Roxie-Malone Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 For en film!! Noe av det beste jeg har sett på veldig,veldig lenge! Natalie Portman gjorde en sterk rollefigur. Flere som har sett den, og hva synes dere?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Kjedelig... Ja, jeg har sett den. Jeg syntes den var... kjedelig. Men jeg er ikke noen kunst-og-dans-fanatiker.
FoxyFish Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Jeg synes den var estestisk fin å se, men plottet var særdeles forutsigbart samtidig som jeg følte at elementære ting manglet. Det er for eksempel vanskelig å kunne identifisere seg med og dermed ha sympatier for en hovedrollefigur man faktisk ikke blir ordentlig kjent med. Helt grei film. 1
crispy Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Så den på fredag Jeg synes den var nydelig, men den kunne med noen forandringer blitt enda bedre. Som noen her sier, det er vanskelig å ha sympati for noen du ikke helt blir kjent med. Det var ikke så veldig lett å bli kjent med "Nina2 følte jeg. Men det er nok en sterk film, spesielt tror jeg at de som interesserer seg for ballett. Filmen pirker så vidt nær viktige temaer som sinnslidelser, kontroll, spiseforstyrrelser og kjærlighet.
SnikkSnakk Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Så filmen i går og jeg synes den var utrolig fin, dog litt "sær" kanskje? Nathalie Portman gjorde en veldig bra rolle, og det samme synes jeg Barbara Hershey og Mila Kunis gjorde. Det dere snakker om, at man får lite sympati for Nina fordi vi ikke kjenner henne så godt, tror jeg kan være gjort med overlegg. Det skaper noe av mystikken, det at vi ikke får helt taket på henne og hennes personlighet. I noen deler av filmen var det vanskelig å vite hva som var virkelighet og hva som kun skjedde i fantasien, men til tider var den noe forutsigbar, og man så frampekene veldig godt, noe som gjør at filmen falt LITT igjennom for meg.
FoxyFish Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Jeg er absolutt enig i at manglende personlighet kan være gjort med overlegg. Eller; det er nok garantert gjort med overlegg. Da blir det dessverre slik at det ikke vil være en fullgod drama i forhold til mine preferanser.
Wonders Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 tror den virker litt tom og for spes. interiserte... jeg er ikke helt der. Venter til den kommer til leie på get-boxen jeg 1
Gjest Uglefot Skrevet 9. februar 2011 #10 Skrevet 9. februar 2011 Synes den var...slitsom..oppbrukt det der med "ooohhhh,er dette virkelig eller ikke"
Gjest Bond Skrevet 9. februar 2011 #11 Skrevet 9. februar 2011 Om den er bedre enn det meste som går på kino - ja. Om den er sær og original og virkelig annerledes - nei. Jeg syntes til og med at den var for lite sær, og kanskje prøvde å appelere til litt for mange. Synes man kunne ha spilt en del mer på selve paranoiaen. Og samtidig ha hatt litt mindre av det narrative historien - litt for mye hollywood drama for min del, og en del litt for stereotypiske karakterer. Kunne med fordel ha hatt litt mer "luft" i filmen - trenger ikke å skje så mye hele tiden, om man vil vise fram hva paranoia egentlig er, tvil, redsel, fortvilelse. Rent visuelt hadde den jo en del fine elementer da og har stor respekt for Portman. Og jeg kunne godt identifisere meg med hovedkarakter, og synes heller ikke det ble noe særlig mystisk i det hele tatt, ble nesten for mange forklaringer, synes jeg.
Gjest Linda sofie Skrevet 9. februar 2011 #12 Skrevet 9. februar 2011 Jeg synes filmen var veldig bra jeg En av de beste jeg har sett på lenge.
LeJardinSecret Skrevet 9. februar 2011 #13 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har ikke sett filmen ennå - tenker å se den på kino snart. Det som plager meg litt er at det har vært så mye snakk om filmen i medier (ihvertfall om man leser britiske/amerikanske nettaviser). Spesielt fra disse to kvinnelige hovedrolleinnhaverne - om hvordan de måtte trene på forhånd, hvordan innspillingen var, hvordan de ble forvandlet til rollefigurene etc etc. Når det blir så mye snakk om det rent produksjonsmessige før folk har fått sett filmen, så er det min erfaring at man ikke lever seg like mye inn i den som man ellers ville.. Man ser Portman og ikke karakteren hun spiller - uansett hvor flink hun er som skuespiller. Om det gjelder for denne filmen, gjenstår å se for min del
Rød Heltinne Skrevet 9. februar 2011 #14 Skrevet 9. februar 2011 Synes den var...slitsom..oppbrukt det der med "ooohhhh,er dette virkelig eller ikke" Jeg føler ikke at det er det filmen handler om i det hele tatt. Det er jo ganske opplagt fra starten av at jenta utvikler en psykose. Noe av grunnen kan ofte være stress, og det stemmer jo bra i hennes tilfelle. Jeg liker all symbolikken og lagene med skjult budskap. Samt at filmen er estetisk mesterlig, så klart. 10/10 1
Sarafina Skrevet 12. februar 2011 #15 Skrevet 12. februar 2011 Jeg hadde faktisk litt problemer med å skjønne handlingen, jeg.... Hva skjedde egentlig mellom Nina og hun andre (Mila Kunis)? Ja, jeg hadde litt problemer med å skille mellom hva som skulle vær fantasi og virkelighet..
madison rose Skrevet 12. februar 2011 #16 Skrevet 12. februar 2011 veldig enig i alt Bond skrev. jeg hadde gledet meg til å se den, og selv om jeg ikke ble direkte skuffet så satt jeg ikke igjen med en "wow"-følelse.
Gjest BabyBlue Skrevet 12. februar 2011 #17 Skrevet 12. februar 2011 Var det Nina som skrev "Whore" på speilet helt i begynnelsen? Den var jo helt lik fargen på leppestiften hun stjal av Beth (?). Hun hadde to personligheter - Den hvite og den svarte svanen, den gode og den onde. Hun trodde at Lily var den som var ond og ville stjele rollen fra henne, men det var egentlig Ninas onde del som saboterte alt for henne - stakk seg selv på slutten, klorte seg selv osv. I hvert fall slik jeg tolket filmen. Hun ble helt besatt av rollen sin, og fikk en personlighetsforstyrrelse uten like
MissStiles Skrevet 12. februar 2011 #18 Skrevet 12. februar 2011 Gleder meg til å se den! :D Jeg og! Skal se den imorgen!
Funkyraw Skrevet 12. februar 2011 #19 Skrevet 12. februar 2011 Jeg danser ballett selv, så det var gøy å se dansescener. Men ja, hvis man kan historien om Svanesjøen så var den jo ganske forutigbar. Jeg, og mange andre, skjønte jo handlinga etter 5 min. men det var jo en vakker film å se på uansett. Fin film, en sterk 4'er kanskje
Sarafina Skrevet 12. februar 2011 #20 Skrevet 12. februar 2011 Var det Nina som skrev "Whore" på speilet helt i begynnelsen? Den var jo helt lik fargen på leppestiften hun stjal av Beth (?). Hun hadde to personligheter - Den hvite og den svarte svanen, den gode og den onde. Hun trodde at Lily var den som var ond og ville stjele rollen fra henne, men det var egentlig Ninas onde del som saboterte alt for henne - stakk seg selv på slutten, klorte seg selv osv. I hvert fall slik jeg tolket filmen. Hun ble helt besatt av rollen sin, og fikk en personlighetsforstyrrelse uten like Ok men hva med den scenen der Lily får henne til å bli med ut på byen, kvelden før Nina skal opptre, og putter noe i drinken hennes? Var ikke Lily ond i det hele tatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå