Gå til innhold

Kan du anbefale bra barnebøker for en jente på 4,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 4,5 år og jeg har vel ikke vært den flinkeste til å sette meg ned å lese en bok med henne.

Dette vil jeg gjøre noe med nå og lurer på om noen kan anbefale barnebøker som vi kan låne på biblioteket og som passer for en jente på 4,5 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant denne linken i går som jeg har tatt vare på til vår lillemann skal leses for, kanskje du finner noen gode tips der? :)

Boktips fra redaksjonen

Skrevet

Pulverheksa, Fiat og farmor, Johannes Jensenbøkene, norske folkeeventyr

De som jobber i barneavdelingen på biblioteket har ofte god peiling, så det kan være lurt å spørre dem

Skrevet

Bøkene om Karsten og Petra har vært en hit her i huset. Tar for seg hverdagsting som kan være greie å bruke om man skal prøve noe nytt - f.eks. gå på ski, reise til Syden, bytte barnehage osv.

Gjest gurimalla
Skrevet

Karsten og Petra og Fiat og Farmor er populære her også, alle rosa bøker om prinsesser er bra :fnise: (her blir jeg litt lei), bøkene til Bjørn (?) Rørvik er populære - Bukkene bruse i badeland. Madicken og Lotta fra Bråkmakergata holder fremdeles, vi har ikke prøvd Pippi ennå.

Skrevet

Jeg husker jeg elsket en bok som het Store Sara, Små Støvler, men jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var. 4 år kan stemme :)

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...