AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Trekkes det skatt fra Forsinkelsesrente?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Det gjør det faktisk! Mannen betalte av ulike årsaker restskattregningen sin noen få dager for sent i fjor. Han fikk renteoppgave til selvangivelsen fra kommunen i forrige uke.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 TS her. Dette gjelder forsinkelsesrenter for jeg fikk medhold i en klagesak hos NAV. Litt rart at jeg skal få disse pengene ( forsinkelsesrentene ) fra "staten", så skal "staten" ta deler av det igjen i form av skatt.
Gjest Normalfordeling Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Det er jo en renteinntekt på lik linje som annen inntekt. Er jo ikke mer merkelig enn de som går på AAP og betaler skatt.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Det er jo en renteinntekt på lik linje som annen inntekt. Er jo ikke mer merkelig enn de som går på AAP og betaler skatt. Sant det, men det har blitt forsinkelsesrente for de tabbet seg ut. Hadde jeg fått det de skyldte meg DA kunne jeg fått renter på de på konto i banken "i teorien". Sånn viss rart.
TheaH Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Sant det, men det har blitt forsinkelsesrente for de tabbet seg ut. Hadde jeg fått det de skyldte meg DA kunne jeg fått renter på de på konto i banken "i teorien". Sånn viss rart. Jo, men du betaler også skatt av renteinntekter du får fra en bank. Renteinntekter er kapitalinntekt i skattelovens forstand, og disse er skattepliktig etter skattelovens § 5-1, jfr § 5-20.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå