Gå til innhold

Kreditkort for første gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal nå få tak i mitt første kreditkort (hvert fall prøve på det.) og jeg lurer på noen ting om det.

1. Er det mulig å bestille/sende søknad på nettet eller må en ned til banken for å få det?

2. Må en gjøre det slik at en betaler det kun én gang i måneden, eller kan en betale beløpet gradvis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søker på nettet.

Man kan betale hele summen, eller deler av den. Men et visst minimum i mnd.

Skrevet

...og har du problemer med å betale den faste summen en måned så ringer du bare til banken og sier i fra så er det helt i orden. (er i alle fall slik med min bank)

Det eneste du trenger å huske på er hva kredittgrensen din er (er det ditt første så burde du ikke ha mer enn 20,000 - mener nå jeg) og ikke overskride den. Så lenge du betaler noenlunde punktlig og ikke overtrekker kredittkortet så vil banken være en god venn i nøden. ;)

Skrevet

Alle kredittkort jeg har vært borti og har nå, har ingen faste trekk i mnd. Jeg betaler når det passer meg med den summen som passer meg inne på nettbanken. Bare å ikke gå over de rentefrie dagene. Får 3% tilbakebetalt hver mnd ved bruk på klær og bensin så bruker den jevnlig.

Skrevet

Alle kredittkort jeg har vært borti og har nå, har ingen faste trekk i mnd. Jeg betaler når det passer meg med den summen som passer meg inne på nettbanken. Bare å ikke gå over de rentefrie dagene. Får 3% tilbakebetalt hver mnd ved bruk på klær og bensin så bruker den jevnlig.

Mye feil...

Alle vanlige kredittkort for "Hvermansen" har en minstesum pr måned.

Ofte en minste kr sum, eller en viss %.

Men det som slår meg, når jeg leser Ts her. Er at det kanskje ville være lurt å vente med dette.

• Liker 3
Skrevet

Mye feil...

Alle vanlige kredittkort for "Hvermansen" har en minstesum pr måned.

Ofte en minste kr sum, eller en viss %.

Men det som slår meg, når jeg leser Ts her. Er at det kanskje ville være lurt å vente med dette.

Har av typen gull så kansje det har noe å si, ellers så må beløpet være så utrolig lite at jeg ikke legger merke til det.

Skrevet

...og har du problemer med å betale den faste summen en måned så ringer du bare til banken og sier i fra så er det helt i orden. (er i alle fall slik med min bank)

Jeg mener ikke den faste summen, men summen av det en bruker kreditkortet til.

Skrevet

Jeg mener ikke den faste summen, men summen av det en bruker kreditkortet til.

Utover den faste månedlige summen betaler du tilbake så mye du selv ønsker.

Skrevet

Jeg har kredittkort i Skandiabanken. De er en av kredittkortselskapene med best rente. Har lav kreditt, men det holder til mitt behov. Minstebetalingen er 400 kr pr. mnd.

Husk at bruker du kredittkortet på 10.000 kr så koster det deg 1000 kr pr. mnd i nesten et år samt 100 kr i renter hver måned. Sånn grovt regnet. Da ser du at de 10.000 kr svir utrolig mye når du skal betale tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kredittkort i Skandiabanken. De er en av kredittkortselskapene med best rente. Har lav kreditt, men det holder til mitt behov. Minstebetalingen er 400 kr pr. mnd.

Husk at bruker du kredittkortet på 10.000 kr så koster det deg 1000 kr pr. mnd i nesten et år samt 100 kr i renter hver måned. Sånn grovt regnet. Da ser du at de 10.000 kr svir utrolig mye når du skal betale tilbake.

Kommer jo an på om man betaler før fristen det. Jeg betaler alltid min kredittkortregning før rentene begynner å løpe. Da koster det meg ikke en krone. Har trumfvisa og får bonuser i tillegg.

Skrevet

Så lenge man ikke betaler tilbake pengene før de rentefrie dagene ja. Hvis man kun betaler de faste beløpene og sitter med penger på hovedkontoen så er man dum og bør absolutt ikke ha kredittkort. Det er bare å betale tilbake med en gang man har penger til det.

Skrevet

Skal nå få tak i mitt første kreditkort (hvert fall prøve på det.) og jeg lurer på noen ting om det.

1. Er det mulig å bestille/sende søknad på nettet eller må en ned til banken for å få det?

2. Må en gjøre det slik at en betaler det kun én gang i måneden, eller kan en betale beløpet gradvis?

Min første tanke er: er dette særlig lurt da? Ut i fra det du har skrevet tidligere, virker det ikke som om du har særlig god økonomi. Med lav inntekt, kan det være vanskelig nok å få pengene til å strekke til, men kredittkort gjør ting som regel verre. Med mindre du har stålkontroll og ikke bruker kredittkortet til ting du ikke har råd til.

• Liker 3
Skrevet

Min første tanke er: er dette særlig lurt da? Ut i fra det du har skrevet tidligere, virker det ikke som om du har særlig god økonomi. Med lav inntekt, kan det være vanskelig nok å få pengene til å strekke til, men kredittkort gjør ting som regel verre. Med mindre du har stålkontroll og ikke bruker kredittkortet til ting du ikke har råd til.

Jeg bruker ikke kredittkort om jeg ikke har råd til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...