Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2003 #1 Skrevet 25. oktober 2003 Bortsett fra lasagne, da... Blir glad for tips! :D
Sandra Skrevet 25. oktober 2003 #2 Skrevet 25. oktober 2003 Hei, jeg har en rett som er både enkel å lage og spm smaker kjempegodt! Dette er en vegetarrett, men du kan jo stort sett fylle de med hva somhelst. Ost- og spinatfylte pastaruller med tomatsaus 10 lasagneplater 2løk 2 hvitløksfedd 1 ss olivenolje 300 g grovt hakket spinatblader 1/2 - 1 krm sambal oelek.(en slags chiliblanding du får kjøpt i invandrerbutikker, jeg brukte chili når jeg ikke gadd å kjøpe det.) ca. 250 g lett philadelphiaost salt og pepper revet parmesanost gratineringsost Sett ovnen på 250 grader Kok lasagneplatene al dente etter anvisningene på pakken. Skrell og hakk hvitløk og løk. Fres den blank i olje på svak varme. Tilsett spinat og sambal Oelek, og frs alt under omrøring. Smak til med salt og pepper. Fordel en klatt spinatstuing og litt philadelphia, og rull dem sammen. Legg rullene tett sammen i en smurt ildfast form med skjøten ned. Dryss over parmesanost og gratineringsost. Gratiner øverst i ovnen i 10-15 min. Server med tomatsaus, enten hjemmelaget, eller en du liker fra glass f.eks dolmio. Vi fylte rullene med tomatsaus også engang, og det ble også kjempegodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå