Løpegutt Skrevet 8. februar 2011 #1 Skrevet 8. februar 2011 Jeg leter etter en enebolig til en venn av meg i Bergen Sentrum. Om han ikke får noe frem til Onsdag må han bo hos meg. Problemet med å finne en bolig er som oftest et skyhøyt depositum. Han har max 8000,- å tilby i månedsleie om man ser bort ifra depositum. Men om det nå er en leilighet\hybel som har 6000,- i månedsleie og 2000 i depositum så går det helt fint. Dere skjønner tegningen. Problem nr 2 er at på veldig mange av annonsene på hybel.no eller finn.no så vil de ha jenter og jenter som studerer. Problem nr 3 er at han vil bo i sentrum eller langs bybanen, så da er alt utenom disse stedene uaktuelt. Problem nr 4 er at han vil bo alene og ikke i kollektiv eller på noen måte sammen med andre. Noen som har tips vet om noen aktuelle boliger?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #2 Skrevet 8. februar 2011 Jeg leter etter en enebolig til en venn av meg i Bergen Sentrum. Om han ikke får noe frem til Onsdag må han bo hos meg. Problemet med å finne en bolig er som oftest et skyhøyt depositum. Han har max 8000,- å tilby i månedsleie om man ser bort ifra depositum. Men om det nå er en leilighet\hybel som har 6000,- i månedsleie og 2000 i depositum så går det helt fint. Dere skjønner tegningen. Problem nr 2 er at på veldig mange av annonsene på hybel.no eller finn.no så vil de ha jenter og jenter som studerer. Problem nr 3 er at han vil bo i sentrum eller langs bybanen, så da er alt utenom disse stedene uaktuelt. Problem nr 4 er at han vil bo alene og ikke i kollektiv eller på noen måte sammen med andre. Noen som har tips vet om noen aktuelle boliger? Lykke til med å finne det! Nesten alle leilighene er MINST en måneds deposetum. 1
Devana Skrevet 8. februar 2011 #3 Skrevet 8. februar 2011 Tror det kan bli vanskelig å finne noe her i Bergen, spesielt i sentrum hvis man ikke kan stille med et godt depositum. Vil nok anbefale han å ta en tur i banken og be om depositumslån. Det gjorde vi, og det kostet oss så og si ingenting, det var jo bare en garanti. Pengene blir satt på en nøytral konto hvor begge signaturer er nødvendig. Når leieforholdet er over, så overføres depositumet enten til utleier hvis det trengs, eller lånet avsluttes for leietaker (eventuelt overføres til nytt depositum). Utover det så ville jeg nok sett litt i utkanten av sentrum. Nå går jo bybanen helt fra Nesttun, så det er mange muligheter på den strekningen. 1
sofie777 Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Gå inn på Finn.no sitt kart. Trykk på eiendom øverst til venstre, legg så inn de parametrene du har skrevet over og pass på at kartet står på Bergen sentrum, da kommer det opp alle finn-annonsene som passer for ditt søk. (Genial ting det der kartet, forresten)
sofie777 Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 Forresten, er det noen spesiell grunn til at det må være langs Bybanen? Det er jo samme pris på bussene i hele Bergen kommune og det er andre steder i byen der det også går like ofte busser og som har cirka like lang kjøretid. Hilsen en utflyttet bergenser som er større fan av å bo godt (=stort) og nær buss enn å bo midt i sentrum.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #6 Skrevet 8. februar 2011 Jeg leter etter en enebolig til en venn av meg i Bergen Sentrum. Om han ikke får noe frem til Onsdag må han bo hos meg. Problemet med å finne en bolig er som oftest et skyhøyt depositum. Han har max 8000,- å tilby i månedsleie om man ser bort ifra depositum. Men om det nå er en leilighet\hybel som har 6000,- i månedsleie og 2000 i depositum så går det helt fint. Dere skjønner tegningen. Problem nr 2 er at på veldig mange av annonsene på hybel.no eller finn.no så vil de ha jenter og jenter som studerer. Problem nr 3 er at han vil bo i sentrum eller langs bybanen, så da er alt utenom disse stedene uaktuelt. Problem nr 4 er at han vil bo alene og ikke i kollektiv eller på noen måte sammen med andre. Noen som har tips vet om noen aktuelle boliger? Jaja, gratulerer med sofaboer! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå