Lykkelitenen Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Jeg varierer stort sett mellom ulike shampoer og elsker å prøve nye serier. Hodebunnen min er litt sensitiv (veldig periodisk, hovedsaklig om jeg prøver produkter som hodebunnen ikke liker, f.eks med ekstremt mye parfyme), så jeg har gått på noen uheldige opplevelser der (Lush, lee stafford, noen av Aussie sine produkter, Osis m.m). Nå har jeg variert mellom ulike shampoer fra Green People, KMS, Redken, Bjørn Axen, Tony & Guy og John Frieda og har vært veldig fornøyd med disse, rent bortsett fra at jeg vil prøve noe nytt. Håret mitt er i en kort bob, klippes regelmessig, sterkt, farges regelmessig og både fønes og strittes 0-4 ganger i uken. Kan bli litt tørt i tuppene om jeg ikke klipper det ofte nok og er for ivrig med stritting, men det skjer ikke ofte. Største problemet er vell at jeg kan reagere på noen produktker (flasser, klør og kan i værste fall få sår). Noen som har serier eller produkter å anbefale?
Honesty Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Har du prøvd John Masters Organics? Zinc and Sage-shampooen er jo for tørr og irritert hodebunn. Dog lukter den ganske sterkt av sjokoladekaramell, så du må takle lukta. Ellers liker både hår og hodebunn hos meg Kerastase Resistance (den grønne serien som bygger opp håret), Neutral (ja, faktisk!), og ikke minst: Hårologi. Sistnevnte produkter er verdt et forsøk dersom du finner en frisør i nærheten som fører produkter derfra. Jeg har typisk skandinavisk hår, med mange, tynne hårstrå som lett blir "flyvete" og tungt, men FIL-serien fra Hårologi er perfekt, og veldig svakt parfymert.
Lykkelitenen Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2011 JMO sitter jeg faktisk og ser på nå Brukt GP sin Vitamin serie og Rosemary serie tidligere, siste har vært en reddende engel når jeg har testet ting som ikke har fungert. Hørt mye bra om JMO sin Zink and sage, så kanskje jeg skal prøve denne. Noen som vet hjvordan ballsamene er i denne serien?
Honesty Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Jeg ELSKER Citrus&Neroli-balsamen (eller var det motsatt? :klø; den er akkurat passe til mitt hår som lett floker seg sammen som stålull (og jeg har kort hår som klippes ofte!), men dersom håret lett blir slitt, bør du nok bruke en kur i tillegg. Jeg forsøker å kure håret ca. en gang pr. uke, og det hjelper mot floketheten.
Lykkelitenen Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2011 Det blir kun lett tørt om jeg ikke pleier det, og det gjør jeg, så null stress Kurer det en gang i uken til vanlig så kur har jeg allerede. Heller veldig mot JMO nå kjenner jeg
rockering Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 SP for sensitiv hodebunn Den med lilla kork
Lykkelitenen Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2011 Har brukt shampeelingen til SP, den er super når hodebunnen er helt på tverke, men jeg kjenner at jeg heller litt mer mot en løsning uten sls... Ikke lett dette her
Skylines Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Anbefaler på det sterkeste C-System serien til MOP og alt fra Pureology. Begge seriene er uten sulfater og har hjulpet meg mye. Pleide å ha sår og flassende hodebunn jeg også før jeg kuttet ut SLS.
rockering Skrevet 4. april 2011 #9 Skrevet 4. april 2011 Jeg slet mye med kløe og sår (faktisk) i hodebunnen. Jeg prøvde mange shampooer, men til slutt så fikk jeg KMS, den lyseblå. Det er en kurshampoo som ikke skal brukes alt for lenge av gangen. Men etter jeg begynte på den har jeg ikke hatt NOE problemer!
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #10 Skrevet 5. april 2011 Samboeren slet med kløe og sår i hodebunnen, så vi byttet til vanlig babyshampoo fra Coop, og nå klør han ikke mer. Billig og bra.
Gjest Tjoms Skrevet 5. april 2011 #11 Skrevet 5. april 2011 jeg kan ikke få skrytt nok av serien til Dr Young, halleluja! http://www.energiseforlife.com/chemical-free-products/natural-shampoo-and-conditioners.html Jeg kommer aldri til å bruke noe annet! Ikke bare er den organisk, men den er billig, og den har gjort håret mitt så fint! I loooove it
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå