Gå til innhold

Ned i vekt med usunn mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at for å gå ned i vekt så må man forbrenne mer enn man spiser, enkel matte. Jeg er ganske aktiv, går til jobb (5 km hver dag) og trener et par ganger ellers i uka (løper ofte intervaller og driver med vekter). Jeg er ikke så glad i mat, og vil tro at jeg får i meg mellom 1200 og 1500 kalorier om dagen, og det blir dessverre for sjelden at jeg spiser sunt. Jeg lurer derfor på om jeg fortsatt vil gå ned i vekt og blir mer trent, selv om jeg feks. drikker en del brus, spiser sjokolade og middag som ikke er i den sunneste kategorien? Eller om regelen i den første setningen kun gjelder hvis kaloriene består av sunn mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du forbrenner mer enn du spiser, vil du gå ned i vekt

• Liker 1
Skrevet

Du går ned i vekt om du forbrenner mer enn du spiser, uansett hvor kaloriene kommer fra. Problemet med det er at godis inneholder veldig mye kalorier i forhold til metthetsfølelsen det gir. Jeg kan ikke skjønne hvordan man skal kunne holde seg på 1500 kcal, og samtidig få i seg sjokolade og brus. Du spiser 100 gram melkesjokolade og drikker et glass cola en dag, da har du allerede spist over 900 kcal. Hvordan i granskauen skal du klare å spise deg mett, og samtidig holde deg så lavt i kalori-inntak da?

Dessuten, selv om du blir tynnere, så blir du ikke nødvendigvis sunnere.

• Liker 1
Skrevet

Ved å spise usunt og lite kalorier kan du nok blir tynnere, men du vil også bli underernært og mangle vitaminer og mineraler.

Skrevet

Ja, forbrenn mer enn du spiser og du går ned i vekt. MEN, anbefaler deg veldig å faktisk regne ut hvor mye du får i deg og hvor mye du forbrenner. Man får fort i seg mer kalorier enn man skulle tro, selv om man føler at man spiser lite. Det er der det med sunn mat kommer inn, for om du skal spise lite nok kalorier, men samtidig nok mat og nok næring så lønner det seg å spise mat med mye proteiner, lite godteri osv. I tillegg til at proteinrik, sunn mat holder deg lengre mett og ikke gir deg den samme apetitten på enda mer usunn mat som det en del godteri, boller, kaker osv gjør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...