Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nyansatt på et sykehjem og har foreløpig bare fått opplæring, jeg har gått sammen med en annen person og vi har utført stell i sammen. Men senere så må jeg jo gjøre dette på egenhånd, uten noen til å hjelpe meg med å holde, løfte etc. Hvordan skal jeg klare å f.eks. skifte bleie/kle på en tung person alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel teoretisk sett får lære litt tips og triks i forhold til det, tenker jeg? Enten så brukes det heis eller lignende, eller så har de andre metoder.

Men for all del, spør dem om du er usikker på noe! I en sånn jobb er ingen spørsmål dumme! :)

Skrevet (endret)

J

Endret av mufi
Skrevet

Det er mange gode tips og triks når det gjelder forflytning, det finnes bøker om det også, men dette skal du jo lære. Ofte så brukes heis eller man er to under stellet. Spør dem hva de gjør til vanlig.

IKKE slit ut ryggen din! Tenk hele tiden på hvordan du står og jobber. Ingen vil takke deg for at du jobbet på deg en vond rygg.

Skrevet

Som det skrives her,vi har mange gode arbeidsmetoder som gjør at vi ikke sliter ut ryggen! Disse lærer du!:) feks er man 2 om tunge pasienter i seng,bruker heis,de som kan bruke kroppen selv under stell osv kan gjerne også delta noe under forflytning bare dette er tilrettelagt:) det går så fint så:) du begynner snart og gå alene ja-men ikke helt alene;) det er alltid folk der sammen med deg som nok kommer til og hjelpe deg med det du trenger og vite:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...