rigelgutten Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Jeg får aap,brutto 5820,og utbetalt 4656. Det har jeg fått utbetalt alle siste mnd (litt mer i desember ) Nå har jeg derimot bare fått 2910 kr utbetalt. Jeg har fylt ut meldekortet som vanlig,ikke jobbet noe. Er dette en feil ? Jeg mangler jo 1500 krr?? Har det noe med februar å gjøre ? Perioden er fra 21.jan-6.feb
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Nei, du skal få for 14 dager og da blir jo beløpet det samme alltid. Har du sjekket hva det står på oversikten over dine utbetalinger på nav.no?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Enten har du trykket noe feil eller så har du levert meldekortet for seint
rigelgutten Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2011 Det var driftsfeil på nav,så jeg sendte d på søndag!! Ikke min feil d vel. Vedtaket mitt går ut i februar,men jeg vet ikke når. Kan d ha noe med saken å gjøre? Legen sa d ble automatisk forlenget. Hvis ikke skal hun få høre det!!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 dersom vedtaket ditt går ut og du ikke har søkt om forlegelse forklarer jo det saken.
rigelgutten Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2011 Den udugelige legen min sa hun skulle fikse det. Nå har jeg funnet ut d,de har trekt meg 50 % skatt. Aner ikke hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 Ta det opp med skattekontoret i så fall. Med så lav inntekt kan du faktisk søke om skattefritak.
rigelgutten Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2011 Kan man? Hvordan gjør man d? I følge nav må man betale skatt på aap,har betalt 20 % før.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #9 Skrevet 9. februar 2011 NAV er NAV. NAV er ikke skattekontoret. Du tar kontakt med skattekontoret og sier at du vil søke om skattefritak pga lav inntekt. Det er en søknad du må skrive og sende inn (de hjelper deg med det på skattekontoret) så blir den avgjørelsen tatt av en kontorrotte et eller annet sted i systemet.
rigelgutten Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2011 D er så mye styr at jeg blir gal!! Får jeg de pengene de har trekt 50 % for tilbake?
Sulosi Skrevet 9. februar 2011 #11 Skrevet 9. februar 2011 Det du har blitt trekt for mye får du ikke igjen før ved likninga i 2012, desverre. Hadde det vert arbeidsinntekten som ble trukket med 50% i stede for eks 20% så hender det at de justerer det på neste utbetaling hvis man spør, men det gjelder ikke nav. Uansett så stusser jeg litt på hvorfor nav har trukket 50%, det er noe som blir gjort om man ikke leverer skattekort i tide men nav får skattekortet sent direkte fra skatteetaten. Jeg leverer aldri skattekort til nav eks. og har aldri blitt trukket 50%.
Sugerøret Skrevet 9. februar 2011 #12 Skrevet 9. februar 2011 en skal ikke lengre levere skattekort til NAV,da de får slike opplysninger direkte fra Skatteetaten. Det kan være noe annet som ligger til grunn,synes TS burde ringe NAV og høre
Georgia Skrevet 9. februar 2011 #13 Skrevet 9. februar 2011 Ser du skriver i en annen tråd at du jobber litt. Det kan forklare mindre AAP for NAV trekker deg litt for hver dag du jobber. Og når du har to arbeidsgivere (NAV og den andre) må du ordne med skatteetaten.. Det er en mulig forklaring på den høye skatten. Det er et virrvar av regler og sette seg inn i, både NAV og skatteetaten. Ang. skattebegrensning gjøres det i April på selvangivelsen punkt 5. Også får du evt tilbake skatt fra 2010.
rigelgutten Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 9. februar 2011 Fader altså!!! Nav kjerriga sa at det ikke var nødvendig å levere skattekort da dette gikk automatisk.
Snop Skrevet 9. februar 2011 #15 Skrevet 9. februar 2011 du har virkelig en gjennomgående sur tone i nesten alle innleggene dine, og ikke bare i denne tråden.. cheer up! håper ikke du har samme tonen med legen/nav!
Sugerøret Skrevet 9. februar 2011 #16 Skrevet 9. februar 2011 Fader altså!!! Nav kjerriga sa at det ikke var nødvendig å levere skattekort da dette gikk automatisk. Det går faktisk automatisk som damen fra nav sa..
rigelgutten Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #17 Skrevet 9. februar 2011 Hvorfor e d da trekt 50 % skatt?
Helen Skrevet 9. februar 2011 #18 Skrevet 9. februar 2011 (endret) Hvorfor e d da trekt 50 % skatt? Det må du høre med NAV om, her er det ingen som kan gi deg svaret. Endret 9. februar 2011 av Helen
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #19 Skrevet 9. februar 2011 Har du bestilt riktig skattekort da? Selvom man ikke leverer skattekortet selv, så har jeg hvert år bestilt skattekort alikevel. Da får jeg riktig skatteprosent Nav henter jo ut skatteopplysningene fra skattekontoret selv, så det er jo det som er grunnen til at man ikke leverer det, men har man ikke skattekort (altså om du ikke har bestilt det engang), så trekker de automatisk 50%. Derfor er det faktisk ikke verre enn å bestille skattekort, slik som man gjør når man arbeider.
Sugerøret Skrevet 9. februar 2011 #20 Skrevet 9. februar 2011 Hvorfor e d da trekt 50 % skatt? kansje du har tjent mer enn grensen og da blir du trekt 50% ,eller hva enn du har som biinntekt prosent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå