Gjest Syffe Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hei, alle flinke hobby'ere Jeg er på utkikk etter noen som har litt erfaring med stoff og tekstil og slikt. Jeg har jo ikke det sputt peiling på hverken sying eller tekstil i noen form og trenger derfor litt råd. Jeg skal gifte meg, og har funnet en del kjoler. Det jeg lurer på er: Er denne kjolen vanskelig å sy om på? Da mener jeg ikke hele kjolen, men skulderpartiet. Jeg ønsker ikke at den skal gå rundt halsen slik den gjør på bildet, men at den skal ha ermer à la disse (ikke akkurat sånne, men samme form liksom). Er det noe som er mulig?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Skulle tro det, men nå er ikke jeg sydame.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Problemet er at vi ikke ser kjolen bak. Noen kjoler med halterneck er mulig å sy om fordi det er mulig å flyttestroppen rundt halsen ned, etter den er delt. Andre er det umulig å gjøre det på, da fasongen på kjolen blir ødelagt. Vil vel si at sjansen for å få drømmekjolen din av den du viser til på bildet nesten er umulig, pga at vi ikke vet hvordan den er bak. Å få tak i likt stoff, blir som å lete etter nåla i høystakken. PS: Du kan vel forhøre deg om det fra selger, er ikk det mulig da?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Kjolen har ikke halternck, så i teorien er det veld bare å klippe bort det overflødige stoffet? Men etter å ha sett ryggen er jeg redd den vil bli veldig bar hvis du tar bort det stykket som holder den sammen i nakken. Det er også mulig at stroppene da vil skli ned over skuldrene dine hele dagen, dersom det ikke er noe som holder dem oppe.
Gjest Syffe Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Problemet er at vi ikke ser kjolen bak. Noen kjoler med halterneck er mulig å sy om fordi det er mulig å flyttestroppen rundt halsen ned, etter den er delt. Andre er det umulig å gjøre det på, da fasongen på kjolen blir ødelagt. Vil vel si at sjansen for å få drømmekjolen din av den du viser til på bildet nesten er umulig, pga at vi ikke vet hvordan den er bak. Å få tak i likt stoff, blir som å lete etter nåla i høystakken. PS: Du kan vel forhøre deg om det fra selger, er ikk det mulig da? Ok, skjønner. Det med å få tak i stoff som er likt hadde jeg faktisk ikke tenkt på, så flink er jeg... Jo, jeg kunne sikkert hørt med selger, men jeg tror egentlig jeg skal slå det fra meg og heller satse på en kjole som ikke trenger drastiske endringer. Takk for svar, alle tre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå