Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2003 #1 Skrevet 25. oktober 2003 Har lenge lekt med tanken om å lese juridikum som privatist ved siden av jobb. Desverre er studiet er lagt om slik at det ikke er mulig å lese på egenhånd lenger. Dermed sitter jeg her og funderer på hva annet som kunne være interresant, og jeg trenger tips for å få fart på tankerekka. Har du tatt utdannelse som privatist i tillegg til jobb? Hvilket fag/yrke? Gikk det greit å kombinere med jobb? Erfaringer?
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2003 #2 Skrevet 25. oktober 2003 Går det ikke an å ta juridikum ved å lese på egen hånd lenger? Jeg leste et grunnfag i jus på egenhånd mens jeg jobbet fulltid(og mere enn det og) og det gikk da greit. Selvfølgelig var det et slit, men det gikk jo...
Dødspingvinen Skrevet 26. oktober 2003 #3 Skrevet 26. oktober 2003 Går det ikke an å ta juridikum ved å lese på egen hånd lenger? Jeg leste et grunnfag i jus på egenhånd mens jeg jobbet fulltid(og mere enn det og) og det gikk da greit. Selvfølgelig var det et slit, men det gikk jo... Kvalitetsreformen (fra i fjor) har dessverre gjort at mange fag er veldig vanskelige å lese til som privatist. Alle aom studerer fagene må f.eks. ha veldig mye mer obligatoriske uker, praksis, midt-term eksamener..
Ingeborg Skrevet 28. oktober 2003 #5 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg studerer økonomi (høgskolekandidat, 2-årig) ved siden av jobb. Det er et slit, men det går med noen avspaseringsdager her og der.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2003 #6 Skrevet 28. oktober 2003 Hva med NKI, NKS, Friundervisningen, AOF...disse er vel tilrettelagt for de som er i jobb.
Dødspingvinen Skrevet 28. oktober 2003 #7 Skrevet 28. oktober 2003 Hva med NKI' date=' NKS, Friundervisningen, AOF...disse er vel tilrettelagt for de som er i jobb.[/quote'] Og koster rundt 80000 i året
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2003 #8 Skrevet 28. oktober 2003 Sorry..visste ikke at h*n hadde dårlig råd..Hadde h*n ikke DEN godt betalte jobben da... Men all utdanning her kan da umulig koste så mye Det er mange skoler/utdanningsinstitusjoner som koster da, BI f.eks. Synes forøvrig at første gjest burde konsentrere seg om hva h*n selv interesserer seg for..Er det så sikkert at man greier et studie (man egentlig ikke er interessert i )ved siden av jobben selv om andre har likt studiet og klart seg bra?
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2003 #9 Skrevet 2. november 2003 Kvalitetsreformen (fra i fjor) har dessverre gjort at mange fag er veldig vanskelige å lese til som privatist. Alle aom studerer fagene må f.eks. ha veldig mye mer obligatoriske uker, praksis, midt-term eksamener.. Jeg har forstått det slik at all undervisning fremdeles skal være frivillig på jussen, men at om man velger undervsining så kan den, evt. noe bli obligatorisk. Det er også forslag om at det skal være hjemmeksamen(er). Om det fortsatt vil være mulig å levere oppgaver til retting vet jeg ikke, men jeg har ikke sett at det skal være noen endringer her. Slik jeg forstår det skulle det da fortsatt være mulig å lese på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå