AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #161 Del Skrevet 20. februar 2011 (...og dersom vi hadde bodd i et engelsktalende land: Damien til en gutt og Blake eller Shane til begge kjønn. Synd det ikke funker på norsk. ) Nabokidden heter Damien. Mor er norsk, jeg aner ikke om far er fra et annet land, for de bor ikke sammen, så mulig det er heilnorsk og valgt et ganske uvanlig navn her i Norge. Først synes jeg det vr snålt her i Norge, men er vant til å høre hun rope etter han, så jeg reagerer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Tusenfryd Skrevet 20. februar 2011 #162 Del Skrevet 20. februar 2011 Jentenavn: Benedicte, Nathalie og Sofia Guttenavn: Ingen anelse :O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #163 Del Skrevet 20. februar 2011 Nabokidden heter Damien. Mor er norsk, jeg aner ikke om far er fra et annet land, for de bor ikke sammen, så mulig det er heilnorsk og valgt et ganske uvanlig navn her i Norge. Først synes jeg det vr snålt her i Norge, men er vant til å høre hun rope etter han, så jeg reagerer ikke. Glemte å si, uttalen er engelsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. februar 2011 #164 Del Skrevet 20. februar 2011 Jo, og Kristine betyr "kristen" eller "tilhenger av Kristus". Alle navn har jo en betydning. Sjølvsagt har alle namn ei betydning? Kvar har eg skrivi at dei ikkje har det? Tykkjer faktisk folk bør tenkje meir over kva namna faktisk betyr. For meg blir det i alle fall rart når ateistar kallar ungen sin Kristine. Du er noe voldsomt til kverulant, og denne tråden kunne vært spennende å følge med på hadde det ikke vært for dine irriterende innlegg om hvor dårlige alle andres navneforslag er. Kverulant? Fordi eg påpeiker betydninga av eit namn? Vis meg gjerne kor eg har skrivi at det aktuelle namnet var eit dårleg forslag. Eg skreiv faktisk ikkje anna enn eit spm om uttale og kjønn. Dette er eit diskusjonsforum, der folk må få kome med meiningane sine. Taklar du ikkje det, må du nesten pelle deg ut av tråden. Er ikke det koselig da? Har ikkje skrivi at det ikkje er koseleg, har eg vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 20. februar 2011 #165 Del Skrevet 20. februar 2011 Sjølvsagt har alle namn ei betydning? Kvar har eg skrivi at dei ikkje har det?Tykkjer faktisk folk bør tenkje meir over kva namna faktisk betyr. For meg blir det i alle fall rart når ateistar kallar ungen sin Kristine. Har jeg sagt at du har skrevet, at de ikke har det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. februar 2011 #166 Del Skrevet 20. februar 2011 Har jeg sagt at du har skrevet, at de ikke har det? Du impliserar vel at eg ikkje veit at alle namn har ei betyding, sida du skriv det på ein opplysande måte. Uanett - det er ei avsporing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest youlookslashy Skrevet 20. februar 2011 #167 Del Skrevet 20. februar 2011 Jentenavn: Astrid Synnøve Sofia Lia Åse Live Maud Elin Eva Gina Rakel Selma Gro Guttenavn: Sander Konstantin Daniel Alfred Lian Andreas Mikkel Aksel Audun Bernt David Eskil Endre Jens Ivan Isak Tonnes Ole Petter Simon Vegar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #168 Del Skrevet 20. februar 2011 Kverulant? Fordi eg påpeiker betydninga av eit namn? Vis meg gjerne kor eg har skrivi at det aktuelle namnet var eit dårleg forslag. Eg skreiv faktisk ikkje anna enn eit spm om uttale og kjønn. Dette er eit diskusjonsforum, der folk må få kome med meiningane sine. Taklar du ikkje det, må du nesten pelle deg ut av tråden. Tråden heter "Hvilke navn kunne du brukt på dine navn?", ikke "Hva synes du om disse navnene?" eller "Hør hvor dust Imli synes navnevalget ditt er?". Ganske tydlelig at du synes Alexsander var et dårlig forslag, og det eneste Yvonne gjorde var å fortelle hvilket navn hun kunne brukt på sitt barn. Hun spurte ikke hva noen synes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sansol Skrevet 20. februar 2011 #169 Del Skrevet 20. februar 2011 Jenter Iselin Vilde Alva Linnea Fiona Belle Elida Ava Naomi Gutter Mikael Eirik Birk Julien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. februar 2011 #170 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Tråden heter "Hvilke navn kunne du brukt på dine navn?", ikke "Hva synes du om disse navnene?" eller "Hør hvor dust Imli synes navnevalget ditt er?". Ganske tydlelig at du synes Alexsander var et dårlig forslag, og det eneste Yvonne gjorde var å fortelle hvilket navn hun kunne brukt på sitt barn. Hun spurte ikke hva noen synes. Men det er heilt greit at andre kjem med sine meiningar om namneval? Folk som er så hårsåre at dei ikkje tåler å høyre andres meiningar, bør heller ikkje leggje ut namna dei likar i ein slik diskusjon. Ang. Alexsander, så kommenterte eg det pga stavemåten, ikkje pga sjølve namnet. Endret 20. februar 2011 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #171 Del Skrevet 20. februar 2011 Men det er heilt greit at andre kjem med sine meiningar om namneval? Folk som er så hårsåre at dei ikkje tåler å høyre andres meiningar, bør heller ikkje leggje ut namna dei likar i ein slik diskusjon. Ang. Alexsander, så kommenterte eg det pga stavemåten, ikkje pga sjølve namnet. Dine kommentarer er ofte negative og den tankegangen forstår ikke jeg. Jeg synes det er hyggeligere å kommentere de navnene jeg liker, det skaper en bedre stemning. Positiv forsterkning er mer effektivt enn kritikk, skulle tro du som har barn hadde noe kjennskap til det. For å bidra med noe som ikke bare er avsporing: Jentenavn: Frøy Frøydis Hedvig Solveig Guttenavn: Jens Sverre Amund 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 20. februar 2011 #172 Del Skrevet 20. februar 2011 Eg kommenterar då namn eg likar og, eg? Tydeleg at det er du som heng deg opp i det negative, og ikkje eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #173 Del Skrevet 20. februar 2011 Huff, Karen og Maren med skarre-r øydelegg namna Nei, må vere Ka'arn og Ma'arn I totally diagree. Hater måten østlendinger utaler navn som Maren, Karen, Erlend osv. Det er utrolig styggt. Man hører jo ikke R'en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. februar 2011 #174 Del Skrevet 20. februar 2011 I totally diagree. Hater måten østlendinger utaler navn som Maren, Karen, Erlend osv. Det er utrolig styggt. Man hører jo ikke R'en. Jeg syns det er stygt når de, helst på sørlandet og vestlandet, sier erln. At een blir stum. Man skal jo uttale det som Erlen med stum d syns jeg. Da høres det finest ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quasis Skrevet 20. februar 2011 #175 Del Skrevet 20. februar 2011 Jentenavn: Melinda Ada,- Ada Louise kunne jeg tenkt meg å kalle et event. nytt barn. Guttenavn: Ravn Leon Pluss de navnene barna mine har fått da Finnes flere navn som er helt ok, men ikke som jeg ville vurdert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryia Skrevet 20. februar 2011 #176 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Nikoline Marthe Sofia Jakob Erik Endret 20. februar 2011 av Aryia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quasis Skrevet 20. februar 2011 #177 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg syns det er stygt når de, helst på sørlandet og vestlandet, sier erln. At een blir stum. Man skal jo uttale det som Erlen med stum d syns jeg. Da høres det finest ut. Jeg er Bergenser og uttaler Erlend,- Erlen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 20. februar 2011 #178 Del Skrevet 20. februar 2011 David kunne jeg også tenkt meg å bruke på en gutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ByAdina Skrevet 21. februar 2011 #179 Del Skrevet 21. februar 2011 Er Noelle jente- eller gutenamn? Korleis uttalar du det? Har berre høyrt Noel (gutenamn)... Noæll! kjempe fint jente navn syntes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ByAdina Skrevet 21. februar 2011 #180 Del Skrevet 21. februar 2011 Noel er strengt både et gutte- og jentenavn. Noelle er forøvrig fransk og tipper at man uttaler det rett frem, men at e'en er stum. Mvh Yvonne Man sier Noæll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå