Gå til innhold

Acer, kun 6 mnds garanti på batteri til laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser dette på nettsiden:

Alle batteriene i våre bærbare datamaskiner har en garantiperiode på 6 måneder fra kjøp av maskinen. Batteriet må oppfattes som en forbruks artikkel, da de forringes ved bruk.

Er dette lov?

Jeg mener jeg burde hvertfall ha 1 års garanti på produktet som privat person?

Batteriet holder ikke mer en 20 min før jeg må koble til strøm :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er lov :)

Batteriet er ikke kvalifisert som et apparat som pc er f.eks. Dette gjelder ikke bare Acer maskiner, med andre produsenter og. Det er det samme der.

Skrevet

Jeg mener jeg burde hvertfall ha 1 års garanti på produktet som privat person?

Batteriet holder ikke mer en 20 min før jeg må koble til strøm :(

Garanti er en frivillig sak fra leverandør, de kunne gitt deg 0 garanti om de ville. Reklamasjonsrett er noe annet, den er 2 eller 5 år, alt etter hvor lenge enheten er ment å vare.

Det høres veldig Acer ut ja. Min 3.5 år gamle maskin holder nå knappe 3 timer på batteri, det er ikke en Acer.

Skrevet

Nesten alt av oppladbare batterier, også mobil-batterier, har kun 6 mnd garanti, for det er ikke ment til å vare fullt like lenge. Det er jo faktisk noe som slites ganske hardt på.

Batteributikken.no fant jeg ut var veldig fin :) Der har dem massevis av batterier, både 6 og 9 celler til de fleste modeller, mitt nye fungerer veldig godt :)

Skrevet

Man må huske å behandle batteriene riktig og. Min 2 år gamle acer holder rundt 2 timer uten tilkobling.

Skrevet

Man må huske å behandle batteriene riktig og.

Og det vil si?

Skrevet

Og det vil si?

For eksempel; ikke ha i strømmen om batteriet er fullt, la batteriet nesten tømmes før du putter i ledningen og lader den opp.

Og du trenger ikke ha batteriet i hele tiden, kan bare bruke ledningen.

Også noe jeg fant på nettet

"- Juster ned lysstyrken på skjermen mest mulig.

- Lukk alle programmer du ikke bruker.

- Koble fra eller slå av alle enheter du ikke bruker (f.eks. USB-stick, trådløst nett, bluetooth+++)

- Slå av skjermbeskytteren – velg heller at skjermen slår seg av."

http://qtips.no/2009/09/tips-om-batterier-til-b%C3%A6rbar-pc/

:)

• Liker 1
Gjest Nedfall
Skrevet

For eksempel; ikke ha i strømmen om batteriet er fullt, la batteriet nesten tømmes før du putter i ledningen og lader den opp.

Tror du tenker på gamle batterityper her. Li-ion batteriene som brukes i så godt som alle mobiler og bærbare pcer, liker ikke mange dype utladninger. Da er det bedre å å ta det ut, som du nevner nedenfor her, og legge det en kald plass.

Det absolutt verste man kan gjøre med denne typen batterier, er å oppbevare det full-ladet i høye temperaturer. Det er nettopp dette som er tilfellet om man bruker maskina 24/7, med batteriet plugget i, og maskina permanent tilkoblet nettspenning. Det er ikke konstant lading som dreper det (det blir ikke tappet i ett slikt tilfelle), det er temperaturen.

Og du trenger ikke ha batteriet i hele tiden, kan bare bruke ledningen.

:tommel:

Bare pass på å lagre ofte, napper du ut ledningen er arbeidet borte-borte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...