Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Nav står stille, hjulet går rundt og rundt
Gjest Rampunge Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Ja. Jeg ble gjort oppmerksom på noen rettigheter jeg ikke visste jeg hadde krav på, da jeg gikk gravid for noen år siden, og jobbet ekstra. Selv om fristen var gått ut for å søke, ble det tatt hensyn. Jeg tjente 35000 på det den snille damen opplyste meg om. Trodde selv jeg hadde peiling på alle rettigheter, etter og ha saumfart hele NAV.no, men den gang ei.
Gjest Instamatic Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 jeg fikk plutselig 30.000 en dag fordi de oppdaget at de hadde regnet feil året før:D
Troilltøva Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 Jeg kan fortelle mye negativt om nav, men jeg har også hatt 2 saksbehandlere hvor den ene spesielt har vært veldig forståelsesfull og strukket seg litt lengre for og hjelpe meg. Det er noe jeg har satt veldig pris på!
Gjest navnelapp Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Eg fekk dagpengar ei periode for nokre år sidan, og fekk kjempegod service. Dei elektroniske systema fungerte, eg fekk det eg skulle, og når eg ikkje fekk det var det fordi eg sjølv rota...
Piggsvin Skrevet 9. februar 2011 #9 Skrevet 9. februar 2011 Det er mange flotte og snille arbeidere på NAV, desverre jobber de i et system som ikke fungerer.
kaprifolen Skrevet 9. februar 2011 #10 Skrevet 9. februar 2011 (endret) Enig med taler over, systemet er så komplisert og en blanding av utdatert og avansert uten opplæring, at folk ikke får gjort jobben sin. Endret 9. februar 2011 av kaprifolen
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #11 Skrevet 9. februar 2011 Vel, jeg har flere sinnahistorier enn jeg har solskinnshistorier, det skal nevnes! Jeg har både nektet å forlate kontoret før jeg har fått prate med noen som kan gi meg et bindende svar, og truet med å anmelde dem (med resultat at papirene mine plutselig var "mottatt" likevel). MEN i forbindelse med langvarig sykdom nå, har jeg fått en helt super saksbehandler! Han LYTTER faktisk som et helt normalt menneske, er åpen og rett-frem, er "tilstede" i hele sitt nærvær, og var veldig opptatt av å roe meg ned og få meg til å føle meg trygg da arbeidsgiveren min plutselig gav meg feil opplysninger med utfall at jeg trodde jeg stod med myyyye mindre inntekt fremover. Første gangen jeg pratet med han var han så behagelig og hyggelig at jeg hadde lyst til å spørre om han var nyansatt eller rusa! 1
Leeloo Skrevet 9. februar 2011 #12 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har mottatt en god del ulike stønader fra NAV og det har aldri vært noe problem, og de har alltid behandlet sakene godt innenfor fristen (dette er både i en liten by i Hedmark og i Oslo). Jeg tviler ikke på at det er mye rart som skjer i NAV, men jeg tror også at majoriteten av brukerne får det de har krav på når de har krav på det, og jeg tror at majoriteten av de som jobber i NAV gjør jobben sin. I tillegg vil jeg tro det en noen saker der vi ikke får hele historien (ikke alle er like flinke til å sende med dokumentasjonen som kreves f.eks.), men det er vel uansett ingen tvil om at denne etaten trenger en skikkelig gjennomgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå