AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Hei kvinner, Jeg har alltid har en kort menssyklus, 22-24 dager fra første mens til neste. Men nå de siste månedene har jeg hatt en syklus på 14-15 dager Er det noen som har erfaring med dette? Hva betyr dette for meg mtp graviditet?
FatallyYours Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Hei kvinner, Jeg har alltid har en kort menssyklus, 22-24 dager fra første mens til neste. Men nå de siste månedene har jeg hatt en syklus på 14-15 dager Er det noen som har erfaring med dette? Hva betyr dette for meg mtp graviditet? det vil nok ikke være så enkelt å bli gravid med så kort syklus, da er jo også lutealfasen din forkortet, slik at egget slippes/dør før det modnes. Til meg virket Pergotime mot tullete syklus, kanskje du er like heldig? Snakk med fastlegen7gynekologen din! Lykke til
Athene Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Dersom det har forværret seg ville jeg tatt en tur til legen for henvisning til gynekolog. Den kan skyldes sykdom, hormonforstyrrelser, cyster etc. Med så kort lutefase kan man neppe bli gravid på egenhånd. Behandlingsmåte (dersom det ikke er en "fiksbar" årsak) er p-piller dersom du ikke ønsker å bli gravid, eller pergotime og progesterontilskudd dersom du vil bli gravid.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #4 Skrevet 8. februar 2011 Uff, det var ikke gode nyheter. Tusen takk for svar.
ninuska_ Skrevet 8. februar 2011 #5 Skrevet 8. februar 2011 Tråden er ryddet for reklame, ninuska_, moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå