AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Hei! Jeg er helt ny på nettdating og lurer på om det er noen generelle faresignaler man bør være obs på? Om man f.eks. prater med noen som virker ok, men som begynner med "vennen", "pus" og "klem" veldig fort - er det noe som tyder på muffens. Det virker så sykt desperat liksom. Det er litt vanskelig, for på den ene siden ønsker man ikke å rote seg borti gærne folk og på den andre siden har man lyst til å gi folk en sjanse. Hvor lenge ca. pleier dere å la det gå før dere møter noen? Dumt å prate sammen veldig lenge sikkert, om ikke inntrykkene av hverandre stemmer... Håper noen med litt fartstid innen nettdating har noen svar :-)
Gjest padawan Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 hvor fort en ønsker å treffes er veldig individuelt. jeg har truffet damer som har foreslått å treffes etter kun en til to uker tasting mens andre vil ha måneder for å bli skikkelig kjent først. hvilke av disse altenativene du går for må du nesten avgjøre selv men etterhvert som du får mer erfaring med det så føler du deg kanskje tryggere på "tingen nettdating". jeg foretrekker å møte folk ganske raskt av den grunn at det er så mye som kan stemme på nett mens det hele blir annerledes når en først treffes IRL. jeg ser ikke helt vits i å snakke med noen hvor kjemien allerede er bra bare for å bli kjent med personen. da er det greiere å møtes og se om det er noe der. på nettet er det lett å si en er en annen enn den en egentlig er så det er nok mange fallgruver å falle i.
Bernina Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 En fyr som kaller meg "pus" i sin førte henvendelse får jeg ikke helt godfoten for... Samtidig må man huske på at dette kanskje er noe han har blitt fortalt at funker fra damer som liker å bli kalt for "pus". Jeg liker det ikke. Når man møter på en fyr som virker normal og hyggelig så kan man gå og ta en kaffe med en gang. Bare tull å drive å sende 100 meldinger på datingsida. Men noen er der visst for å gjøre nettopp det, ikke for å treffe noen og finne ut av det i den virkelige verden.
hjertesukka Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Veldig lett å gå fem på med en som kaller deg venn, pus og klemmer deg sånn med det samme. Det er ikke seriøst i mine øyne. Og har dessverre erfaring med det også. Så styr unna er mitt råd. Mange er også kun på nettsjekking for tidtrøyta sin del, dessverre. Har opplevd flere gg at mitt ønske om en kaffe sammen i RL blir oversett. Nå har jeg begynt å treffe folk på andre måter og det føles godt å være ferdig med nettdating. Aldri mer for min del, hvertfall.
MissStiles Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Selvfølgelig er det noen ting man må passe på ved nettdating men man merker vel hva det er etter å ha prøvd seg frem litt. Gå inn på de forskjellige profilene og se hva folk skriver. Min erfaring er at det er best å maile litt sammen før man evt. bytter facebook/msn/tlf. Liker å se bilde av den jeg snakker med. Gjerne snakke med på tlf før man møtes. Men av og til er det greit å bare møtes med en gang eller ganske fort etter å ha sendt noen meldinger. Tror ikke det finnes noe fasit på hva som er rett og galt innen nettdating. men alle har nok sine "regler" på en eller annen måte.
Xaphan Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Enkelte menn pleier å skrive en melding, kopiere den og sende den til alle. Disse mennene er nok desperate, og er ikke virkelig interessert i deg, de vil bare ha hvem som helst. Slike meldinger lyder ofte slik: "Hei! For en spennende profil du har. Deg vil jeg bli bedre kjent med" pluss en liten introduksjon av seg selv. Ville styrt unna disse. Svar heller på dem som spør om noe som har med deg og gjøre eller referer til noe du har skrevet i profilen din
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 Som Xaphaen skriver over, sitt med hendene i fanget og vent på at drømmeprinsen dukker opp, slenger deg opp på sin hvite hest og rir av gårde med deg i solnedgangen. For du har jo gjort ditt, du har sagt i fra om at du finnes. Så da er det bare til å vente da da. 1
Xaphan Skrevet 9. februar 2011 #8 Skrevet 9. februar 2011 Som Xaphaen skriver over, sitt med hendene i fanget og vent på at drømmeprinsen dukker opp, slenger deg opp på sin hvite hest og rir av gårde med deg i solnedgangen. For du har jo gjort ditt, du har sagt i fra om at du finnes. Så da er det bare til å vente da da. Ja, for det var nettopp det jeg skrev TS spør om faresignaler, jeg gir henne et, det betyr ikke at jeg mener at jenter skal være helt passive i nettdating.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #9 Skrevet 9. februar 2011 Xaphan: Sorry for e'en. Oppfattet det slik. Og det virker som det er slik de fleste kvinner er på nettdating. Bare sitter og venter. Jeg får stadig vekk mailer fra match.com om "i dag er du populær!", enkelte damer går inn flere ganger på min profil. Noen gjør det tydeligvis i håp om at da skal jeg gå inn på deres og sende en mail til dem. Hvorfor spille slike spill? Det er da så mye greiere å bare sende en mail og si "hei, jeg leste profilen din og er enig med deg i at...", og så tar man det der i fra. Ikke noe å være redd for. Vi menn biter ikke. Hvis jeg ser en profil jeg synes er interessant så sender jeg en melding. At man er en kvinne er ingen unnskyldning for at man skal la være og sette seg med hendene i fanget og vente på at han gjør det. Da skjer det aldri noe.
runekki Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 (endret) . Endret 17. februar 2011 av runekki
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå