Gå til innhold

Hudpleieutdanning i Tromsø... HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig lyst til å bli hudpleier, men av praktiske årsaker vil jeg helst bli boende her i Tromsø, hvor jeg har etablert meg. De har Hudpleie på en Videregående Skole her, men jeg er ganske mye eldre enn en videregåendeelev (uten at det gjør meg noe så lenge jeg får UTDANNELSEN jeg vil ha), og har "brukt opp" voksenkvota mi for videregående, så nå har jeg vel ikke sjangs til å få tatt utdannelsen her - til tross for at utdannelsen faktisk FINNES her i byen?? :-(

Jeg ringte til en rådgiver på den aktuelle skolen, og hun sa at det ikke er noe som heter voksenkvote lenger - iallefall ikke på Hudpleie, men uansett så hadde jo jeg brukt opp min.. Derfor kommer jeg jo bak ALLE de yngre elevene som har RETT til videregående, uavhengig av karakterer (har gode karakterer). Og Hudpleie er jo en populær linje, så rådgiveren sa at det nok kom til å bli VELDIG vanskelig for meg å komme inn..

Er det noen som vet om det finnes andre alternativer for meg her i Tromsø?? Har sjekket ut nettbasert hudpleie (selv om jeg egentlig er litt skeptisk til det), men da må jeg jo på samling enten i Oslo eller Drammen 1 uke hver mnd, og det vil jo bli svært dyrt med både fly og overnatting. Jeg får vel ikke Studielån om jeg tar det nettbasert, så da blir det rett og slett umulig for meg økonomisk.. Det er jo en kjennsgjerning at det er dyrt å reise fra Nord til Sør..+ overnattinga da..

Det er ABSOLUTT ikke meningen å virke pessimistisk altså, for dette er noe jeg VIRKELIG vil, men alt det ovennevnte er jo bare fakta. Derfor spør jeg her inne om det er noen som vet om andre alternativer for meg? Da blir jeg isåfall VELDIG glad:-)

Jeg vet om alle privatskolene i landet altså:) Har snakket med flere av dem og fått tilsendt brosjyrer o.l, og alle virker veldig bra! Det ender vel med at jeg bare må bryte opp her og flytte for å gå privatskole. Men HVIS det finnes en annen utvei, vil jeg ALLER helst prøve den...

Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke skaff deg et stort studielån for en privat skole, de er utrolig dårlige. Jeg snakker av erfaring, dessverre.

Det er utrolig vanskelig å få jobb som hudpleier og lønnen er dårlig.

Jeg skjønner jo at du ikke ønsker å høre det her, men tenkt deg om mange ganger til.

• Liker 2
Skrevet

Ikke skaff deg et stort studielån for en privat skole, de er utrolig dårlige. Jeg snakker av erfaring, dessverre.

Det er utrolig vanskelig å få jobb som hudpleier og lønnen er dårlig.

Jeg skjønner jo at du ikke ønsker å høre det her, men tenkt deg om mange ganger til.

Uff, så synd at du har så kjiip erfaring med privatskole:-( Det skal jeg definitivt ha i bakhodet! Men er det snakk om privatskole hudpleie for din del da? Eller er det en annen privatskole du tenker på?

Jeg tenker så det knaker her, skal du vite:) Har virkelig interesse for hudpleie og vet ikke om andre yrker jeg vil passe bedre til, men det kan se ut som jeg må ta en revurdering, ja.. Dessverre:-(

Takk for innspillet.

Skrevet

Hei igjen!

Ja jeg gikk på privat hudpleieskole i Oslo, Hudpleieakademiet. Det er dessverre alt for mange som har dårlig erfaring med disse private skolene rundt omkring, de er for lite seriøse rett og slett og fryktelig dyre!

Bare søk litt her inn, for det har vært noen tråder om disse skolene.

Hvis du tror du klarer å få deg jobb, så sats gjerne på hudpleie, men mange utdanner seg til arbeidsløshet. Det er jo en interessant og morsom jobb.

Jeg er helt sikker på at du passer til andre yrker også, men jeg kjenner følelsen veldig godt, det er ikke lett å snu helt og tenke ut andre yrker.

Hadde det gått ann, skulle du fått utdannelsen min. ;)

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Hei

Jeg vurderer sterkt å begynne på Hudpleieakademiet.

Har du mange dårlige erfaringer derfra?

Isåfall hadde det vært veldig fint å høre om hva det gjelder så jeg ikke går i fella :/

Hei igjen!

Ja jeg gikk på privat hudpleieskole i Oslo, Hudpleieakademiet. Det er dessverre alt for mange som har dårlig erfaring med disse private skolene rundt omkring, de er for lite seriøse rett og slett og fryktelig dyre!

Bare søk litt her inn, for det har vært noen tråder om disse skolene.

Hvis du tror du klarer å få deg jobb, så sats gjerne på hudpleie, men mange utdanner seg til arbeidsløshet. Det er jo en interessant og morsom jobb.

Jeg er helt sikker på at du passer til andre yrker også, men jeg kjenner følelsen veldig godt, det er ikke lett å snu helt og tenke ut andre yrker.

Hadde det gått ann, skulle du fått utdannelsen min. ;)

Skrevet

Mange frisører jobber jo også med hudpleie, så hva med grunnutdanning i frisør og noe ekstra utdanning i hudpleie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...