AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Kjære har mest lyst til å bare ta turen til tinghus og ferdig med det. Noe som forsåvidt er greit for meg. Men jeg vil gjerne ha familie og evt venner der også, syns det er litt slemt å ta fra de det, spesielt mtp moren hans. I tillegg vil vi gjerne ha fest med de nærmeste (la oss si 20stk), men økonomien er ganske stram.. Sparetips, råd, meninger? Wææh..
Angelida Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Hva med å gifte seg på tinghuset, eller rådhuset om du bor i Oslo? Ta med nærmeste familie og venner med på et fint sted og spise etterpå? Eller hva med å ha en liten sammenkomst hjemme? Eller ha en humanetisk vielse ute i det fri, men piknik ute etterpå? Eller, hagefest for venner og familie? Det trenger ikke å bli dyrt om man bare tenker kreativt! Få tanter, venninner og fettere til å lage en kake eller to, en salat og få mamma og pappa til å sponse et par flasker vin til dagen? Tenk ut av boksen, og se hva DERE vil ha. Vet noen som gifta seg i Torshov parken med suppefest i bakgården etterpå. Har du noen venner som er flink til noe spesiellt? Spør etter deres ekspertise!Mange billige brudekjoler kan du finne på Ebay, samme med tilbehør! For ikke å snakke om loppemarked! Mange muligheter! Vi planlegger også et lite, intimt bryllup. Vi blir å legge bryllupet til Paris. De som vil får være med å feire med oss. Vi betaler mat, men resten får de betale selv. Når skal dere gifte dere forresten? Masse lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Dere kan leie en (avdeling på en) liten, koselig, uformell restaurant - invitere dem dere vil, og si at dere ikke vil ha noen gave, men heller at hver betaler for seg, som skal dekke en del av restaurantregningen. Evt ønsk dere en liten pengesum i gave som tilskudd til restaurantregningen. Jeg synes slike restaurantfester kan være koselige, f.eks. er stemningen på den thairestauranten i Oslo (husker ikke hva den heter, en kjeller ved Majorstuen) der de har monsun hver time (det blir stappmørkt, så hører man lyd av torden og fossende regn, og så skrus lysene på og alt er som vanlig noen sekund etter) KJEMPEKOSELIG. Der er det lyslenker i alle mulige farger, man kan kjøpe flotte drinker og det er pyntet med bambuser, blomster, etc. Rimelig og god mat, litt studentvennlig. Hver gang jeg er der, tenker jeg at HER skulle jeg hatt fest og invitert masse folk... Evt en spennende indisk, marokkansk eller annen temarestaurant som har litt live musikk? Så kan dere ha tinghusbryllup først. (Vi hadde selvlaget storbryllup med buffet og det var MYE jobb, og skulle jeg giftet meg igjen, skulle jeg absolutt valgt en enklere variant uten så mye jobbing)
frk_fantasy Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Jeg synes slike restaurantfester kan være koselige, f.eks. er stemningen på den thairestauranten i Oslo (husker ikke hva den heter, en kjeller ved Majorstuen) der de har monsun hver time (det blir stappmørkt, så hører man lyd av torden og fossende regn, og så skrus lysene på og alt er som vanlig noen sekund etter) KJEMPEKOSELIG. Det er Yayas du tenker på
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 Jeg har bare ett barn, og jeg håper jeg får være med den dagen han skal gifte seg. Det er brudeparet som bestemmer, selvsagt, men jeg håper de har forståelse for at en mamma gjerne vil delta på sin sønns store dag.
Tullepia Skrevet 21. februar 2011 #6 Skrevet 21. februar 2011 Kjære har mest lyst til å bare ta turen til tinghus og ferdig med det. Noe som forsåvidt er greit for meg. Men jeg vil gjerne ha familie og evt venner der også, syns det er litt slemt å ta fra de det, spesielt mtp moren hans. I tillegg vil vi gjerne ha fest med de nærmeste (la oss si 20stk), men økonomien er ganske stram.. Sparetips, råd, meninger? Wææh.. Ta med foreldrene på tinghuset og gjør det enkelt. Så kan dere starte sparingen til en større fest senere. Da kan dere også få kirkelig velsignelse og slik få et kirkebryllup.
Thea Beate Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Hva med å få noen venner til å hjelpe dere med et enkelt kaldt koldbord med dessert og drikke til.Dere betaler for å leie lokalet og de fleste venner og bekjente liker å hjelpe til i brylløp, hvis maten ikke er altfor vanskelig. Jeg har hjelpt til i brylløp selv og hadde med glede hjulpet til igjen, hvis jeg hadde blitt spurt om det.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 Silkekjole m. Kort jakke NoaNoa: ca 1600 Dress mannen Bertoni: ca 3000 Sko til begge: ca 1200 Frukt: 400kr Grillpinner: 20kr Spleiselag på kaker fra venner og familie: gratis Brus, te og kaffe til 30stk:1000? Lånt partytelt: gratis Smågodt, snacks og dill: 500kr Blomster dandert i småvaser: 200kr Slik gjorde vi det i vårt bryllup og hadde det kjempekoselig! Vielse på tinghuset, og venner og nær familie ble med hjem i hagen!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #9 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har bare ett barn, og jeg håper jeg får være med den dagen han skal gifte seg. Det er brudeparet som bestemmer, selvsagt, men jeg håper de har forståelse for at en mamma gjerne vil delta på sin sønns store dag. Jeg håper inderlig at mammaer har forståelse for at barna gjør det som er riktig for dem.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 Kjære har mest lyst til å bare ta turen til tinghus og ferdig med det. Noe som forsåvidt er greit for meg. Men jeg vil gjerne ha familie og evt venner der også, syns det er litt slemt å ta fra de det, spesielt mtp moren hans. I tillegg vil vi gjerne ha fest med de nærmeste (la oss si 20stk), men økonomien er ganske stram.. Sparetips, råd, meninger? Wææh.. Hva med å ta med de nærmeste til Tinghuset og deretter dra hjem til mor eller dere selv og ha kaker, frukt, kaffe, forfriskninger? Hvis alle bidrar litt, koster det jo praktisk talt ikke noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå