Gå til innhold

Kan jeg tvinges til å selge felles bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har vært separert i nesten 3 år og flyttet den gang i egen leilighet. Pga. av felles barn har jeg ikke hatt noe imot å la barn og eks bo der i tre år. Vi har delt rentekostnadene/avdrag i perioden. Nå har eks kjøpt nytt og skal helst selge i går. Kan eksen gjøre det mot min vilje? Hva finnes det av alternativer? Hvor mye makt har eksen her?

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, med mindre du kan kjøpe ut eksen, kan eksen selge huset. At du har vært dumsnill disse årene er ditt eget valg, eksen trenger ikke å være dumsnill i retur.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo kjøpe ut ham.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke har solgt tidligere, men det er på tide å bryte alle bånd. Å ha et økonomisk fellesskap med en eks er ikke holdbart i lengden.

Skrevet

hvem er hjemmelshaver?

Hvis dere begge to eier, kan han ikke tvinge deg til å selge. Men du kan heller ikke tvinge ham til å eie, så da må i såfall du kjøpe ut ham.

Hvis han eier alene, gjør han akkurat som han vil.. At du har vært med og delt på kostnadene for å være snill har ingenting med hvilke rettigheter du eller han har til å selge boligen å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...