Gå til innhold

Brangelina får sitt 7 barn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg har delte meninger om saken. Har de tid nok til alle barna? Er et adoptert barn veskehundens moteriktige arvtager?

• Liker 5
Skrevet

de har visst glemt å oversette landene fra engelsk til norsk i den artikkelen...

on topic: så lenge barna har det bra og de får nok tid til dem, ser jeg ingen grunn til at det skal være galt av "Brangelina" å gjøre livet til et barn bedre ved å bli hans eller hennes foreldre.

• Liker 1
Skrevet

Vil nok tro at barna uansett har det bedre hos "Brangelina" enn der de kom fra!

Jeg synes det er flott! :)

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Holy smokes, tenk når alle 7 blir tenåringer. De telefonregningene :sjokkert:

Skrevet

De har nok mer enn nok av penger til det :jepp:

Skrevet

Men det har hun råd til.

:gjeiper:

----------

Synes dette er bare bra, jeg.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Men det har hun råd til.

:gjeiper:

----------

Synes dette er bare bra, jeg.

Enig der ja =) Angelina virker jo som en veldig moderlig dame, og verken hun eller Brad har fått særlig pes i media for å være dårlige foreldre, til tross for den svære flokken. Men damn... tenk så heldig den ungen er :rodmer: Brad Pitt som pappa, tenk det!

Skrevet

Tja, jeg har delte meninger om saken. Har de tid nok til alle barna? Er et adoptert barn veskehundens moteriktige arvtager?

Er dessverre litt einig her... Altså, eg veit ingenting om korleis dei er som foreldre, så det kan eg ikkje uttale meg om, men eg kan ikkje hjelpe for at eg føler at det er blitt veldig trendy å adoptere... Ungen får det sikkert betre no enn der han kom frå, det er ikkje det, men likevel.

• Liker 2
Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg synes det er flott! :)

Nå skal ikke adopsjon godkjennes på grunn av at barn vil få det bedre, men fordi foreldrene har et ønske om å være foreldre. Det er et anerkjent prinsipp at adopsjon ikke er nødhjelp.

Når det er sagt har jeg ingen mening om hvorvidt "Brangelina" burde få flere barn.

• Liker 3
Skrevet

Nå skal ikke adopsjon godkjennes på grunn av at barn vil få det bedre, men fordi foreldrene har et ønske om å være foreldre. Det er et anerkjent prinsipp at adopsjon ikke er nødhjelp.

Når det er sagt har jeg ingen mening om hvorvidt "Brangelina" burde få flere barn.

Eit viktig poeng som mange ser ut til å gløyme...

• Liker 1
Skrevet

Det er eg enig med.

Men likevel har eg vansker med å tru at de klarer å få nok tid med alle barna - og det er viktig det også. Både heile familien sammen og aleinetid med eit og eit barn. Det er nok bedre for ungene med de, men eg trur de muligens kunne hatt det enda bedre om de fikk litt meir av tida til foreldrene sine (uten at eg kan med sikkerhet vite hvor mye tid de bruker med barna sine naturligvis). De er vel travle mennesker begge to.

Trur eg har lest at Angelina skulle roe ned/legge karrieren på hylla slik at ho fikk meir tid med barna, men ser ho i nye filmer ganske ofte egentlig.

Skrevet

Vel, det finnes folk i Norge som har 12 barn og ikke har råd til å forsikre huset. (Det som brant ned i julen) Sier ingenting om de er gode eller dårlige foreldre...

Jeg har ingen tvil om at Brangelina er gode foreldre, og har et sterkt ønsker om å være foreldre, men det kan jeg egentlig umulig vite. Det jeg vet er at de iallefall har råd til å forsørge disse barna.

Jeg klarer ikke se sammenligningen mellom 7 adopsjoner og nødhjelp...

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg klarer ikke se sammenligningen mellom 7 adopsjoner og nødhjelp...

Et argument om at barna uansett vil få det bedre er ikke et argument for å tillate adopsjon. På samme måte som det at adopsjon hjelper fattige barn fra et liv i elendighet ikke er et argument, der er sammenheng mellom adopsjon og nødhjelp.

De har vel heller ikke adoptert 7 barn.

Vel, det finnes folk i Norge som har 12 barn og ikke har råd til å forsikre huset. (Det som brant ned i julen) Sier ingenting om de er gode eller dårlige foreldre...

Her har jeg problemer med å se sammenhengen ;)

Skrevet

Jeg syns det er kulturimperialisme.

Hvor mange foreldre i U-land adopterer forsømte unger fra I-land liksom? Selv om mange av de barna kunne hatt det bedre med foreldre som viste dem oppmerksomhet og ga kjærlighet, -enn hos foreldre i I-land som forer ensomme, feilernærte og overstimulerte barn med ADHD-medisin, PC-spill og feit hurtigmat før de selv drar på jobb så mange timer at barna nesten aldri ser dem.

Dette er bare for at Angelina vil føle seg som en engel som "redder et stakkars fattig barn til å leve i rikdom"...Og at hun og Brad gjerne vil ha litt reklame for at de humane snille folk.

Skrevet

- Som skuespillere har de jo en ganske travel hverdag, nå vet jeg ikke hvor mye de faktisk jobber men jeg regner med at det blir en del jobb, samt premierer, reiser og andre ting som også blir jobb. Hvor mye tid får de egentlig sammen med barna?

- Har barna en trygg base? Det lille jeg har fått med meg er at det blir dratt fra det ene stedet til det andre, hva med venner og det sosiale utenfor familien siden de reiser så mye fra sted til sted og fra land til land?

De kan for all del ha det fantastisk flott, og jeg håper at hvert eneste barn får den oppmerksomheten de trenger fra foreldrene og at alt ikke er overlatt til barnepiker.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de faktisk har tid og energi til å ta vare på alle disse barna, og ikke overlater dem til forskjellige barnepiker, så er det vel fint.

Men jeg håper det er mer enn idealisme som ligger bak. Barn trenger å være elsket og ønsket som individer, ikke bare tatt i hus for en god sak.

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg synes 7 barn er ganske så mye jeg. Jeg lurer også på hvor mye tid de faktisk får til alle ungene?

Skrevet

Jeg synes 7 barn er ganske så mye jeg. Jeg lurer også på hvor mye tid de faktisk får til alle ungene?

er det så nøye da , de har jo råd til ørten nannyer ..

:popcorn:

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

er det så nøye da , de har jo råd til ørten nannyer ..

:popcorn:

Ja selvfølgelig er det nøye at foreldrene har tid til barna sine og ikke bare overlater de til barnepiker hele tiden. Det skjønner vel du å.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...