Gå til innhold

Hvilke navn kunne du brukt på dine barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må si det er morsomt at Hedvig blir nevnt som et fint navn av så mange :rodmer: Husker en tråd for en god stund siden var det mange som syns det var så stygt :fnise:

Korleis uttalar du det?

Nokon uttalar det Hedd-vigg og andre Hedd-vikk. Eg er ikkje kjempefan av namnet, men tykkjer fyrste alternativ er klart best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korleis uttalar du det?

Nokon uttalar det Hedd-vigg og andre Hedd-vikk. Eg er ikkje kjempefan av namnet, men tykkjer fyrste alternativ er klart best...

Jeg kjenner ei som heter det og hun uttaler det Heed-viig. Da blir det litt mer jålete igjen syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som heter det og hun uttaler det Heed-viig. Da blir det litt mer jålete igjen syns jeg.

Ja, det er og ei uttale.

Kjenner eg mislikar namn med mange ulike uttaler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen navn jeg iallefall ikke kan skjønne dere vil kalle barna deres! Her er hva jeg tenker om navna:

Birk, Balder(hest?), Storm (sol, storm, snø?), Brage(drage?), Heine(som i heiniken/øl, hva med mack istedet?), Ebbe/Ebba(abba?), ella (ella miljøbil!) Hedda(gjedde eller det og hedde ballen), Sanna(som i sand/sannpapir?), Siggen (som i røyken/sigaretten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis uttalar du det?

Er det folk som sier Hedd-vikk? :klo:

Det høres helt merkelig ut å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det folk som sier Hedd-vikk? :klo:

Det høres helt merkelig ut å si.

Her omkring er det i alle fall veldig vanleg å uttale g'en som k, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mira eller Marina skal barnet mitt hete om det blir jente

Om det blir gutt så aner jeg ikke. Jeg liker navnet Henrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen navn jeg iallefall ikke kan skjønne dere vil kalle barna deres! Her er hva jeg tenker om navna:

Birk, Balder(hest?), Storm (sol, storm, snø?), Brage(drage?), Heine(som i heiniken/øl, hva med mack istedet?), Ebbe/Ebba(abba?), ella (ella miljøbil!) Hedda(gjedde eller det og hedde ballen), Sanna(som i sand/sannpapir?), Siggen (som i røyken/sigaretten?)

:fnise:

Ja, dine assosiasjoner til de forskjellige navnene burde virkelig påvirke folks navnevalg.

Skal man kalle barnet for Tina også da? (Tina Klina)

Eller Anne (På landet stekepanne), eller Kristoffer (Mobbeoffer)...

:ironi:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttaler det Heddvikk ja. Tror det er mest på Sørlandet, og noen steder på vestlandet man uttaler det med g? Og det går jo egentlig mest på dialekt, ikke at det skal være så mange forskjellige uttaler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel "Hedvik" for oss som sier "kake" og "Hedvig" for de som sier "kage".

Jupp :)

Ene venninna mi fra Kristiansand uttaler navnet mitt som "Hedviig" og jeg synes det er veldig søtt måten hun sier det på :rodmer: Ikke at jeg har noe imot "min" uttale heller da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel "Hedvik" for oss som sier "kake" og "Hedvig" for de som sier "kage".

Her jeg bor uttales kake som kake, og Hedvig utales som Hedvig. :lol:

Men jeg er enig med at det nok baserer seg nok mye på dialekten! :Nikke:

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Østlandet og uttaler Hedvig som Hedvig. Hvis det er trykk på noe, så kanskje i'en, Hedviig, men synes det høres ut som jeg sier det som det skrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på Østlandet og uttaler Hedvig som Hedvig. Hvis det er trykk på noe, så kanskje i'en, Hedviig, men synes det høres ut som jeg sier det som det skrives.

*Signerer*

Synes navnet er kjempefint, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg sier Hedvig og kake :)

-Levi

Jeg elsker det navnet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttenavn:

Birk

Balder

Storm

Brage

Jentenavn:

Ada

Erle

Vilde

Og ja, jeg liker norrøne navn!

Åj!! :) Det var koselig... Bestemora mi het nemlig det. Et navn jeg (iallefall) sjeldent hører i disse dager. Samme med navnet til mora mi som er Kirsten.

Dvs jeg var i en bursdag for en tid tilbake og der var det ei lita tulle på 3 år som het Kirsten. Jeg ble så rørt over å høre navnet hennes at jeg måtte blunke vekk noen tårer når jeg fikk holde jenta i fanget (silly me... :sjenert: )

Navn jeg liker er Anna, Ingrid og William :rodmer: Ungene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor nordpå og vi uttaler det også som 'Hedvig'. Et litt uvanlig men fint navn. Klinger "mykt" munnen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg uttaler det jo Aleks-sander, så da er det riktig for meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Så du stopper altså midt i navnet for å få med den ekstra S`èn? Alex-Sander? Fordi det er jo eneste måten man kan få uttalt det at du synes det er pent med den S`en. Hvis ikke blir det jo bare Alexander eller Aleksander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...