Gå til innhold

Tips til hvordan dere holder dere vekke fra godteri og annet godt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet er enkelt: Hvordan klarer dere holde dere unna godterier? Jeg trenger tips og råd!! Sommeren kommer før vi aner ord av det, og da ville jeg gjerne gått ned et par (++) kg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg fungerer trening :) og å spise til faste tider hver dag, med ikke for mange timer mellom hvert måltid. Så fort jeg kommer ut av denne "gode" sirkelen, blir jeg godtesyk med EN gang :P

Skrevet

Sier bare nei til meg selv. Det går faktisk ganske greit! Men kjøper selvsagt aldri noe bare for "å ha hjemme" - det er å be om bråk. Også hjelper det å ha noe i veska som man kan spise på vei hjem fra jobb/skole o.l. når man er litt småsulten, sånn at man ikke svikter helt og kjøper 3 boller til 20,- på 7/11 :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser masse frukt i stedet for godteri. For noen uker siden gadd jeg ikke spise så himla mye godteri lenger, men søtsuget var helt enormt, spesielt om kvelden. Løsningen for min del var å spise frukt til jeg ble fornøyd. Etter hvert fikk jeg mindre lyst på godteri, og mindre søtsug generelt. Skal sies at jeg fremdeles spiser godteri 2-3 ganger i uka, men spiser MYE mindre enn før, og i motsetning til tidligere må jeg ikke ha det hver dag.

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er enkelt: Hvordan klarer dere holde dere unna godterier?

Svaret mitt er enkelt: Er ikke noe særlig glad i godteri.

Skrevet

Jeg spiser noe sunnere og mer mettende istedet for godterier. Har alltid noe sunn snacks liggende :)

Skrevet

Når jeg virkelig gikk inn for å spise mer næringsrik mat, og ikke minst nok, forsvant søtsuget delvis. Når jeg prøvde ut lavkarbo, forsvant søtsuget fullt og helt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser veldig lite godterier, men har av og til lyst på litt likevel (sjokolade). Sier bare nei til meg selv, eller lar meg ta en liten bit om jeg er helt "desperat" - det funker.

Men det som funker best for meg er å spise ofte og nok mat, og for all del ikke gå sulten - da melder søtsuget seg med engang! Hvis jeg bare har lyst på noe litt søtt hjelper frukt veldig godt.

Skrevet

Trening og sunn mat, og rett og slett stålvilje. Jeg passer også på å ikke drikke noe særlig brus uten sukker, da dette booster søtsuget mitt.

Skrevet

Jeg spiser 3/4 av kaloriinntaket før klokken blir 3. Spiser ofte og sunt med masse frukt og grønnsaker selv om jeg ikke eegentlig er sulten. Da er kroppen såpass tilfredsstilt at den sjeldent vil ha noe på kvelden. Middagen min består sjeldent av søte ting, kun kjøtt/fisk og grønnsaker. Spiser jeg noe med saus og hvete blir jeg fysen på noe søtt igjen.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg distraherer meg selv ved å gjøre ting som ikke er i nærheten av kjøleskap, godterihyller osv. Så når jeg kjenner søtsuget, pleier jeg å si til meg selv "nå må jeg aktivisere meg!" Og så går jeg til treningsstudiet (jeg bor i et studentkompleks med treningsstudio, kjekt) eller tar med meg vannflaska og går en tur ut i naturen.

Det blir mye verre om man sitter hjemme og ser på tv, værtfall.

Dessuten driver jeg med forebygende tiltak. Jeg kjøper aldri godteri på hverdager, og i helgene kjøper jeg "nok til å bli tilfreds, men lite nok til å ha god samvittighet"-kvota mi.

I perioder hvor det er ekstra vanskelig, belønner jeg meg selv med materielle goder som en ny genser eller lignende.

Så trikset er:

Prøv å ikke tenk på godterisuget når det intreffer, og finn noe som holder på motivasjonen din!

Skrevet

For meg fungerer det best å ikke ha fokus på at jeg skal holde meg unna godteri. Hvis alt er tillat, får jeg mye mindre lyst på noe.

Skrevet

jeg pleier og spise banan/eple med vanilje kesam som en erstatning, det er farlig godt :spise:

Skrevet

Eg bruker tl tider dadlar som godis-substitutt. For det meste synest eg ikkje at rådet om å "ete litt frukt i staden" fungerer (det er sjokolade eg vil ha, ikkje frukt!), men dadlar et såpass godteri-aktig at det går. :gjeiper:

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg spiser frukt, og passer ellers på at jeg spiser ordentlige måltider ofte slik at blodsukkeret ikke synker.

Etterhvert som man har holdt seg unna godteri en god stund så smaker det ikke spesielt godt lenger heller.

Skrevet

Søtsuget forsvatn for første gang i mitt liv når jeg begynte på ketolyse.

Hilsen sjokoman..

Skrevet

Nokon som veit om kromtablettar funkar?

Skrevet

Begynte å handle en gang i uka - på lørdager. Da er det lov å dra med seg en sjokolade hjem 200g (delt på to stk selvfølgelig) eller noe annet snacks. Denne blir somregel spist på lørdagen, også har vi ikke søtsaker i huset resten av uka.

Om jeg blir for fristet (noe som skjer sjeldnere og sjeldnere) drikker jeg litt sjoko-melk eller tar en kopp kakao (ikke sundt det eller, men jeg blir iallefall ikke så hekta at jeg må spise/drikke til det er tomt).

Skrevet

spiser gulerøtter og/eller drikker vann :)

Skrevet

Nokon som veit om kromtablettar funkar?

Gjorde det for min far, hvertfall. Han mistet lyst på både cola og godterier og gikk ned 20kg :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...