Gå til innhold

Har du tatt ny utdannelse ved siden av jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har lenge lekt med tanken om å lese juridikum som privatist ved siden av jobb. Desverre er studiet er lagt om slik at det ikke er mulig å lese på egenhånd lenger.

Dermed sitter jeg her og funderer på hva annet som kunne være interresant, og jeg trenger tips for å få fart på tankerekka.

Har du tatt utdannelse som privatist i tillegg til jobb? Hvilket fag/yrke? Gikk det greit å kombinere med jobb? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Går det ikke an å ta juridikum ved å lese på egen hånd lenger?

Jeg leste et grunnfag i jus på egenhånd mens jeg jobbet fulltid(og mere enn det og) og det gikk da greit. Selvfølgelig var det et slit, men det gikk jo...

Skrevet
Går det ikke an å ta juridikum ved å lese på egen hånd lenger?

Jeg leste et grunnfag i jus på egenhånd mens jeg jobbet fulltid(og mere enn det og) og det gikk da greit. Selvfølgelig var det et slit, men det gikk jo...

Kvalitetsreformen (fra i fjor) har dessverre gjort at mange fag er veldig vanskelige å lese til som privatist. Alle aom studerer fagene må f.eks. ha veldig mye mer obligatoriske uker, praksis, midt-term eksamener..

Skrevet

Jeg studerer økonomi (høgskolekandidat, 2-årig) ved siden av jobb. Det er et slit, men det går med noen avspaseringsdager her og der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med NKI, NKS, Friundervisningen, AOF...disse er vel tilrettelagt for de som er i jobb.

Skrevet
Hva med NKI' date=' NKS, Friundervisningen, AOF...disse er vel tilrettelagt for de som er i jobb.[/quote']

Og koster rundt 80000 i året :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Sorry..visste ikke at h*n hadde dårlig råd..Hadde h*n ikke DEN godt betalte jobben da... :wink: Men all utdanning her kan da umulig koste så mye :roll:

Det er mange skoler/utdanningsinstitusjoner som koster da, BI f.eks.

Synes forøvrig at første gjest burde konsentrere seg om hva h*n selv interesserer seg for..Er det så sikkert at man greier et studie (man egentlig ikke er interessert i )ved siden av jobben selv om andre har likt studiet og klart seg bra?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kvalitetsreformen (fra i fjor) har dessverre gjort at mange fag er veldig vanskelige å lese til som privatist. Alle aom studerer fagene må f.eks. ha veldig mye mer obligatoriske uker, praksis, midt-term eksamener..

Jeg har forstått det slik at all undervisning fremdeles skal være frivillig på jussen, men at om man velger undervsining så kan den, evt. noe bli obligatorisk. Det er også forslag om at det skal være hjemmeksamen(er).

Om det fortsatt vil være mulig å levere oppgaver til retting vet jeg ikke, men jeg har ikke sett at det skal være noen endringer her.

Slik jeg forstår det skulle det da fortsatt være mulig å lese på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...