Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo vurderer å flytte til London om halvannet år, for å studere i 1 år. Han studerer på privatskole som har samarbeidspartner bl.a i London, slik at viss han tar 1 år der, kan han få en Bachelorgrad istedetfor 2-årig studie ved *SKOLE*.

Det har seg også slik at om halvannet år skal jeg skrive Masteroppgaven min, og hvis jeg har forstått det riktig så har jeg ikke forelesninger det året, men bare møter med veileder. Jeg håper derfor at Universitetet vil være behjelpelig med å få det til å fungere. Men det jeg lurer på da er hvordan jeg kan gjøre mest mulig ut av det å skrive oppgaven min i utlandet.

Jeg studerer IT og ønsker å vinkle masteroppgaven min inn på Systemutvikling (kanskje spillutvikling :sjenert: ). Er det noen som vet om det er muligheter for å skrive masteroppgave i forbindelse med en arbeidsplass eller et samarbeid med andre skoler i utlandet etc? Jeg tenker at det må være så mye mer å gripe fatt i dersom jeg skriver oppgaven basert på noe mer "internasjonalt" enn dersom jeg "bare" skriver den i Norge. Noen som har tips i forhold til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ansa.no for info.

Mangle drar på masterstudier i utlandet så det bør ikke være noe problem når det bare er England heller.

Skrevet

ansa.no for info.

Mangle drar på masterstudier i utlandet så det bør ikke være noe problem når det bare er England heller.

Men gjelder ikke sånn som ansa bare dersom du velger å ta hele mastergraden på et universitet?

Det jeg håpte var mulig var å kunne begynne på mastergraden her i Norge, men så gjennom et samarbeid eller noe kunne skrive selve masteroppgaven (de siste 2 semestrene) i utlandet.

-TS-

Skrevet

TS: Sjekk med universitetet/høyskolen der du skal skrive masteroppgave om de har noen avtaler med noen universiteter/bedrifter i London og omeng.

Nå vet jeg jo ikke hvor i landet du holder til eller hvordan praksis skolen din har på utvekslingsopphold. Da det er det dette kommer til å bli.

Men jeg kan svare for hvordan det fungerer her jeg jobber... Skriver du masteroppgave for en bedrift i utlandet bør den være gitt i sammarbeid med skolen i norge. Du vil da ha en veileder hjemme og en i bedriften du skal jobbe for.

Om du skriver masteroppgaven din på et univeristet i London, så må du avgjøre om den skal evalueres hjemme eller i London. Velger du London må oppholdet i utlandet være forhåndsgodkjent av hjemme univeristet, og du må også levere en ettergodkjenning til universitetet hjemme for å få masteroppgaven du skrev i London som den del av graden din hjemme.

Det er en del styr og papirarbeid med det å reise ut (spesielt siste året pga masteren) men det lar seg gjøre.

Anbefaler deg virkelig å snakke med en studieveileder der du studerer nå, evt noen på Internasjonal Seksjon (om det fins der du går) for å få klarhet i hvilke rutiner som gjelder der du studerer i forhold til utenlandsopphold.

Skrevet

TS: Sjekk med universitetet/høyskolen der du skal skrive masteroppgave om de har noen avtaler med noen universiteter/bedrifter i London og omeng.

Nå vet jeg jo ikke hvor i landet du holder til eller hvordan praksis skolen din har på utvekslingsopphold. Da det er det dette kommer til å bli.

Men jeg kan svare for hvordan det fungerer her jeg jobber... Skriver du masteroppgave for en bedrift i utlandet bør den være gitt i sammarbeid med skolen i norge. Du vil da ha en veileder hjemme og en i bedriften du skal jobbe for.

Om du skriver masteroppgaven din på et univeristet i London, så må du avgjøre om den skal evalueres hjemme eller i London. Velger du London må oppholdet i utlandet være forhåndsgodkjent av hjemme univeristet, og du må også levere en ettergodkjenning til universitetet hjemme for å få masteroppgaven du skrev i London som den del av graden din hjemme.

Det er en del styr og papirarbeid med det å reise ut (spesielt siste året pga masteren) men det lar seg gjøre.

Anbefaler deg virkelig å snakke med en studieveileder der du studerer nå, evt noen på Internasjonal Seksjon (om det fins der du går) for å få klarhet i hvilke rutiner som gjelder der du studerer i forhold til utenlandsopphold.

Tusen takk for råd, jeg skal ta kontakt med studieveileder på skolen, men føler meg litt for "ivrig" siden det fortsatt er halvannet år til :sjenert: Men jeg klarer bare ikke å slutte å planlegge :fnise:

-TS-

Skrevet

Av erfaring med jobben min kan jeg fortelle deg at det er ikke noe som er for tidlig når det gjelder utvekslingsopphold. Spesielt ikke når det er snakk om siste året og masteroppgaven!

Lykke til iallfall!

Skrevet

Synes ikke det er for tidlig å begynne å høre med veiledere! Jeg begynner på master til høsten, riktignok kan jeg kanskje "forkorte" tiden før oppgavestart litt fordi jeg har med meg noen ekstra studiepoeng, men jeg har begynt å snakke så smått med veiledere. Det kan være veldig lurt både for å få et inntrykk av om de faktisk tilbyr det man tror/forventer, om man har kjemi eller ei, og for min type studier er det også viktig i forhold til å planlegge gjennomføring av forsøk. Dessuten vil en kanskje få råd om å velge noen fag framfor andre i graden, avhengig av hva en vil skrive oppgave om. Så bare ta kontakt med dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...