Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener regelmessig 2-3 ganger i uken, kanskje fler også de ukene jeg har tid til det. Skole og jobb gjør det umulig å få til noe mer fast.

Problemet mitt er at forbrenningen min er veldig lav, og har alltid vært det. Har alltid passet på hva jeg har spist, og spiser enda sunnere nå som jeg har begynt å trene. Veier iallefall 10 kg for mye og vil ha disse av før sommeren.

Lurer på om det er noe kosttilskudd eller lignene noen ville anbefalt for bedre forbrenning på en sunn måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om det er noe du kan ta for å forbrenne mer, men om du spiser oftere, 6 ganger om dagen og ca 200 kalorier hvert måltid vil forbrenningen din øke med rekordfart bare iløpet av en uke hvis du klarer å få til 3 treninger inn der.

jeg spiser foresten endel chili og drikker epleeddik, og synes det er bra for min forbrenning, kanskje det funker for deg å?

Lykke til!

Skrevet

Om du faktisk har lav forbrenning så bør du nok dra til legen og få medisiner - utover det så hjelper det med styrketrening (mer muskler bruker mer energi) :)

Skrevet

Nei, det finnes ingenting av tilskudd eller mat som vil påvirke metabolismen. Den er styrt av helt andre faktorer enn matvarer og nøyaktig antall måltider (gitt at energiinnhold er det samme).

Chilli og grønn te har en minimal effekt, men dette vil ikke ha noen reell innvirkning på det totale energiforbruk eller hormonenes regulering av metabolske prosesser. For å si det enkelt så forbruker du mer energi på å ta ti armhevinger per dag, enn hvis du spiste chilli til hvert enda måltid. Samtlige tilskudd som selges i Norge som lover dette har ikke vitenskapelig belegg for påstanden, og er bortkastete penger.

Økt muskelmasse, være seg type I (utholdende) eller type II fibre (raske, mer anaerobe) som erstatter fettmasse (adipost vev) vil kunne gi en liten økning, fordi muskelvev er mer metabolsk aktivt vev enn adipost.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...