AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Jeg har så fett hår. Har dere noen tips mot dette? Selv om jeg vasker håret hver dag er det fett fett fett!
rockering Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Grunnen til at håret ditt blir så fort fett, er mest sannsynlig fordi du vasker det hver dag Dette er fordi håret ditt trenger avvenningsperiode. For når du vasker håret ditt hver dag, så vil håret bli avhengig av å bli vasket hver dag. Du vasker nemlig vekk alt det naturlige fettet i hodebunnen, og derfor vil det automatisk bli produsert mer fett. Prøv å vask det annenhver dag, så godt det lar seg gjøre. Vask også håret med lunkent vann, ikke alt for varmt. Håret tar nemlig skade av å bli vasket i varmt vann Det finnes også shampoer hos frisøren som motvirker fett hår Hvis du stikker innom en frisørsalong så har de masse tips og råd til deg. De kan også anbefale en shampoo for ditt hår 1
Gjest strykebrett Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Jeg hadde samme problemet. Det som har hjulpet meg MYE er å redusere på hårvasken, nå vasker jeg bare hver tredje dag. Brukte tørrsjampo i starten så det ikke så så fælt ut mellom vaskene. I tillegg skifta jeg til KMS sin volum-serie (den grønne) i sjampo og balsam. Kjøper billig på feelunique. Den er kjempedrøy så det ble ikke noe dyrere enn butikksjampo.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Grunnen til at håret ditt blir så fort fett, er mest sannsynlig fordi du vasker det hver dag Dette er fordi håret ditt trenger avvenningsperiode. For når du vasker håret ditt hver dag, så vil håret bli avhengig av å bli vasket hver dag. Du vasker nemlig vekk alt det naturlige fettet i hodebunnen, og derfor vil det automatisk bli produsert mer fett. Prøv å vask det annenhver dag, så godt det lar seg gjøre. Vask også håret med lunkent vann, ikke alt for varmt. Håret tar nemlig skade av å bli vasket i varmt vann Det finnes også shampoer hos frisøren som motvirker fett hår Hvis du stikker innom en frisørsalong så har de masse tips og råd til deg. De kan også anbefale en shampoo for ditt hår Vel, jeg vasker det egentlig hver dag nå, skulle jo ha skrevet det også kanskje.. Det er fett om jeg vasker det hver dag, annenhver dag, hver tredje dag.. Tror ikke jeg har gått lenger uten å vaske håret, iallefall ikke annet enn et engangstilfelle. Tar turen innom frisørsalongen i morgen den dag! Nå er jeg lei av fett hår! Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Vel, jeg vasker det egentlig hver dag nå, skulle jo ha skrevet det også kanskje.. Det er fett om jeg vasker det hver dag, annenhver dag, hver tredje dag.. Tror ikke jeg har gått lenger uten å vaske håret, iallefall ikke annet enn et engangstilfelle. Tar turen innom frisørsalongen i morgen den dag! Nå er jeg lei av fett hår! Takk for svar Det vil ta tid før håret blir vandt med å ikke vaskes hver dag og roe ned talgproduksjonen.
gohege Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Det sannsynlig du har gjort feil, som også jeg å gjorde før, var å vaske håret hver dag. Da blir hodebunnen irritert, og den begynner å overprodusere talg. Det blir nesten som en ond sirkel. Om du skal kunne bli kvitt problemet, anbefaler jeg deg å vaske håret ditt max. annenhver dag. Du må også være obs på å vaske håret i for varmt eller for kaldt vann. Det skal være akkurat passe. I begynnelsen vil håret være veldig fett, men det hjelper ettervært. En annen god ide er å bytte hårprodukter som er ment for din hårtype, dette kan du gjøre hos en frisør, det er de som kan det best. Det som også hjelper mot fett hår er om du ikke bruker så mange hårprodukter daglig, som gele, voks, hårspray osv. Dette tynger på håret, og får det til å se fettere ut en det det egentlig gjør. Noe som hjelpte meg da det var på det værste var å bruke tørrshampoo! det hjelper meg idag også, når jeg vil freshe opp håret om morgenen osv. Jeg bruker merket Batiste og er kjempefornøyd! Jeg ønsker deg lykke til i kampen mot fett hår, og håper noen av tipsene hjelper deg :D
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 Jeg er veldig glad i varmt vann da.. Hva er akkurat passe temp? hehe.. Og hva er tørrshampo? Jeg bruker sjelden noe i håret.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Hvor får man kjøpt bra tørrsjampo? Er det noen spesielle merker som er bra på dette området også? Og er det noen spesifikke merker som anbefales for fett hår? RedKen? Joico?
rockering Skrevet 7. februar 2011 #9 Skrevet 7. februar 2011 Jeg er veldig glad i varmt vann da.. Hva er akkurat passe temp? hehe.. Og hva er tørrshampo? Jeg bruker sjelden noe i håret. Bare vask det i lunkent vann, så kan du dusje resten av kroppen i så mye varmt vann du bare vil :D
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #10 Skrevet 7. februar 2011 Hiv hodet inn i dusjen, hold kroppen utenfor og vask i lunka/kaldt vann, gjør underverker for håret! Det er min løsning, fryspinn som jeg er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå