt til slutt anbefaler jeg en veldig god og beroligende fuktighetskrem i samme manne serien fra Decleor. fås billigere på nett:Barberskum Serum- som brukes før barberskum Fuktighetskrem Endret 9. februar 2011 av mari4ever
Yasi Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Mannen min opplever at når han bruker Gilette Fusion Power barberingsHØVEL, at den tar bort såpass mye av både skum og litt av hudcellene at huden svir og blir irritert etter barbering. Han bruker en fuktighetskrem fra apoteket, men den ser ikke ut til å hjelpe så mye akkurat der,- men fukt gir den. Han har altså veldig sensitiv hud som svir. Hva kan han gjøre slik at han ikke opplever dette igjen ved neste barbering? Selvom høvelen er den <<beste>> , så har det kanskje noe med den å gjøre? Det har i hvert fall ingenting med barberingsskummen å gjøre, for den tåler han. Hvilken vennlig men effektig høvel som ikke skraper for mye anbefales,- og hvilken fuktighetskrem bør han bruke som hindrer svien i å komme? Takker for gode svar! Har det bestandig vært sånn? Han er ikke allergisk mot barberhøvelhodet da..? Jeg er et godt eksempel på en som ikke tåler barberhøvel (mulig fordi de inneholder nikkel), og det hjelper i grunn ikke hva jeg bruker av skum eller bodylotion etterpå, huden svir som bare det og jeg får sår som nærmest likner på brannsår og det klør. Det har ført til at jeg helt har gått over til andre metoder. Han kan ikke teste en barbermaskin da? Det er jo kommet nye på markedet nå som er veldig effektive og som går kjapt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå