AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Del Skrevet 7. februar 2011 Har blondt hår, som blir litt oransje under-så jeg kjøpte en blå shampo fra Joico, fikk beskjed av frisøren å bruke den hver gang de første gangene, så bruke den sjeldnere. Ehh ja. Søndag påpekte en venninne at håret mitt var temmelig blått i bakhodet der håret er mest slitt...!! Går det bort med "vanlig" shampo?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 7. februar 2011 #2 Del Skrevet 7. februar 2011 Bare vask håret med vanlig shampo og ta tiden til hjelp. Det går vekk til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 7. februar 2011 #3 Del Skrevet 7. februar 2011 Har blondt hår, som blir litt oransje under-så jeg kjøpte en blå shampo fra Joico, fikk beskjed av frisøren å bruke den hver gang de første gangene, så bruke den sjeldnere. Ehh ja. Søndag påpekte en venninne at håret mitt var temmelig blått i bakhodet der håret er mest slitt...!! Går det bort med "vanlig" shampo?? Jepp, det går vekk med vanlig sjampo. Mest sansynlig etter 1-2 vask. Joico sin sølv sjampo er ikke spessiellt sterk så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 7. februar 2011 #4 Del Skrevet 7. februar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1297120471' post='8871635] Jepp, det går vekk med vanlig sjampo. Mest sansynlig etter 1-2 vask. Joico sin sølv sjampo er ikke spessiellt sterk så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 7. februar 2011 #5 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg brukte Joico når jeg var platinablond, fikk beskjed om å skylle den raskt ut de første gangene pga håret måtte tilvennes. Etter hvert brukte jeg vanlig Joico shampoen ca hver 2-3 vask og lot den være i noen minutter. Virka veldig bra og slapp da å få "lilla" skjær i håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 7. februar 2011 #6 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Du som er frisørmester og greier, kan du si meg hvilken sølv shampo som er best av redken mann (regner med inneholder det samme som den til dame bare mye billige) eller loreal sin? Jeg liker at den "tar godt", og både Redken for men og Loreal sin syns jeg er god. De tar ca like mye, men Loreal sin er jo endel billigere.. Er ett år siden jeg jobbet med Redken nå, så om de har en dame sølvsjampo(?) må den ha kommet ganske nylig... Har ikke hørt om eller brukt den hvertfall. Men de har jo en "kur" som er lilla i blonde glam serien. Den tar den og, men jeg syns ikke den har nok pleiende ingredienser til og kalle seg en kur.. Men smaken er som baken EDIT: konklusjonen er altså at jeg ville gått for en sjampo, men Redken eller Loreal er ganske same same. Bortsett fra prisen da.. Endret 7. februar 2011 av frisørmester :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 7. februar 2011 #7 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg brukte Joico når jeg var platinablond, fikk beskjed om å skylle den raskt ut de første gangene pga håret måtte tilvennes. Etter hvert brukte jeg vanlig Joico shampoen ca hver 2-3 vask og lot den være i noen minutter. Virka veldig bra og slapp da å få "lilla" skjær i håret. tilvennes? Hvordan begrunnet hun dette da? Det er jo farge molekyler som legger seg i skjelllaget, og det vil de gjøre uansett om du har den lenge eller kort, eller om det er første gang eller gang nr 100 du bruker den... Om du har den lenge vil de selfølgelig sette seg bedre, og derav blir håret lilla/lillaskjær... Skjønte ikke den helt...?! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 7. februar 2011 #8 Del Skrevet 7. februar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1297122196' post='8871673] tilvennes? Hvordan begrunnet hun dette da? Det er jo farge molekyler som legger seg i skjelllaget, og det vil de gjøre uansett om du har den lenge eller kort, eller om det er første gang eller gang nr 100 du bruker den... Om du har den lenge vil de selfølgelig sette seg bedre, og derav blir håret lilla/lillaskjær... Skjønte ikke den helt...?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 7. februar 2011 #9 Del Skrevet 7. februar 2011 Nybleket hår tar lettere farge og jo lengre shampoen sitter i jo mere tid får fargen til å trekke inn..jeg er jo ikke frisør men det virket slik som frisøren min sa så da blåser jeg i hvorfor og hva Ja, det vet jeg... Skjønte bare ikke delen med at du skulle "tilvenne" håret sølvsjampo? Mulig hun mente at du bare ikke skulle la den virke lenge.. For at det ikke skulle bli blått liksom... Eller det er mulig jeg missforsto det du skrev.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #10 Del Skrevet 8. februar 2011 Forklarer jo litt, jeg fikk beskjed om å la den virke noen minutter før jeg skylte den ut... Jeg går ut fra det at den ikke skummer, er "normalt"? Særdeles lite informasjon på flasken må jeg si.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 8. februar 2011 #11 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Forklarer jo litt, jeg fikk beskjed om å la den virke noen minutter før jeg skylte den ut... Jeg går ut fra det at den ikke skummer, er "normalt"? Særdeles lite informasjon på flasken må jeg si.... Neeei, den skal skumme... Ja, står vel bare at du har garanti om du har kjøpt den på salong.. Jeg har den selv, og den skummer! (om det er du som er TS) Endret 8. februar 2011 av frisørmester :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 8. februar 2011 #12 Del Skrevet 8. februar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1297121972' post='8871669] Jeg liker at den "tar godt", og både Redken for men og Loreal sin syns jeg er god. De tar ca like mye, men Loreal sin er jo endel billigere.. Er ett år siden jeg jobbet med Redken nå, så om de har en dame sølvsjampo(?) må den ha kommet ganske nylig... Har ikke hørt om eller brukt den hvertfall. Men de har jo en "kur" som er lilla i blonde glam serien. Den tar den og, men jeg syns ikke den har nok pleiende ingredienser til og kalle seg en kur.. Men smaken er som baken EDIT: konklusjonen er altså at jeg ville gått for en sjampo, men Redken eller Loreal er ganske same same. Bortsett fra prisen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #13 Del Skrevet 8. februar 2011 TS her ja.... Color Endure violet shampo heter den. Skal virke 3-5 minutter står det på flasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 8. februar 2011 #14 Del Skrevet 8. februar 2011 TS her ja.... Color Endure violet shampo heter den. Skal virke 3-5 minutter står det på flasken. Jepp, det står det, men du kan la den virke så lenge du vil.. Om du bruker den hver dag/annen hver dag la virke i ca 1 min.. Om du bruker den 1 gang i uka, kan den være i litt lengre.. Virketiden utgjør kun hvor mye lilla du vil tilsette.. (evnt hvor mye gult du vil bli kvitt ) Virketiden går kun på lilla delen, ikke hvorvidt det blir rent eller ikke.. Men om den ikke skummer, ville jeg vasket det to ganger (det gjør jeg uansett da...) Og om den ENDA ikke skummer, gå tilbake med den...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 8. februar 2011 #15 Del Skrevet 8. februar 2011 På feeluniqe koster Redken 3 kr mer men inneholder 50ml mer også så da fortsetter jeg å kjøpe den jeg da Ja, kjøp Redken da.. I salong er Loreal billigst Men du kan jo kjøpe den med 500 ml da.. den koster hvertfall 280 (om jeg ikke husker feil)i salong, og er jo dobbelt så mye.. Men begge er like gode, synes jeg hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 8. februar 2011 #16 Del Skrevet 8. februar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1297181135' post='8873727] Jepp, det står det, men du kan la den virke så lenge du vil.. Om du bruker den hver dag/annen hver dag la virke i ca 1 min.. Om du bruker den 1 gang i uka, kan den være i litt lengre.. Virketiden utgjør kun hvor mye lilla du vil tilsette.. (evnt hvor mye gult du vil bli kvitt ) Virketiden går kun på lilla delen, ikke hvorvidt det blir rent eller ikke.. Men om den ikke skummer, ville jeg vasket det to ganger (det gjør jeg uansett da...) Og om den ENDA ikke skummer, gå tilbake med den...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 8. februar 2011 #17 Del Skrevet 8. februar 2011 Hmmm. Har skylt og prøvd å sjamponere en gang til, men det blir ikke skum. Synes håret ble fort fett av den også? Da ville jeg gått og klagd på den.. Om du syns den gjør håret fort fett, kan du kansje prøve Loreal sin, eller Redken for men? (ja, vet den heter for men, men er veldig bra, og lukter ikke gubbe, så jenter kan fint bruke den ) De to sist nevnte inneholder ikke like mye pleie som Joico, og blir derfor ikke så fort fett i håret. Gå heller over med en conditioner med litt pleie. Fels Redken Body full, eller volum balsamen i joico Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 8. februar 2011 #18 Del Skrevet 8. februar 2011 Kan ha vært den i kombinasjon med balsamen jeg bruker for tiden (Aussie) Shamponerte to ganger i går med den vanlige shampoen jeg pleier å bruke, det er litt mindre american woman-farge på det idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frisørmester :) Skrevet 8. februar 2011 #19 Del Skrevet 8. februar 2011 Kan ha vært den i kombinasjon med balsamen jeg bruker for tiden (Aussie) Shamponerte to ganger i går med den vanlige shampoen jeg pleier å bruke, det er litt mindre american woman-farge på det idag Hehe, så bra da Aussie har jeg ikke jobbet med, så kan ikke hjelpe deg der desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsPaddington Skrevet 9. februar 2011 #20 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg har vært veldig fornøyd med L'Oreal sin! Syntes den tar godt, så sjamponerer bare som normalt, kanskje bittelitt lenger, men ikke i et helt minutt en gang. Og da holder den i hvert fall gulskjæret borte! Lot den virke litt lenge en gang og det angret jeg meg på, for da syntes jeg at jeg kunne se blåskjær i håret. Tror det er en generell regel at hvis man ikke er gammel dame og glad i blå- eller lillaskjær i håret, så bør ikke sjampoen sitte for lenge i! Visste ikke at den var så mye billigere enn andre blåsjampoer, men det var jo fint for den synes jeg også er best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå