AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Nå skal eldste barnet vårt snart begynne på videregående, og vi skal da søke stipend. Siden summen på denne er avhengig av inntekten vår, lurer jeg på hvilket år de da ser på? Vi hadde høy inntekt tom. 2009. Men i løpet av det året skjedde det flere ting som satte ned inntekten vår betraktelig. Mannen min ble sykemeldt, og han har nå 60 prosent inntekt. Det tar nok en god stund før han er tilbake i jobb igjen. Jeg er hjemme i fødselspermisjon, men har aldri hatt høy lønn, så jeg bidrar ikke veldig. Så den økonomiske situasjonen er svært anderledes enn den var for noen få siden. Av ulike tungtveiende grunner skal h*n ta første året på internatskole, og vi er da avhengige av stipend. Er det noen som kan reglene for dette, og som kan forklare disse? Jeg får "akutt dysleksi" av lover og regler, selv om jeg forsøker å forstå dem. Hvis de ser på inntekten fra flere år tilbake, kan de gjøre unntak fra denne regelen siden situasjonen er så forandret?
Glitnir Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 For skoleåret som begynner til høsten er det ligningen fra 2009 som legges til grunn (automatisk). Du kan imidlertid sende inn annen dokumentasjon selv, dersom inntekten er dramatisk endret. Da skal denne inntekten/formuen hensyntas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå