Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flasser på nesen og noen steder i ansiktet dersom en gammel kvise har tørket bort, men er blank og fette i pannen.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med en flassete nese? Når jeg har smørt meg og har på foundation kan jeg rive av flak i løpet av dagen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å smøre to forskjellige ansiktskremer i ansiktet? Du bør smøre en fetere krem der du blir tørr og en mindre fet krem på de delene du har tendens for å bli blank og fet..

• Liker 1
Skrevet

Det skal ikke være nødvendig å bruke to kremer.

Sats på masse fuktighet i steden for fett/olje.

Fet/blank hud trenger også fuktighet, ellers tørker det ut og huden kompanserer med å bli enda fetere.

Fete kremer er kun nødvendig hvis tørrheten går dypt ned i huden.

Jeg får også tørre partier etter kviser og jeg har blank hud i panne og på nese,og etter at jeg kuttet ut tyngre kramer med et rent fuktighetsserum og en lett dagkrem,er problemet så og si borte.

Skrevet

Jeg har samme problem, og jeg er bare nødt til å bruke fete kremer (i motsetning til Adrenalina) om vinteren. Jeg har prøvd bruke kremer med masse fuktighet, men det har rett og slett bare ikke vært nok. Heldigvis har ikke kvisene forverret seg. Ofte har de blitt bedre også. Desverre ikke helt borte - men bedre. Jeg har aldri prøvd å bruke to forskjellige kremer i ansiktet, men det kan jo også være verdt å prøve! Vet ikke hva slags type ansiktsvask du bruker? Hvis du bruker en beregnet på fet hud kan det også være lurt å gå over til en for normal hud. Kanskje huden reagerer på at ansiktsvasken er for sterk?

Skrevet

Det er en stor forskjell på å ha tørr hud og fuktfattig hud!

Jeg blir kjempe tørr rundt munnen om vinteren, og jeg overlever ikke med fuktgivende serum og krem, da huden min trenger mer enn det. Jeg må påføre en fetere krem tilpasset huden rundt munnen, på det området og en annen krem tilpasset resten av ansiktet.

En fet krem trenger dessuten ikke å være dårlig eller utrygg. Finnes mange gode kremer tilpasset tørr hud fra gode merker med gode ingredienser :)

Skrevet

Det er en stor forskjell på å ha tørr hud og fuktfattig hud!

Jeg blir kjempe tørr rundt munnen om vinteren, og jeg overlever ikke med fuktgivende serum og krem, da huden min trenger mer enn det. Jeg må påføre en fetere krem tilpasset huden rundt munnen, på det området og en annen krem tilpasset resten av ansiktet.

En fet krem trenger dessuten ikke å være dårlig eller utrygg. Finnes mange gode kremer tilpasset tørr hud fra gode merker med gode ingredienser :)

Hvilken fet krem bruker du Yasi?

Skrevet

Hvilken fet krem bruker du Yasi?

For øyeblikket tester jeg hudpleieprodukter fra OBAGI :) Men før dette brukte jeg Matis, som jeg var svært fornøyd med. Jeg er dog på jakt etter nye produkter, siden dumme Matis tester på dyr :(

Carita står for tur, siden min favoritt fuktmaske er fra Carita :hjerte:

Skrevet

Jeg sliter med samme problemet men har aldri brydd meg om å bruke masse penger på hudprodukter (uten at det har gjort ting bedre..)

Men jeg har en veninne som er hudpleier og hun har banket inn i meg i det uendelige at problemet mitt er mangel på fukt ikke fett og at jeg bør kjøpe produkter med fukt og ikke fete kremer.

Og i år har jeg faktisk investert i en fuktighetsmaske til bruk om natten og en dagkrem med masse fukt og det har faktisk hjulpet kjempemye!

Huden er ikke perfekt enda men hvis jeg skal noe på kveldstid kan jeg helt fint ta på meg foundation uten at den detter av i flak nærmest med en gang. Og jeg har ikke kunnet bruke det på flereår uten å se forferdelig ut!

Jeg er rett og slett omvendt :fnise: Neste blir natt og øyekrem ;)

Skrevet

Jeg har hatt det samme problemet som deg inntil ganske nylig. Blank i pannen og flassete neste. Kunne dra av mange flasslag av nesa i løpet av en dag, og sminke på nesa flasset selvsagt av. Men etter at jeg begynte med produkter fra Origins, sa har huden min blitt helt bra, og ganske pen. Jeg gikk, som flere over skriver, fra fett til fukt. Huden min ble bedre med fett enn med ingenting, men den har nærmest "blitt ny" med ny hudpleieserie.

Bruker rensemelk, Skin rejuvenating treatment lotion ("flytende væske"), serum og ansiktskrem fra serien "Make a difference" fra Origins. Lenke

Jeg fikk kjøpt en slags gavekit, med vanlig størrelse på hudkrem, og litt mindre av de ande, slik at jeg fikk testet det ut. Det eneste som er negativt er at hudkremen lukter litt sterkt. Jeg er ømfintlig for sterk parfymelukt, men det har gått greit, og lukten forsvinner etter en liten stund.

Uansett. Anbefaler virkelig å prøve ut denne serien. :)

Skrevet

Hitta en hudkräm med mycket glycerin! Glycerin binder fukten i huden utan att göra den fet. Jag har kjempetorr hud och brukar smörja in ansiktet med olja, men glycerin fungerar bättre. Min pojkvän sliter med acne och glycerin funkar för honom också. :)

Skrevet

Jeg var slik flassete i t-sonen, og det som viste seg å være løsningen for meg var noe så enkelt som ansiktsvann uten alkohol. Vasker og tørker huden, tar på ansiktsvann, og smører så med ansiktskrem mens huden fremdeles er fuktig. Hokus pokus, to dager senere var alle tegn til flass og tørr hud borte! Og slik er den fremdeles. Mindre ansiktskrem bruker jeg også.

• Liker 1
Skrevet

Hva er forskjell på en krem som er fet og en som har fultighet? har den fete kremen oljer i seg, og den andre vann? Synes dette er litt vanskelig jeg :sjenert:

Har Matis noen gode fuktighetskremer og noen fete kremer for tørr hud, som er litt fet i t-sonen?

Eller noen andre gode merker?

Skrevet

Det var jeg som skrev om ansiktsvann tidligere. Glemte å nevne at ansiktvannet må være uten alkohol, for alkohol forsterker problemer med tørre felt. Når det gjelder forskjell på fet og fuktgivende krem vet jeg ikke helt hva det er. Men skaffer du en ansiktskrem for blandingshud bør den fungere bra, jeg bruker selv clinique sin og er veldig fornøyd.

Skrevet

Jeg har samme problem som TS, og det er frustrerende! Dersom jeg bruker en relativ fet dagkrem, ser det ut som om jeg holder på å svette ihjel etter 5 minutter (blir blank!) og dersom jeg bruker en for tørr hud blir jeg stram og tørr. Har prøvd meg fram med Darphin sin fuktighetskrem om dagen, og den ble jeg fryktelig blank av. Merkelig nok, så ble jeg ikke fullt så blank dersom jeg brukte solpudder fra Guerlain over, men med EM og Tikei foundation ser jeg skikkelig blank ut! Holder på å teste ut Decleor hydra floral emulsion (?) for å se om den er bedre.

Skrevet

Frk. Julie: Jeg prøver ut Clean Start (for teens, welcome matte... gud vet når navnet slutter) av Dermalogica nå, og det utgjør en stor forskjell i t-sonen. Merker at nesen blir litt blank på slutten av dagen, men det er ingenting mot hvordan det er uten Clean Start. Supplerer med andre produkter ellers, men bruker denne når jeg skal ha på meg sminke eller gå ut uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...