Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I går kveld satt jeg i godstolen min og dro i håret mitt for å få bort de værste flokene. Jeg har hørt at man helst ikke skal gre håret etter man har dusjet, men jeg er nødt til det, ellers blir håret mitt veldig brusete og veldig flokete (dusjet dagen før og lot være å gre det). Jeg pleier heller ikke å føne håret etter en dusj, kun lufttørke det. Og når jeg en sjelden gang skal bruke rettetang, har jeg bestandig varmebeskyttende på før jeg bruker rettetanga. Poenget mitt er at jeg kan dra ut masse hår bare med hånden og da sitter jeg med en neve fult av hår. Hva kan det skyldes?? Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har AKKURAT det samme problemet, så denne tråden må jeg følge med på! :)

Skrevet

Hei.

I går kveld satt jeg i godstolen min og dro i håret mitt for å få bort de værste flokene. Jeg har hørt at man helst ikke skal gre håret etter man har dusjet, men jeg er nødt til det, ellers blir håret mitt veldig brusete og veldig flokete (dusjet dagen før og lot være å gre det). Jeg pleier heller ikke å føne håret etter en dusj, kun lufttørke det. Og når jeg en sjelden gang skal bruke rettetang, har jeg bestandig varmebeskyttende på før jeg bruker rettetanga. Poenget mitt er at jeg kan dra ut masse hår bare med hånden og da sitter jeg med en neve fult av hår. Hva kan det skyldes?? Hjelp!!

Har du blondt hår? Eller ett hår som tidligere er stripet/avfarget eller lignende?

Skrevet

Spis vitaminer. Det har hjulpet for meg hvertfall :)

Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1297150980' post='8872023]

Har du blondt hår? Eller ett hår som tidligere er stripet/avfarget eller lignende?

Skrevet

Takk for svar, nei jeg har bare farget det. Men er lenge siden det ble gjort.

Ellers når jeg dusjer så har jeg alltid sjampp og balsam og ofte bruker jeg hårkur.

Sjampo skulle det stå :fnise:

Skrevet

Takk for svar, nei jeg har bare farget det. Men er lenge siden det ble gjort.

Ellers når jeg dusjer så har jeg alltid sjampp og balsam og ofte bruker jeg hårkur.

Hvor lenge er "lenge siden"? hehe :)

Kan du se om håret ditt knekker (om det er mye ulike lengder du får i hånden) eller om det detter av fra røttene? Man skal miste 150-200 hårstrå hver dag, og om du ikke grer deg hver gang, kan det være litt av grunnen.. Hvilken kur bruker du? Om det knekker er det viktig at du bruker en proteinkur hvertfall :) Om ikke, kan det være stress/graviditet/amming/medisiner/p-piller eller lignende? Vil anbefale og spise B vitaminer, og en ellers god hårpleie.. Det finnes jo shampo mot hår avfall, men hvor stor virkning den har varierer.. Har ikk ebrukt noen selv, så er vanskelig og anbefale deg en uten og ha sett håret osv..

Prøv hvertfall og gre håret når det er vått med en GROV kam om du må gre det, begynn nederst, og gre dg oppover mot røttene.. Om problemet fortsetter ville jeg gått innom en salong for råd/ veiledning.. Håper det hjalp litt i hvertfall :)

Skrevet

Har selv erfart massivt hårtap. Oppsøkte lege, og fikk tatt blodprøve som påviste b-vitaminmangel. Fikk b-vitamin sprøyte + reseptbelagte b-vitaminer. Det gjorde underverket.

Min anbefaling til deg er å oppsøke lege, slik at de kan sjekke om du har vitaminmangel eller om det kan være andre grunner. Lykke til! :)

Skrevet

Hvor gammel er du? Håret "byttes ut" noen ganger i løpet av livet, og når man er rundt 25 er det vanlig å miste mye hår. (Jeg husker ikke hva denne prosessen kalles, men vi lærte om den på frisørskolen). Ved 25-års alder bytter man til den fineste hårtypen man har i løpet av livet.

Roer det seg ikke etter en stund, bør du oppsøke lege.

Skrevet

Jeg er 35 år snart og har brukt den hårkuren fra frisørsalongen. Tror den heter Sp. Ei krukke. Men er brukt opp.

Sist jeg farget håret mitt var like før jul og den hårkuret som fulgte med i esken bruker jeg enda. Ellers blir det en dash med balsam og lar det være i ca 5 min før jeg skyller det ut.

Jeg har og hatt helt bleket hår i sommer. Dette gjorde jeg til frisøren. Frisøren min sa jeg hadde ganske sterk hår. Håret mitt er ganske tykt, samme med hårstråene også. Siden den gang måtte jeg bleket håret nesten hver mnd pga etterveksten. Hadde ei mørk stripe i hodebunnen pga etterveksten. Til og med ungene poengterte det. De spurte. Mamma, hvorfor har du ei svart stripe i hodebunnen? :fnise: Syns ikke det var fint så derfor måtte jeg bleke håret x antall ganger. (hjemmebleking) Dette gjorde at håret mitt ble ganske slitt så etter den gangen farget jeg det mørkt igjen. Etter det måtte jeg til frisøren igjen og fikk klipt det opp. (Gradering) Da ble håret mye lettere å håndtere. Nå kan jeg bare dra fingrene i håret med et grep og da detter håret fra rota. Jeg skal prøve meg på B-vitaminer og se om dette hjelper. Jeg har nå prøvd å spise litt grønnsaker og frukt i de siste dagene og. Jeg har jo egentlig ikke noe fare med at det blir litt hårtap pga det er så tykt. Men fikk en lettelse at man skal ha litt hårtap etter 25 årsalderen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...