AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Jeg fikk for en mnd siden en deltidsjobb som jeg ikke trives i. Det er rett og slett en jobb som ikke passer meg. Jeg har ennå ikke fått og signert arb.kontrakt.. Nå vil jeg si opp. men hvordan? Aller helst vil jeg bare legge en skriftlig oppsigelse på kontoret.. Men det rett å gjøre er vel å levere personlig? Gruer meg slik... Er sjenert og konfliktsky, er veldig dårlig på å takle konfronterende situasjoner. Føler at jeg skuffer dem ved at jeg har brukt deres ressurser på opplæring, og så slutter jeg med en gang. Hvordan skal jeg begrunne det? Og hvor lang er oppsigelsestiden når jeg ikke har kontrakt?
Barcelone Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Hvis du ikke har kontrakt kan du gå på dagen, men du kan vel kanskje få problemer med lønna? Du kan jo bare begrunne det med at du ikke synes jobben passer for deg.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 De kan vel holde igjen lønn hvis du går på dagen, ja. Selv om du ikke har kontrakt så har du oppsigelsestid, én måned regner jeg med.
Gjest yojo Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Der jeg jobber er det 6mnd prøvetid, og 14 dagers oppsigelse som gjelder for begge parter... Vet ikke åssen jobb det er snakk om, eller hvor gammel du er, men jeg tror nok jeg ville tilbudt meg å jobbe litt til hvis det bød på problemer for arbeidsgiver...
Brukernavn Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Det er bare å si opp skriftlig med begrunnelsen at du tror både de og du er tjent med at de finner en annen som passer bedre i jobben. *been there-done that* Skjønner at det er både skummelt og ekkelt, men tenk på det på denne måten: Det er ikke lønnsomt i lengden for dem heller å ha en ansatt som ikke vil være der, så sånn sett gjør du dem en tjeneste
Nalla Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Siden du er i prøveperioden enda, så er det 14 dagers gjensidig oppsigelse, uansett om du har kontrakt eller ikke. Tror nok sjefen skjønner hvis du sier at dette ikke er jobben for deg (godt mulig at de allerede har misstanker om det), ærlighet varer lengst
loppekasse Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Jeg er også i en slik situasjon nå. Har en deltidsjobb (cirka en arbeidsdag i uken) og en annen jobb hvor jeg ble ansatt og skrev kontrakt for en liten uke siden. jeg har nå blitt syk og har ikke lyst å gå tilbake i noen av disse jobbene på grunn av sosial angst..... Men det er så ubeskrivelig pinlig å gå til sjefen, som vet at jeg har stresset med å få denne jobben og jeg virkelig ville ha denne jobben, og så bare blir jeg syk og ser ingen framtid der..
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #8 Skrevet 12. februar 2011 Ikke vær redd for å si opp, det er derfor du har prøvetid! Jobber innen ledelsen i en stor butikk selv, å si opp etter en liten stund er ikke uvanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå