Perelandra Skrevet 16. februar 2011 #621 Del Skrevet 16. februar 2011 Forbinder også navn med mennesker jeg liker eller ikke liker. Kan endre oppfatning om et navn avhengig av mennesker som bærer navnet. For noen år tilbake syntes jeg Trude var helt gyselig. Som sørlending med bløte konsonanter i dialekten forbandt jeg navnet med trut. Senere møtte jeg to veldig trivelige jenter med dette navnet, og da syntes jeg ikke lengre at det var så ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #622 Del Skrevet 16. februar 2011 Beth-Miriam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 16. februar 2011 #623 Del Skrevet 16. februar 2011 Mathias er vel ein form for Matteus? Kan i alle fall ikkje hugse å ha sett namnet Mathias i bibelen (ikkje at eg har finlest då ). Mattias kan du lese om i Apostlenes gjerninger kapittel 1, vers 23-26. Han blir omtalt som en ny apostel som skulle erstatte Judas etter at han hadde forrådt Jesus, og deretter tatt sitt eget liv. Rart at det er blitt så populært med bibelske navn. Det virker som de færreste gjør det på grunn av religiøs tilhørighet. Det er vel snarere et resultat av at en del navn fra oldeforeldre og tippoldeforeldre er blitt moderne igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #624 Del Skrevet 16. februar 2011 Et av de få navnene jeg ikke liker er Silje - det er altfor suppesøtt, rett og slett ikke noe skikkelig navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harriet Skrevet 16. februar 2011 #625 Del Skrevet 16. februar 2011 Jentenavn som jeg ikke helt klarer å få til å klinge: Mildrid/ ed Anbjørg Gunbjørg Bjørg Åshild Barbro Trude Beth- Bett (uansett om det er fornavn, mellomnavn) Ingeborg (sorry besta) - Nymotens navn, eller nymotens stavemåter Guttenavn: Peder Per Ole Anker Bjørn Storm Stein Inge Børge Bjørge Magne Magnar Otto Navn som jeg liker: Maria, Tiril, Hege, Sissel Åshild er et nydelig navn, et skikkelig stødig norsk navn etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. februar 2011 #626 Del Skrevet 16. februar 2011 Åshild er et nydelig navn, et skikkelig stødig norsk navn etter min mening. Åshild er veldig pent ja Ingeborg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 16. februar 2011 #627 Del Skrevet 16. februar 2011 Rart at det er blitt så populært med bibelske navn. Det virker som de færreste gjør det på grunn av religiøs tilhørighet. Det er vel snarere et resultat av at en del navn fra oldeforeldre og tippoldeforeldre er blitt moderne igjen. Eller for å si som en venninne av meg - hvorfor er det bare de kristne som skal ha hevd på alle de fine navnene . Egentlig godt poeng . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Despicable Me Skrevet 17. februar 2011 #628 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Fant en artikkel om uvanlige navn: Guttenavn: Angell Hampus Timon Sverke Saxe Crispin Brand Ånond Mico Rufus Jentenavn: Olympia Iselilja Isola Minde Eine Apple Love Rosine Kiri Engel Andre sjeldne navn: Eugeina, Abelone, Vildemo, Fjone, Tengel, Natan, Varg, Skjalg. Endret 17. februar 2011 av NoFame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. februar 2011 #629 Del Skrevet 17. februar 2011 Et av de få navnene jeg ikke liker er Silje - det er altfor suppesøtt, rett og slett ikke noe skikkelig navn. Silje syns jeg er enkelt å greit egentlig. Sukkersøte navn for meg er mer sånne: Lise-Lotte Isabella mariella Francesca Pernille Nicoline Belladonna Jeg selv har et navn jeg ikke liker, og ville veldig gjerne bytte når jeg var liten. Fantaserte om å kunne få hete Sandra, men glad mamma ikke hørte på meg der da Nå er jeg vandt med navnet mitt og tenker ikke noe mer over det. Men var nok dessverre litt mobbeoffer i barneskolealder bare på grunn av et heller uheldig navn... Tenk over hva navnet til barnet rimer på sier bare jeg! f.eks Gitte - ***** Britt - ****** Hadde ikke hatt noe imot og hete janne og bli kallet panne, knut - stut, mette-flette, anita - pita, jan - banan, kjell - potetskrell.....men når navnet ditt rimer på ufine og ekle ord så ligger man stort sett tynt an i barneskolen dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 17. februar 2011 #630 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg så linken her i en annen tråd: http://www.euroads.no/sites/no/cutestbaby/? Her er det nok et bra utvalg av uvanlige navn og sære skrivemåter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. februar 2011 #631 Del Skrevet 17. februar 2011 Er det virkelig noen som kaller barnet sitt for Hampus? Det får meg til å tenke på hambuse, et vesen fra Harry Potter-bøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 17. februar 2011 #632 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg er ikke så glad i Vibeke på den nordnorkse måten, med trykket på beke... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 17. februar 2011 #633 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg så linken her i en annen tråd: http://www.euroads.no/sites/no/cutestbaby/? Her er det nok et bra utvalg av uvanlige navn og sære skrivemåter. For en pen samling med pynte-h-er! Og så fine eksempler på navn som står i fare for å bli framtidens ronny/roger-navn! Og for en fantasi foreldrene har utvist i å sette sammen ukledelige navnekombinasjoner! Endret 17. februar 2011 av Spinell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billebill Skrevet 17. februar 2011 #634 Del Skrevet 17. februar 2011 De verste navnene jeg vet om, er typiske navn på "vanskelige elever" jeg gikk på barneskolen sammen med. De begynte å røyke og drikke tidlig, og fikk barn før de selv var voksne. Ikke for å generalisere, men det har ikke gått veldig bra for Wainy, Tina, Kim André, Ronny, Glenn, Vivi, Tanja, Jessica og Kevin senere i livet heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 17. februar 2011 #635 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg så linken her i en annen tråd: http://www.euroads.no/sites/no/cutestbaby/? Her er det nok et bra utvalg av uvanlige navn og sære skrivemåter. Huff og huff... Isabella-Elise, Lilli Angelica, Aron Leandro og Kevin Renè... *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. februar 2011 #636 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg så linken her i en annen tråd: http://www.euroads.no/sites/no/cutestbaby/? Her er det nok et bra utvalg av uvanlige navn og sære skrivemåter. Øynene mine BLØR av alle aksentene som er feil vei. Romèo? Linnèa? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 17. februar 2011 #637 Del Skrevet 17. februar 2011 Øynene mine BLØR av alle aksentene som er feil vei. Romèo? Linnèa? Ja, jeg er litt forferdet over skolekunnskapene til dagens unge foreldre. Hvorfor vil man ikke sette seg inn i hvordan navnet staves og uttales? Med tanke på aksentene må det jo sitte utrolig ukompetente folk på kirkekontorerne (eller hvor man får ordnet med barnets navn i dag?) rundt omkring i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 17. februar 2011 #638 Del Skrevet 17. februar 2011 Er det virkelig noen som kaller barnet sitt for Hampus? Det får meg til å tenke på hambuse, et vesen fra Harry Potter-bøkene. Nei, Hampus er jo Hampus fra "Den hvite stenen", som er en svensk serie vi så om og om igjen da jeg var barn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. februar 2011 #639 Del Skrevet 17. februar 2011 Øynene mine BLØR av alle aksentene som er feil vei. Romèo? Linnèa? Da skal jeg vere dønn ærlig å si at jeg faktisk ikke vet ha som er riktig.... Jeg er ikke dum, langt i fra, men enkelte formler og regler fra barneskolen har aldri festet seg hos meg, og da sliter jeg. (Derfor ville jeg heller aldri ha valgt et navn der man trenger dem) Og så er det jo dette med å finne igjen de riktige tegnene på en datamaskin også da..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #640 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg er ikke så glad i Vibeke på den nordnorkse måten, med trykket på beke... Jeg synes Vibeke er en fint navn, og jeg liker mer den nordnorske måten navnet blir uttalt på enn slik man uttaler det på sørlandet. Men smaken er som baken :gjeiper: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå