Gå til innhold

Hvilket kort skal jeg bruke i usa!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sommeren skal jeg og mannen på roadtrip til usa. Vi har selvfølgelig spart opp alle pengene på forhånd før vi drar. Men så kom jeg til å tenke på sikkerheten ved betaling osv.

Vi har to mastercard et med beløpsgrense på 20 000 og et med 10 000.

Men vi har spart opp så vi har ca mellom 45 -50 tusen å ha med.

Hvis vi bruker opp beløpsgrena der borte, skal vi da begynne å bruke vanlig bankkort. Eller skal vi for eks. bruke bankkortet for å ta ut cash (med tanke på gebyrer i forhold til mastercard)

Hva er lurest i forhold til gebyrer, overføringer osv. Er det noen som kan komme med innspill på hva de bruker å gjøre på ferier? Går det an å ringe banken å bare be de overføre brukspenger til mastercardkortet, eller må vi ha med kodebrikken over dit så vi gjør det manuelt selv.

Har aldri brukt mastercard på ferietur før!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det eneste rådet jeg kan komme med er at det lønner seg ikke å dra det vanlige kortet ditt (det med bilde) om og om igjen i butikkene. Når jeg var i statene første gang var det bla en som pent ba oss om å helst bruke kredittkortene i stedet.Rett og slett fordi han var redd noen kom til å stjele identiteten vår =/ Vet ikke helt hvorfor. Men det lønner seg nok å ha med den brikka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...