AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Jeg har opprinnelig brunt hår med rødskjær i, men bestemte meg for å bli mørkblond med striper. Var hos frisøren, og avfarga håret. Deretter la hun en helfarge. Etter noen hårvask ble jeg tydelig VELDIG gylden, hovedsaklig i toppen der avfarginga funka best. En uke etter tok jeg striper (også hos frisør), både lyse og mørkere.. Allerede da jeg var ferdig påpekte jeg at jeg syns jeg var veldig gylden, men at det kanskje var en vanesak. Frisøren sa at jeg skulle la det gå noen dager, og heller komme tilbake om jeg ikke var tilfreds. Samtidig sendte hun med meg lillashampoo som jeg ikke syns hjelper det grann Jeg spurte ei venninne om hennes ærlige mening,og hun mener det er gult/grønt. Kikket på meg selv i en refleksjon da sola sto på i går, og det så ikke ut Vurderer nesten å kjøpe butikkfarge og farge det mørkt igjen.. Hva kan frisøren gjøre? Striper hjelper sikkert ikke,så må antakeligvis helfarge det igjen? Tror dere hun vil ta (fullt) betalt for det?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 TS her. Kan legge til at tuppene/lengden har fin farge, mest pga at avfargingen ikke tok så voldsomt der, men hodebunnen og en del cm utover er gul/oransje/grønn
Gjest asanti Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Hvorfor tok frisøren avfarging forresten? Den beste måten å bli litt lysere er å ta litt lyse striper av gangen. Det er en lang prosess om man vil ha det fint. Virker for meg at det har blitt for mye farging på håret ditt stakkar og kanskje at avfarging var et dumt valg.
fionel Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 HVor lenge har du brukt lillashampoen ? vært i samme sak selv, og så ikke reesultater før etter noen måneder. ta lillashampo ( sølvshampo) i hele håret og bruk det som en hårkur. Men pass på og ikke gjør dette for ofte, for da vil du få lillaskjær
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 Hvorfor tok frisøren avfarging forresten? Den beste måten å bli litt lysere er å ta litt lyse striper av gangen. Det er en lang prosess om man vil ha det fint. Virker for meg at det har blitt for mye farging på håret ditt stakkar og kanskje at avfarging var et dumt valg. Hovedsaklig på grunn av at jeg ville bli kvitt rødskjæret, og delvis fordi hun ikke kunne farge mørkt hår lysere.. Jeg sa jo "farge håret", mulig hun ikke tenkte så langt som striping. Mente kanskje denne metoden var den beste. TS
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 HVor lenge har du brukt lillashampoen ? vært i samme sak selv, og så ikke reesultater før etter noen måneder. ta lillashampo ( sølvshampo) i hele håret og bruk det som en hårkur. Men pass på og ikke gjør dette for ofte, for da vil du få lillaskjær Ikke lenger enn ei uke Har søkt litt på det, og andre har sett resultater etter noen få vask. Så begynte å lure. Vil jo ikke se ut som en lyspære en måneds til heller da
Gjest asanti Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Hovedsaklig på grunn av at jeg ville bli kvitt rødskjæret, og delvis fordi hun ikke kunne farge mørkt hår lysere.. Jeg sa jo "farge håret", mulig hun ikke tenkte så langt som striping. Mente kanskje denne metoden var den beste. TS Fult mulig det. Men nå tror jeg at det bester er å la håret hvile å ikke press det for mye. Husk at det er dødt det man farger! Ta noen striper til om en stund, kur håret godt og bruk sølvsjampoen. Blir håret grønt finnes det sjampoer for å få håret mer gyldent, ikke at det var effekten du var ute etter da.
frisørmester :) Skrevet 8. februar 2011 #8 Skrevet 8. februar 2011 Jeg har opprinnelig brunt hår med rødskjær i, men bestemte meg for å bli mørkblond med striper. Var hos frisøren, og avfarga håret. Deretter la hun en helfarge. Etter noen hårvask ble jeg tydelig VELDIG gylden, hovedsaklig i toppen der avfarginga funka best. En uke etter tok jeg striper (også hos frisør), både lyse og mørkere.. Allerede da jeg var ferdig påpekte jeg at jeg syns jeg var veldig gylden, men at det kanskje var en vanesak. Frisøren sa at jeg skulle la det gå noen dager, og heller komme tilbake om jeg ikke var tilfreds. Samtidig sendte hun med meg lillashampoo som jeg ikke syns hjelper det grann Jeg spurte ei venninne om hennes ærlige mening,og hun mener det er gult/grønt. Kikket på meg selv i en refleksjon da sola sto på i går, og det så ikke ut Vurderer nesten å kjøpe butikkfarge og farge det mørkt igjen.. Hva kan frisøren gjøre? Striper hjelper sikkert ikke,så må antakeligvis helfarge det igjen? Tror dere hun vil ta (fullt) betalt for det? Ser mange anbefaler deg sølvsjampo, og det er en fin mulighet. Frisøren kan og bruke en minicolorasjon som ikke vil slite så på håret.. (la meg foreslå wella sunligts /18 med litt /8 i) Den tar vekk mye av det gyldne og den bruker jeg ofte selv i salongen på farger som har falmet, og blirr gyldne/gule..hvilken lillasjampo fikk du? Lilla sjampo på rødt hår er vanskelig, da det er så mange røde pigmenter naturlig, som den alene ikke kan ta :/ IKKE farg det mørkt igjen, kansje du heller kan gå til en annen frisør? Om ikke ville jeg ha prøvd meg på en reklamasjon på fargen da den ikke er gjevn.. (med mindre hun advarte deg mot det da dere avfarget det?) Håper det hjalp litt da
cellar Skrevet 8. februar 2011 #9 Skrevet 8. februar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1297190177' post='8874245] Ser mange anbefaler deg sølvsjampo, og det er en fin mulighet. Frisøren kan og bruke en minicolorasjon som ikke vil slite så på håret.. (la meg foreslå wella sunligts /18 med litt /8 i) Den tar vekk mye av det gyldne og den bruker jeg ofte selv i salongen på farger som har falmet, og blirr gyldne/gule..hvilken lillasjampo fikk du? Lilla sjampo på rødt hår er vanskelig, da det er så mange røde pigmenter naturlig, som den alene ikke kan ta :/ IKKE farg det mørkt igjen, kansje du heller kan gå til en annen frisør? Om ikke ville jeg ha prøvd meg på en reklamasjon på fargen da den ikke er gjevn.. (med mindre hun advarte deg mot det da dere avfarget det?) Håper det hjalp litt da
frisørmester :) Skrevet 8. februar 2011 #10 Skrevet 8. februar 2011 Fikk Joico sin. Jeg har ikke jo ikke rødt hår, bare rødskjær, og det ble jo fjerna under avfarginga. Ble hvit i toppen. Helfargen VAR jo kjempefin og jevn, til etter noen vask.. :/ rødskjær/ rødt hår har begge mye pigmenter. høres foressten ut som en dårlig avfarging om du ble hvit i bunnen.. loreal og redken for men tar mye bedre enn joico...
cellar Skrevet 8. februar 2011 #11 Skrevet 8. februar 2011 Vel, jeg har ikke råd (eller lyst) til å kjøpe enda fler shampooer.. Håret mitt ble bleika veldig fort, de rakk ikke gå over hele håret før de nesten måtte skylle ut den første delen. Har ikke veldig lyst til å begynne å farge ENDA en gang, og heller ikke gå rundt som dette. What to dooo..
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #12 Skrevet 8. februar 2011 Burde ikke frisøren ha lagt en litt annen nyanse der avfarginen tok mest? Det ble gjort på meg og jeg fikk bra resultat. Høres ganske uprofft ut. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #13 Skrevet 8. februar 2011 anbefaler å gå tilbake å klage, det er eneste måten du får gjort noe med det, i og med du sa du har dårlig råd og ikke vil bruke mer penger.
frisørmester :) Skrevet 8. februar 2011 #14 Skrevet 8. februar 2011 Vel, jeg har ikke råd (eller lyst) til å kjøpe enda fler shampooer.. Håret mitt ble bleika veldig fort, de rakk ikke gå over hele håret før de nesten måtte skylle ut den første delen. Har ikke veldig lyst til å begynne å farge ENDA en gang, og heller ikke gå rundt som dette. What to dooo.. Vell... da er det ikke så mye og gjøre.. Da har jeg gitt deg de tipsene jeg kan... Om du ikke vil farge det, shampoen funker ikke, og du ikke vil klage... da er det lite igjen gitt...
frisørmester :) Skrevet 8. februar 2011 #15 Skrevet 8. februar 2011 Burde ikke frisøren ha lagt en litt annen nyanse der avfarginen tok mest? Det ble gjort på meg og jeg fikk bra resultat. Høres ganske uprofft ut. word...
cardi Skrevet 8. februar 2011 #16 Skrevet 8. februar 2011 stemmer og veldig for at ta en minicolorasjon over det,det vil kunne gjøre fargen kaldere uten at du trenger å bli mørk igjen.... å jeg ville gått tilbake til samme frisøren å sakt det som det er,de fleste ordner det gladelig uten at du må betale for det...men ikke vent for lenge med å si ifra heller da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå