Riskrem Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Jeg bare lurer på hva som skjer når man spiser, for eksempel, 1000 ekstra kalorier en dag, gitt at man vanligvis holder seg på 2000 kalorier pr. dag. Ta en lørdag som et eksempel. Man spiser sunn frokost, lunsj og middag. På kvelden slår man til og koser seg med sjokoladekake, kjeks og godteri. Si at man spiser 1000 ekstra kalorier den dagen. Hva skjer fysisk da? Legger man på seg noen gram, eller skjer det ingenting? Jeg bare lurer, jeg er ikke fanatisk
Kirby Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Det skjer vel ingenting sånn med en gang. Om du plusser sammen alle kcal du har spist hele uka, f.eks. 1500 x 6 også lørdagen som blir 2500 kcal, også kan du dele totalsummen på 7 og se hvor mye du gjennomsnittlig får i deg hver dag. Om dette bare skjer på lørdag blir det jo en veldig liten differanse.
KaDust Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Skjer ingenting. De fleste eksperter anbefaler å ha en dag i uka hvor man skeier ut, slik at kroppen ikke forstår at man er på slankekur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå