AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Jeg kjøpte en Decleor Moisturising Body Milk på eBay som jeg fikk i dag. På undersiden står det: M18 202 01 07 Har lest litt rundt omkring at Decleor har sluttet med holdbarhetsdato, og heller har begynt med "brukes innen x mnd etter åpning". Men jeg finner ikke noe bilde av en sånn krukke med x antall mnd på på flasken, så kan jeg gå ut fra at 01 07 referer til utløpsdato? I så fall er den jo steingammel...
Gjest navnelapp Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Det kan godt hende den er utløpt på dato, det er ofte slike parti som hamnar på eBay. Men den kan vere heilt ok for det. Lukt på den, sjå på fargen og kjenn på konsistensen. Viss den luktar godt, ikkje har blitt brunaktig og er glatt og fin i konsistensen kan du berre bruke den.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Hm, joda, den virker grei og lukter godt. Syns bare det er hårreisende å påstå at alle selgerens produkter er "new & fresh straight from the factory" hvis kremen gikk ut for fire år siden.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 De har vel nylig endret forpakning tror jeg? Hvordan ser din ut?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 Den ser slik ut: Bilde Jeg sendte mail til selgeren om dette her, og fikk et kort svar: "the lot number is Q23 10 346". Burde jeg skjønne hva jeg skal gjøre med denne informasjonen?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 Det der er gamletypen så helt ny er den nok ikke nei. Kanskje du burde sende en mail til Decleor eller Dermanor og spørre.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Ah! Googlet litt, og fant denne siden: Cosmetic Calculator Fant ut at kremen ble produsert i 2007 og holder seg i 36 mnd. Med andre ord er den gammel nå. Det skal selgeren få høre, ja. TS 1
Jade Skrevet 8. februar 2011 #8 Skrevet 8. februar 2011 Super link! Der fant jeg ut at leppestiften jeg kjøpte i fjor var fra 2004, ja :/
BlackFairy Skrevet 9. februar 2011 #11 Skrevet 9. februar 2011 Fantastisk link! Alle Decleor-produktene mine fra Feelunique og Strawberrynet har god holdbarhet :D
Jade Skrevet 9. februar 2011 #12 Skrevet 9. februar 2011 (endret) Det meste jeg sjekket var ok, heldigvis. Eneste var to varer fra eBay. Har klagd på den ene nå, venter på svar. Og de to andre er faktisk kjøpt i parfymeri!! Fikk en dyr øyenskygge til jul i fjor (julen 09), og den gikk ut i mai - noen måneder etter! Linken er herved lagret på mobilen også! Heretter skal ingenting kjøpes i parfymeri uten å sjekke datoen på denne siden! Og så kommer jeg til å sende spørsmål til ebay-selgere jeg ikke stoler på om batch code. Jeg er "fast kunde" hos et par ebay-selgere. Heldigvis var datoene gode der (bedre enn i butikkene her)! Nå kan man jo fint sjekke datoen på varer kjøpt på Strawberrynet og BliVakker også, som mange har vært bekymret over! Endret 9. februar 2011 av Jade
Gjest navnelapp Skrevet 9. februar 2011 #13 Skrevet 9. februar 2011 No er vel det å bruke ein øyenskygge som har gått ut på dato ikkje verdas undergang. Eg har brukt femten år gamle øyenskyggar, og så lenge du brukar rein kost og har oppbevart dei fornuftig så er det ikkje noko problem. Eg brukar alt som ikkje er misfarga og luktar vondt. Det er nok avfall i verda, syns eg.
Jade Skrevet 9. februar 2011 #14 Skrevet 9. februar 2011 Nei, jeg har mye gammelt jeg også, som jeg VET er gammelt. Men når man kjøper nytt, så bør man forvente at varen ikke er gått ut på dato! Og at den heller ikke har gått ut kort tid etter kjøp! Og i mitt tilfelle, så var det også snakk om øyensminkefjerner som var gått ut for ett år siden. Det har jeg ikke lyst til å få inn på øynene mine.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #15 Skrevet 9. februar 2011 Det meste jeg sjekket var ok, heldigvis. Eneste var to varer fra eBay. Har klagd på den ene nå, venter på svar. Og de to andre er faktisk kjøpt i parfymeri!! Fikk en dyr øyenskygge til jul i fjor (julen 09), og den gikk ut i mai - noen måneder etter! Linken er herved lagret på mobilen også! Heretter skal ingenting kjøpes i parfymeri uten å sjekke datoen på denne siden! Og så kommer jeg til å sende spørsmål til ebay-selgere jeg ikke stoler på om batch code. Jeg er "fast kunde" hos et par ebay-selgere. Heldigvis var datoene gode der (bedre enn i butikkene her)! Nå kan man jo fint sjekke datoen på varer kjøpt på Strawberrynet og BliVakker også, som mange har vært bekymret over! Jeg er så skeptisk til ebay, pga holdbarhet og ekte vare. Hvem handler du fra, hvis jeg kan spørre om det?
BlackFairy Skrevet 9. februar 2011 #16 Skrevet 9. februar 2011 Æsj, nå fant jeg ut at dyprensen jeg fikk fra Strawberrynet forrige uke gikk ut for et år siden. Får sende klagemail....
Jade Skrevet 9. februar 2011 #17 Skrevet 9. februar 2011 (endret) Jeg er så skeptisk til ebay, pga holdbarhet og ekte vare. Hvem handler du fra, hvis jeg kan spørre om det? Det er ikke selgere som har masse ting. Men selgere som jeg kjøper en spesifikk ting av, f.eks. lypsyl. Det er en sjanse å ta! Er gjerne lurt å spørre selgeren om batch code før du kjøper. BlackFairy: Det høres ikke bra ut :/ Håpte at Strawberrynet var til å stole på. Håper det er et engangstilfelle, selv om jeg nesten aldri handler der lengre. Noen som har sjekket BliVakker-varene sine? Endret 9. februar 2011 av Jade
BlackFairy Skrevet 10. februar 2011 #18 Skrevet 10. februar 2011 BlackFairy: Det høres ikke bra ut :/ Håpte at Strawberrynet var til å stole på. Håper det er et engangstilfelle, selv om jeg nesten aldri handler der lengre. Jeg sendte en mail, og får pengene tilbake. Jeg har bestilt mye fra Strawberrynet, og ingen av de andre produktene var dårlige, så det var nok ett av få tilfeller. Jeg kommer til å fortsette å handle derfra i hvert fall. Kundeservicen der er super!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #20 Skrevet 11. februar 2011 TS her. Selgeren som solgte meg kremen påstår at de fikk den inn for en måned siden og at den er helt ny. Arrgh, så mye enklere det hadde vært å bare latt det gå. Kan ikke fordra slik krangling. Butikken heter jennyskincare. Så vet dere det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå