Buljo Skrevet 14. februar 2011 #561 Del Skrevet 14. februar 2011 Kjenner flere Joachim, og alle sier det med k. Trodde det var mest vanlig å skrive det sånn, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 14. februar 2011 #562 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg har laget en tråd på Språkforumet om uttalen av ch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 14. februar 2011 #563 Del Skrevet 14. februar 2011 BakterieFlora? BachteriePhloraa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #564 Del Skrevet 14. februar 2011 Helt forbauset over at mitt navn (Luna) ikke har dukket opp! Ville tro det var både pretensiøst og jålete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 14. februar 2011 #565 Del Skrevet 14. februar 2011 Helt forbauset over at mitt navn (Luna) ikke har dukket opp! Ville tro det var både pretensiøst og jålete Jeg syns Luna er kjempefint! Barndomsvenninna mi het Luna, var alltid så missunelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 14. februar 2011 #566 Del Skrevet 14. februar 2011 Luna er nevnt på side 6. Det er vel ytterst få navn som ikke er nevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 14. februar 2011 #567 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg synes også Luna er et kjempefint navn! Men mange som bruker det på hunder i dag :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 14. februar 2011 #568 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg synes også Luna er et kjempefint navn! Men mange som bruker det på hunder i dag :gjeiper: Katta til kusina mi heter det. Jeg synes navnet er nydelig, og at det er et moderne kjæledyrnavn for øyeblikket bryr meg fint lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 14. februar 2011 #569 Del Skrevet 14. februar 2011 BakterieFlora? Bingo! Akkurat det jeg tenkte på "Flora? ... Bakterieflora... lite lekkert." Liker ikke navnet florentina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 14. februar 2011 #570 Del Skrevet 14. februar 2011 Helt forbauset over at mitt navn (Luna) ikke har dukket opp! Ville tro det var både pretensiøst og jålete Jeg tenker på Agnar Mykle, "Lasso rundt fru Luna". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buljo Skrevet 14. februar 2011 #571 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Luna er veldig pent, men når små barn sier de heter Luna/Juna så kan man jo ikke vite hva de heter.(er jo en del som sier J istedenfor både R og L) Ikke at det er så mange slike situasjoner da, men vi tok navnet vekk fra "lista" vår da jeg gikk med lillemann blandt annet pga. dette. Også "kjenner" jeg en del dyr som heter det. Endret 14. februar 2011 av Buljo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamaloco Skrevet 14. februar 2011 #572 Del Skrevet 14. februar 2011 Har fulgt med på tråden siden første innlegg og mitt navn er ikke nevnt Nesten godt gjort når man tenker på hvor mange navn som faktisk er det Navnet til nesten alle bekjente er nevnt, med unntak av brødrene mine. Vi har vanlige norske navn hele gjengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agenda Skrevet 14. februar 2011 #573 Del Skrevet 14. februar 2011 Hva mener du med at Lars, mars og morsdag uttales som det skrives? Jeg sier ikke LaRs, maRs og moRsdag. Mulig jeg misforstod nå, men hvor uttaler man det på denne måten? Mener at jeg sier Lars og ikke Lasj, morsdag og ikke mosjdag. Trekker ikke sammen til sj-lyd, men uttaler konsonantene separat. Slik som du nevnte med Anders/Annesj. Vi har vel ulik dialekt - jeg prater med sånn tåpelig skarre-r... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buljo Skrevet 14. februar 2011 #574 Del Skrevet 14. februar 2011 Mener at jeg sier Lars og ikke Lasj, morsdag og ikke mosjdag. Trekker ikke sammen til sj-lyd, men uttaler konsonantene separat. Slik som du nevnte med Anders/Annesj. Vi har vel ulik dialekt - jeg prater med sånn tåpelig skarre-r... Skarre-r er da ikke tåpelig! Men det er vel omtrent bare med skarre-r man ikke trekker sammen rs? Også på sånn nyhets-nynorsk, og i Ørsta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #575 Del Skrevet 14. februar 2011 Hehe, jeg vet om en hest som heter Luna (og med et annet navn etter) men ellers var jeg ikke klar over at det var et vanlig kjæredyrnavn Skal si at jeg heter ikke Hansen eller lignende til etternavn, da. Jeg har et norsk etternavn, som er verken vanlig eller uvanlig, og som heller ikke høres "urnorsk" ut slikt som Olsen, Andersen osv. Jeg nekta å skifte til etternavnet til mannen min når vi gifta oss, for han har et veldig vanlig etternavn, og jeg ville ikke ende opp som en Desiré Hansen-type Noen burde starte en tråd om fine etternavn! Det finnes masse fine etternavn her i landet, som er norske, men som ikke er Hansen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 14. februar 2011 #576 Del Skrevet 14. februar 2011 Helt forbauset over at mitt navn (Luna) ikke har dukket opp! Ville tro det var både pretensiøst og jålete Luna ble diskutert ganske grundig i en navnetråd for en uke eller to siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 14. februar 2011 #577 Del Skrevet 14. februar 2011 Men.. så er det andre navn jeg aldri ville ha brukt på mine barn, fordi jeg aldri ville ha oppkalt noen etter en tegneseriefigur, årstider og mnd , vesker, parfyme, godter eller guder fra 1800-tallet.. som feks: Brynhild, Elias, Pelle, Trym, Odin, Frøya, Chanelle, Vår, Juni, Augusta osv.. Nå tøyser du? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 14. februar 2011 #578 Del Skrevet 14. februar 2011 Liker ikke Bjørgulf, Dagfrid, Gunnleiv, Torbjørg, Kjellfrid, og alle andre navn som er sammensatt av gutte og jentenavn. Det er fyfy i mitt hode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. februar 2011 #579 Del Skrevet 14. februar 2011 Carolin er også etternavn, kjenner noen.... Verkeleg? Aldri høyrt... Men kjenner fleire jenter som heiter det. Oliver, uttalt på samme måte som "oliven", er grusomt. Er ikkje overbegeistra for det namnet eg heller, men viss ein fyrst skal bruke det, tykkjer eg uttalen du nevner er den finaste. Ålliver eller Olliver er jo heilt grusomt, då er Oliiiver betre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 14. februar 2011 #580 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg er enig i en god del av navnene som er nevnt, men Oliver synes jeg er veldig pent(muligens fordi alle jeg kjenner som heter det, er veldig trivelige mennesker?). Navn jeg ikke liker: - Leah - Linnea(helt greit på en liten jente, men en er altså ikke seks år hele livet) - Angelica(jeg kan ikke tenke meg et eneste norsk efternavn det passer til) - Carolyn(spar meg; engelske navn gjør seg best på engelsk - til engelske efternavn) - Marion - Marielle - Kasper, Jesper, Jonatan og andre "Kardemommeby - navn". - Lukas, Johannes, Markus samt de aller fleste andre bibelske navn. - Morten - Jørgen - Ola - Bjørn, Ulv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå