Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stusset også på de gudene fra 1800-tallet :fnise:.

- Linnea(helt greit på en liten jente, men en er altså ikke seks år hele livet)

- Lukas, Johannes, Markus samt de aller fleste andre bibelske navn.

Første gangen jeg hørte navnet Linnea, var da jeg møtte en godt voksen dame. Har alltid likt det navnet godt, og synes det passer godt til voksne også :).

Hvis du ikke ilker "de fleste" bibelske navn, så utelukker du ekstremt mange navn. Det er vanvittig mange av våre kjente, vanlige navn som har bibelsk opprinnelse, selv om vi verken vet om det eller liker å tro det :).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stusset også på de gudene fra 1800-tallet :fnise:.

Første gangen jeg hørte navnet Linnea, var da jeg møtte en godt voksen dame. Har alltid likt det navnet godt, og synes det passer godt til voksne også :).

Hvis du ikke ilker "de fleste" bibelske navn, så utelukker du ekstremt mange navn. Det er vanvittig mange av våre kjente, vanlige navn som har bibelsk opprinnelse, selv om vi verken vet om det eller liker å tro det :).

Mitt navn er vel et av de mest brukte bibelske jentenavna man finner. Og det brukes vel omtrent ca nesten over hele verden; Maria :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt navn er vel et av de mest brukte bibelske jentenavna man finner. Og det brukes vel omtrent ca nesten over hele verden; Maria :jepp:

Det er det mest brukte navnet i verden, mener jeg å ha hørt :jepp:

Edit: http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_popul%C3%A6re_navn#Samlet_oversikt

Her står det også at Inge er det 10. mest brukte jentenavnet i Danmark :fnise:

Endret av Buljo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Linnea(helt greit på en liten jente, men en er altså ikke seks år hele livet)

Den eneste Linnéa'en jeg kjenner er voksen (nå 25), så for meg er det ikke et "barnslig" navn. (Selv om jeg jo vet at det er veldig mange små Linnéa-jenter i barnehagene for tiden.)

Traff derimot nylig på en baby som het Trygve :fnise: Det var litt uvant å høre på en liten tass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet mitt er ikke nevnt! Jeg heter Veronica, synes dere det er stygt eller jålete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet mitt er ikke nevnt! Jeg heter Veronica, synes dere det er stygt eller jålete?

Jeg er ikke så stor fan av navnet Veronica/Veronika.

Synes det er litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergljot, Vigdis og Herdis er heller ikke blant de vakreste navnene jeg vet om...

Min oldemor het Bergljot, har faktisk aldri hørt noen andre hete det utenom henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes -dis-navn kan være flotte. Frøydis er et nydelig navn, og vi skulle gjerne ha brukt det om det ikke allerede var "opptatt" i relativt nær familie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke Bjørgulf,

Dagfrid,

Gunnleiv,

Torbjørg,

Kjellfrid, og alle andre navn som er sammensatt av gutte og jentenavn.

Det er fyfy i mitt hode :nei:

Ja vet du... Det er også navn som klinger skikkelig uggent i mitt hodet. Det er vel (?) navn typisk fra 40-50 årene... Mulig de vordende foreldrene sa "ok, hvis det er jente blir det Bjørg" også sa svigermor "Nei, det må bli Frid" - ut kom en gutt; ergo ble det Kjellfrid... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke særlig glad i

Kristian

Torjus

Eirik

og andre norrøne navn :)

Jente navn så sliter jeg med

Linn (skal sies at mine 2 besteveninner heter linn)

Mia

Stine

Ingeborg (rett og slett æsj =P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susannbr

Har ikke sett mitt navn her, men det kan komme av at det ikke er så veldig mange som heter akkurat den formen av det. De fleste heter vell Susanne eller Susanna! Men mine foreldre har kuttet den siste bokstaven, og jeg heter altså bare Susann.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vet du... Det er også navn som klinger skikkelig uggent i mitt hodet. Det er vel (?) navn typisk fra 40-50 årene... Mulig de vordende foreldrene sa "ok, hvis det er jente blir det Bjørg" også sa svigermor "Nei, det må bli Frid" - ut kom en gutt; ergo ble det Kjellfrid... :fnise:

Eg er sikkert trøtt, men denne skjønte eg ikkje. Korleis kan ungen bli kalt Kjellfrid om det er ein gut? Kjellfrid er eit jentenavn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergljot, Vigdis og Herdis er heller ikke blant de vakreste navnene jeg vet om...

Eksempler på navn jeg syns er nydelige :)

Smaken er forskjellig! Morsom tråd det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Eg er sikkert trøtt, men denne skjønte eg ikkje. Korleis kan ungen bli kalt Kjellfrid om det er ein gut? Kjellfrid er eit jentenavn

Kanskje det gikk litt i ball for henne som skrev disse navnene ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje det gikk litt i ball for henne som skrev disse navnene ;).

Kan nok stemme. Eg trudde det gjekk i ball for meg då folk sa at Audun va eit jentenavn, for det er det son min skal heite, men det er visst brukt på jenter og. Merkelege greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kan nok stemme. Eg trudde det gjekk i ball for meg då folk sa at Audun va eit jentenavn, for det er det son min skal heite, men det er visst brukt på jenter og. Merkelege greier...

Det hadde ikke jeg hørt før heller. Husverten min er definitivt en mann :skratte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...