AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Hei! Andre her som synes det er litt sent av foreleser (på uni) å legge ut plan for forelesning tre dager før forelesningen skal finne sted? Denne forelesningen har ikke vært med i planoversikten, og det er snakk om nærmere hundre sider å lese. Jeg personlig syns det er å være ute i seneste laget, spesielt også siden flere av studentene har kommentert at denne dagen skal det visst ikke være noen forelesning ifølge planen. Så det er ikke slik at foreleser ikke kan ha fått med seg at vi studentene trodde det var studiedag denne dagen. Men lurer jo på om det bare er jeg som har litt lett for å klage da... eller syns noen andre her at foreleser har vært litt sent ute?
Sulosi Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Skjer her på uia og. I høst ble hundre sider omgort til en hel bok to dager før forelsening, vi klagde jo men får bare til svar at det er vårt ansvar å komme gjennom pensum. Vi har også en 4 dagers obligatorisk tur som vi fikk vite om i beg av januar. Skaff barnevakt eller glem eksamen, kjempegøy for oss med barn og uten mann...
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 TS her Jeg er virkelig enig i at det er 100% studentenes ansvar å komme gjennom pensum osv, men syns forelesere skal bruke LITT mer tid på å informere? På meg virker det som om de mener at vi studenter skal kunne lukte oss frem til hva som skal skje på forhånd, og at vi skal være gjennom hele pensum innen første studiedag. Det er ikke noe jeg har muligheten til i allefall. Syns generelt sett at kravene til studentene utifra verktøyene vi har tilgjengelig er altfor høye. Hjelper ikke at foreleser sier "åh, beklager altså, vet jeg er litt sent ute" også klage når studentene ikke er forberedt og kan delta i diskusjonen. Siden dere ikke visste om den obligatoriske turen, ble det ikke informert om den i emnebeskrivelsen på universitetets nettsider? Studiet mitt følger heller ikke hva som står i emnebeskrivelsen... Skjønner ikke hvorfor de skal ha en slik beskrivelse, når tilogmed foreleserne sier "åh, står det det på nettsidene? Det visste jeg ikke, har ikke lest der jeg" .... Beklager all sytingen fra min side, blir bare så irritert
Gjesten Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Forelesningsplanene pleier jo å gjøres ferdig før semesteret begynner, så om noe er lagt til i siste liten, var det nok fordi foreleser følte at dere burde få en forelesning på det, eller først da innså at noe var glemt. Slikt kan skje, og de tar forebehold om det. Å bli så sint gangner i alle fall ingen.
Fluffe Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Syntes det var kort varsel. Hadde blitt ganske irritert hvis det hadde sjedd meg.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Forelesningsplanene pleier jo å gjøres ferdig før semesteret begynner, så om noe er lagt til i siste liten, var det nok fordi foreleser følte at dere burde få en forelesning på det, eller først da innså at noe var glemt. Slikt kan skje, og de tar forebehold om det. Å bli så sint gangner i alle fall ingen. Jeg ser poenget ditt, og hadde det bare skjedd en gang eller to, hadde det vært én ting. Men hvis du leser resten av tråden ser du at det ikke er bare dette som irriterer meg. TS
Sulosi Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Meg som sliter med den turen Jeg går på førskolen så vi bytter fag hvert halvår, det sto ingenting om turen på studieinfoen vi fikk ved oppstart pga det hører til fys/fos faget vi har nå. Men, jeg fikk høre om turen tilfeldig av en 2. års student i høst og hun sa det var ikke noe problem å ta med barna på turen. Men da jeg tok det opp med lærer i faget ble jeg rett og slett skjellt ut. "skal man være student må man jo ordne barnevakt osv" og det har jeg jo, men jeg har ikke døgnvakt til ungene...Jeg ble sint, ja, men det var mest pga måten hun snakket til meg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå