Gå til innhold

LONDON ELLER MADRID?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og kjæresten min har lyst til å reise på en 4-dagers tur i midten av april. Jeg er 18 og han 21. Vi har vurdert Madrid og London, men det tipper egentlig mest mot London nå, da det er litt billigere å reise dit.

Men jeg lurte på hva du/dere anbefaler? Hvordan er været i London på denne tida? Vil helst ikke ha 4 regndager da vi er på tur :/ Og hvor er shoppingen best?

Endret av Marianneee
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har kun vært i Madrid, men det er en helt fantastisk by! ville heller reist dit én gang til enn å reise til London.. Så mange fine bygg og opplevelser! anbefaler hvertfall å se slottet hvis dere drar dit, så utrolig majestetisk. samme med plaza de Cibeles.

Når vi reiste fikk vi flybilletter til 61 kr eksl. avgifter, dog det var med Ryanair.. men man kommer seg da fram på en billig måte.

Shoppingen er også helt ok, du finner mange av de samme butikkene i både London og Madrid så vidt jeg vet. Det er jo også en del fine marked i Madrid som det er verdt å sjekke ut når man kommer dit :)

Alle folka er ikke akkurat så veldig trivelig, og vi opplevde hvertfall å måtte stå lenge i kø på en restaurant før vi fikk bord, da de prioriterte innfødte foran turister. Dette skjedde kun en av kveldene, men var litt surt der og da

Endret av sjøstjerna
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har vært i London 3 ganger. Jeg kommer til å reise igjen og igjen og igjen.

London har alt: musicals, shopping, flott arkitektur, masse god mat på mengder av fantastiske restauranter. Man kommer seg fort gjennom byen med t-banen og man kan gå en flott tur i Hyde-park.

Jeg vet ingenting om Madrid og vil derfor ikke si verken positivt eller negativt om byen eller sette den opp mot London.

Skrevet (endret)

Jeg vil også anbefale London! :) Har vært der over 5 ganger nå, og har det like kjekt hver gang! Masse bra shopping i London og utallige ting å finne på!

Endret av Frk. Julie
Skrevet

Jeg har aldri vært i Madrid, men hadde nok valgt London selv om jeg har vært der før. Elsker London.

Skrevet

Madrid, absolutt!

Skrevet

Ville reist til London jeg hvis jeg aldri hadde vært der (dere har ikke vært på noen av stedene?) :) Shopping bør man ta i Covent Garden - eller det spørs vel egentlig hvor fet lommebok man har :gjeiper: Jeg trives ihvertfall veldig godt med å shoppe i CG, der finner man kjente kjeder og ukjente butikker. Oxford street er den store handlegaten, så jeg ville tatt en titt om jeg var dere, men ikke vær der for lenge, det er rett og slett slitsomt.

Været akkurat nå vet jeg ikke så mye om, men i Mars måned pleier været å være veldig behagelig:)

Gjest MorÅse
Skrevet

Hvis jeg skulle valgt meg tur til Europa akkurat nå -- PARIS !!

Enkelt og billig å komme til, billig by, mat og klæbutikker overalt,

og så bor du på Hotel Mont Blanc 2 minutters gåtur fra Notre Dame og Louvre...

Gjest padawan
Skrevet

Madrid er også en by jeg vender tilbake til flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...