Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må en kausjonist ha med seg av informasjon når h*n går til banken?

Masse info om kausjonistens ansvar ect, men ikke noe om hva de trenger å ha med seg av informasjon.

help?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fjorårets likning om jeg ikke tar helt feil :)

Skrevet

fjorårets likning om jeg ikke tar helt feil :)

Takk, men er det ikke mer enn det som skal til? Trodde jeg huska at det kanskje måtte mer til, men som sagt.. aaaaner ikke :)

Takk for svar Envy :)

Skrevet

Hva må en kausjonist ha med seg av informasjon når h*n går til banken?

Masse info om kausjonistens ansvar ect, men ikke noe om hva de trenger å ha med seg av informasjon.

help?

Selvangivelsen, lønnsslipp(er) og gjerne en verdivurdering av boligen det skal tas pant i.

Skrevet

hei.

under enhver omstendighet må du sjekke størrelsen på den totale gjelden til han du skal være kausjonist for. Du får dessverre bare tilgang på fjorårets ligningsattest. Det finnes dessverre ingen nasjonal oversikt som viser en persons totale gjeld.

har av erfaring lært at selv min "elskede mann" hadde en total gjeld på 5 millioner kr. og en del av dette var pansatt i hans fars hus. Dette uten at jeg hadde noen anelse om hans misserable økonomi. det er dessverre flere i dette tilfelle som det har kostet dyrt for..

krev å se ligningen til den du skal kausjonere for. du påtar deg å betale hvis og evt. når han/hun ikke kan/vil.....

lykke til

Skrevet

hei.

under enhver omstendighet må du sjekke størrelsen på den totale gjelden til han du skal være kausjonist for. Du får dessverre bare tilgang på fjorårets ligningsattest. Det finnes dessverre ingen nasjonal oversikt som viser en persons totale gjeld.

har av erfaring lært at selv min "elskede mann" hadde en total gjeld på 5 millioner kr. og en del av dette var pansatt i hans fars hus. Dette uten at jeg hadde noen anelse om hans misserable økonomi. det er dessverre flere i dette tilfelle som det har kostet dyrt for..

krev å se ligningen til den du skal kausjonere for. du påtar deg å betale hvis og evt. når han/hun ikke kan/vil.....

lykke til

Tusen takk for svar. Ja det er viktig å være ryddig når det gjelder penger!

Dette ser ut til å løse seg på best mulig måte, heldigvis :)

Men igjen, takk for svar, man skal alltid ha det klart for seg at det er en risiko, og andres erfaringer kan være lurt å ha med seg.

:)

Aniana

Skrevet

Selvangivelsen, lønnsslipp(er) og gjerne en verdivurdering av boligen det skal tas pant i.

Viste seg at i min bank trengte vi ikke annet enn personlig data, de sjekket opp resten :)

Men takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...